| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Koniu CRX Kraków | 2003-09-11 20:55:11 ...
jesli ktos chce conieco poczytac o moich planach odnosnie silnika 1500 ohv oto link kliknij ! załozyłem rowniez kolektor wydechowy ( rurowy z poloneza GSi ). Jest bardzo odczuwalna roznica. "moze opisze po krótce spostrzezenie co do kolektora wydechowego z poloneza GSi. Pierwsze co oczywiscie uslyszałem po założeniu kolektora rurowego to inny dzwiek z koncowego tlumika. Chodzi bardzo fajnie, cicho..ale zmienił sie dzwięk na taki bardziej rasowy. Moze po wycieciu srodkowego tlumika byłby bardziej slyszalny . Po załozeniu kolektora rurowego strasznie strzelało marchewkami z wydechu kazda redukcja to kilka malych wystrzałow niektore nawet do 30cm były, ale pozniej okazało sie ze zaplon byl wyprzedzony i teraz wszystko wrocilo do normy. Przejechalem na tym kolektorze ok 200km i jestem zaszokowany ile sam kolektor moze dac. Samochod stal sie strasznie elastyczny, po lekkim musnieciu gazu, czuć ze ma ochote do przyspieszeń. Ogolnie jezdze w tym momencie na gazie i nie szaleje zbytnio, ale roznice czuc. Rowniez zniknął objaw kangurków przy niskich predkosciach obrotowych. Do silnika polonezowskiego pasuje idealnie, trzeba tylko dorobic kryze na laczeniu i pociagnac odpowiednio rure. Mnie kosztowało to 40zł" pozdro Koniu |
Piter20 (M) A3 WRC | 2003-09-11 21:26:04 no to już mam motywację, żeby swój przerobić i do dwójki zapakować |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-09-12 00:21:32 Olo tez mowil ze kolektor GSI daje niezle efekty... W niedziele lece na gielde i załoze, ciekawe jak bedzie dzialac? |
Koniu CRX Kraków | 2003-09-12 11:23:20 to są oryginalne kolektory ssace z Fiata 125p ( gazniki z Alfy, ale byly takie montowane w fiatach pozdro [ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2003-09-12 11:24:17 ] |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-09-12 12:07:20
pozatym czy nie sa one zalozone z nie odpowiedniej strony silnika bo jak pamietam powiinny być one z prawej strony silnika aby w przypadku wjazdu pod góre mieszanka była wzbogacana poprzez ustawienie pływaka z tego powodu przymierzam sie do załozenia do swojej besti Weberów 40 IDF wraz z odpowiednimi wałkami oraz poszukaniem odpowiedniego wyścigowego sprzegła bo orginalne z 2.0 przy szybszej jeździe ma tendecje do nadmiernrgo slizgania niestety projekt został odłozony na wiosne z powodu pilnej potrzeny wykonania remotu silnika ![]() ![]() ![]() |
Koniu CRX Kraków | 2003-09-12 13:07:02 tez mialem zakladac IDFy...a dokladnie dellorto 40 typu IDF nie pamietam nazwy oznaczenia. Tylko ze byl problem z dorobieniem kolektorów, i dodatkowo trzeba by było dlubac maske zeby filtr powietrza na to jakis założyć.
