[1.9 D] Kilka pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam pytania dot mojego poloneza 1.9 GLD (zdjecia w profilu

1. jak jadę jest jakiś taki odgłos dziwny zwłaszcza na nierównościach jakby plastik uderzał o plastik z okolicy kół. Jak delikatnie nacisne na hamulec, odgłos ten zanika, co to jest?

2. Wskaźnik ciśnienia oleju polazuje na wolnych prawie 0, mimo iż olej OK. Co się dzieje?

3. Co trzeba wymienić / sprawdzić żeby polonez nie latał po drodze? Przy 120 km/h uprowadzić nie idzie bo zaczyna rzucać na prawo i lewo

4. Czy guma na wsporniku układu kierowniczego ma coś do luzów na kieronicy?

5. Nie działa kontrolka ładowania. Trzeba zrobić 3 przegazówy do deski, żeby zaczął ładować, kabelek jest OK, żarówka tez

6. Ostatnio mój diesel jest strasznie głośny. W środku słychać potworne kleki, a pozatym słysze ogłos taki metaliczny, jakby zawory strzelały, da się coś z tym zrobic?

Bardzo licze na Waszą pomoc.

WESOŁYCH SWIAT
  
 
klekotanie z okolicy kół to mogą być luźne kołpaki (był ostatnio ten temat na forum poruszany).

co do trudności z utzrymaniem sie na drodze...a stan opon i ich wywarzenie sprwdzałeś??
  
 
A może nie opon i wyważenia, a końcówki drążków???
Takie prozaiczne
Co do ciśnienia oleju, to albo masz wskaźnik s3elony, albo poprostu panewy szlag trafił, albo pompa oleju daje w dupsko.
Co do odgłosów z silnika, to regulacja zaworów, jeśli nie, to znaczy, że cuś gorszego.
Co do dziwnych odgłosów z zawiasu patrz sam początek
Gałki jak są zużyte, to właśnie takie dźwięki wydają
Pzdr
  
 
co do prowadzenia to luz na wsporniku (jak napisałeś) może być tego winą, tak samo jak i stuków,

ciśnienie oleju sprawdź zewnętrzyn miernikiem, dobry warsztat powinien taki mieć, ale jeśli kontrolka oleju gaśnie to jest ok

co do ładowania to sprawdź napięcie paska klinowego


[ wiadomość edytowana przez: Jojo dnia 2005-03-26 21:53:24 ]
  
 
Jaki masz olej? jak minerał to sie silnik kończy jak półsyntetyk to zejdz na nizszy i sie na jakiś czas uspokoi - czytaj do remontu. Co do ładowaia to jak jojo napisał pasek ale ten w dieslu strasznie piszczy jak luzny, moga sie szczotki kończyć lub regulator. Co do noszenia po drodze i stuków proponuje zamiast naszych domysłów stacje diagnostyczna z szarpakami i wszystko bęzie jasne w 5 minut.
  
 
Ładowanie zrobione winny był nie wpięty kabelek na alternatorze od kontrolki jeden problem z głowy. Ale ten drugi - ściąganie przy hamowaniu. Nie wiem co to jest?? Zachamowałem dzisiaj na fula z 70 km/h i auto stanęło w poprzek drogi. No to rozebrałem hamulce, wymieniłem tarcze, klocki, nasmarowałem tłoczki silikonem do smarowania tłoczków hamulcowych, rozruszałem je, odpowiertzyłem i przez chwilę było dobrze, Ale jeszcze raz zahamowałem na fula obróciło mnie w poprzek i znowu ściąga. Co ja mam zrobić? Strach takim autem jeździć. Pomocy

  
 
co do ściągania przy hamowaniu, to zapraszam na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia zawieszenia.

nie musi być to wcale wina układu hamulcowego a luzów w zawiszeniu i układzie kierowniczym. (stuki, brak stabilności prowadzenia auta)...



  
 
Hamulce być może trzeba będzie jeszcze raz porobić. Skoro przez chwile było dobrze tzn że trzeba "czynności powtórzyć". Może jeden z nich ma nieszczelną uszczelkę, albo po prostu jszcze raz trzeba odpowietrzyć? Ja kiedyś świeżo zrobione hamulce musiałem robić jeszcze raz.
  
 
Witam!Co do tych stóków w silniku to sprawdź wtryski bo prawdopodobnie któryś sie zawiesza albo już padł!Jeśli nie pomoże regulacja wtrysków to pomoże wymiana!Ostatnio robiłem diesla i były takie same objawy typowe zresztą dla tych aut!Pozdrawiam i powodzenia!
  
 
Co do hałasu dochodzącego z silnika to może pompa wtryskowa się kończy.
To zdradliwe zachowanie się samochodu przy hamowaniu może być spowodowane nie tylko samym układem hamulcowym, a złym stanem geometrii układu kierowniczego, luzami na drążkach kierowniczych, przegubach kulowych wachaczów itd. Dobra diagnostyka zawieszenia i układu kierowniczego do tego zbieżność + kąty, sprawdzić jeszcze raz hamulce i nie ma bata żeby ściągało
  
 
Zawieszenie najlepiej sprawdzić na szarpakach i pisze to z doświadczenia, co do silnikia i stuków to jak ktoś napisał faktycznie mogą sie zawieszać wtryski bo paliwo suche przerabiałem to na jesieni w mazdce. Wlałem 2l mixoli na pełny zbiornik i po 200 km silnik sie wyciszył i wszysto do normy wrociło