A trafila sie okazja zeby kupic kolektorki do dcoe...to kupiłem, i sprawdzimy jak to bedzie chodziło pozdro |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-09-12 14:52:11
napewno bosko ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-09-12 16:10:06 Ja jeżdżę na kolektorach od GSI od 1999 roku w jednym poldku(tuning) oraz od 2001 w Caro+. W obu przypadkach sprawują sie znakomicie. Szczególnie plus zareagował wzrostem elastyczności na samą wymianę tego elementu. Był to pierwszy etap przeróbek w tym aucie. Zresztą Bodziot może potwierdzić bo miał okazję być wożony obydwoma autami. [ wiadomość edytowana przez: ppredki dnia 2003-09-12 16:11:29 ] |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-09-12 17:00:11 No to widzę, że moje prace przy silniku będę musiał zacząć od tego właśnie elementu. Niestety przez najbliższy rok nie będzie mnie stać na 2.0 DOHC, więc będę musiał lekko przerobić obecny 1.5 AB. Planuję założyć kolektor od GSI, lekko splanować głowicę (nie wiem jeszcze dokładnie o ile), jak się uda to wyważyć koło zamachowe. Nie wiem jaki jest koszt i opłacalność powiększenia zaworów na te od 1.6. Chodzi mi po głowie lekkie powiększenie gardzieli w gaźniku. Przy okazji tych zmian wymienię uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze zaworowe oraz ewentualnie to co wyniknie w praniu (przypuszczam, że będę musiał wymienić miskę olejową). Co o tym sądzicie? Acha nie zależy mi na jakimś ogromnym przebiegu po tych zmianach. 50kkm wpełni mnie satysfakcjonuje, gdyż tyle to ja robię przez około 3 lata |
Piter20 (M) A3 WRC | 2003-09-12 18:37:27 Zaworki w obu ohv są takie same.. do gaźnika zapakuj oba przeloty 26mm, planowanie... 0.5mm powinno na początek styknąć. Zawsze można dać 1mm, 1.5mm... Zastanawia mnie jedna rzecz: w jakim celu chcesz wymienić miskę olejową? jest pęknięta? walnąłeś nią w jakiś kamień? |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-09-12 19:26:18
Potwierdzam ze miałem wielki zaszczyt przejechać sie Tuningiem i Standartem niestety jako pasazer i powiem tak Tuning charakteryzował sie potwornym ciagiem powyżej 4000 porównywalnym z moim odprerzonym 1.8 natomiast Standart posiadał niezwykła dzielnosc na niskich obrotach duzo przewyszającą standartowe 1.6 obydwa samochody są swoimi przeciwnościami tuning szybki i to bardzo jak na 1.6 natomiast Standart spokojny dystyngowany idealny do jazdy po mieście i na długich dystansach bo nie zmusza do czestego siegania po lewarek zmiany biegów powiem tak połaczenie mocy Tuninga z mometem standarta to jest moje odprezone 1.8 czyli z gaźnikiem 34DCMP1 |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-09-12 19:26:41 Jak chcesz większe zawory to trzeba dorabiać np u Paradowskich. Planowanie do jazdy na codzień co najwyżej 0,5mm, inaczej czeka Cię tankowanie benz98 , chyba że masz gaz. LPG ma 102 oktan ale też nie ma co przesadzać z obniżaniem bo silnik sie grzeje mocniej. Kolektor Wydech GSI popieram. Koło można, sam mam lżejsze o 600 gram ale nie polecam aż tyle na miasto bo są kłopoty z równomiernością biegu jałowego i z ruszaniem w korkach-ciągłe gazowanie, wystarczy jakieś 400gram lżejsze. Z gardzielami po 26 bym uważał może być spora dziura w obrotach, lepiej 24,5 oraz 27 jak w Szczecinskim i polerować całe przeloty. |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-09-12 19:53:42
I dlatego teraz mam zamiar zając się silnikiem DOHC najpierw do Tuninga a potem do Standarta. I pewnie znowu będą to dwa nieco inne silniczki. Dzięki za tak konkretne scharakteryzowanie obu aut, Bodziot. Sam miałbym chyba kłopoty, żeby to tak zręcznie ująć. |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-09-12 20:21:19
to już zaczynam sie bać jeżeli zrobisz z nich to co z polonezowskich to beda to prawdziwe potwory a charakterystyka polonezów była przyjemnoscią |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-09-12 21:19:04 Dziękuję wszystkim za przydatne informacje Pozdrawiam |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2003-09-12 21:26:41 dodatkowo - rozwiert kanałów w głowicy, pasowanie kolektów, polerka komory spalania i tłoków, polerka zaworów i dotarcie do gniazd... Wałek Swiątka, zwiększenie cisnienia oleju na wyzszych obrotach, potężna chłodnica i .... niom.. całkiem ładnie chodzi tylko pozera ogromne ilości LPG... Ale u mnie jest skopany reduktor - do wymiany membramy, wiec nie mozna ustawic - albo muł, strzela w gaznik i pali 13/ 100, albo palenie gum na 2 biegu i 17/100 na trasie |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-09-12 22:24:25
A jak spisuje Ci się wałek Świątka ? Tak się składa, że to akurat u mnie w Bydgoszczy Świątek ma swoją firmę. Jest jakaś zasadnicza różnica ? Teoretycznie koszt jest dość spory, więc warto wiedzieć czy warto się w to pakować. W razie czego napisz jaki masz model wałka. Pozdrawiam |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-09-12 22:37:26
Polecam artykuł o modyfikacjach gaźnika w naszym WW. |