Troche słaby na wolnych obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pyatnie a propos swojej furki bo troche jest slaby na wolnuch obrotkach -co mozna zrobic by poprawic delikatnie zbieranie sie na wolnych (2500-3500 obr/min) Jakies propozycje??
Dzieki z gory
  
 
popraw dolot zimnego, wywal kata i zrób wydech, daj głowicę do Henricha by zrobił Ci kompletne GT głowicy
  
 
dzieki za info- bawic sie w cos takiego jak strumiennica supersprinta zamiast kata??
  
 
sorki,ale kto to jest Henrich i gdzie ma warsztat i ile się ceni,bo mojej carince też by się poprawienie głowicy przydało.a propo tematu,to Spójrz sobie na testy w gazetach toyoty celicy GT(175KM) i elastyczność tego sinika w niższych obrotach,jest ona poprostu słaba w porównoniu do przykładowo bardziej cywilnych modeli np.3S-FE.Sądze,że dużo łatwiej będzie tam poprawić góre niż dół.Najłatwiej to TURBO.ale trzeba wiele$$$$$$$$$$$$$.Tą strumienice to musisz dokładnie wiedzieć gdzie zamontować.To niejest takie proste,ale może pomóc jak dobrze założysz.Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2003-10-11 15:42:09 ]
  
 
Henrich to gość z wrocka, ma warsztat na rakowej i zajmuje się tuningiem silników. Robi wałki, przerabia głowice, odchudza wały i korbowody, Ja mam prócz toyoty maluszka z silnikiem po tuningu u Henricha. Od 2 lat nic nie dotykam a jeździ superowo i mniej pali niż norma fabryczna.
  
 
ale dzieki carinusowi juz troche lepiej smiga jeszcze tylko kat out i zrobie zimny i cos czuje ze bedzie zajebiscie jezdzil eheh, juz teraz jezdzi elegancko P.S. dzieki wielkie!!!!!
  
 
Nie można absolutnie wstawiać zamiast katalizatora strumiennicy!!!!
Rozwalisz sobie w dość szybkim tempie uszczelkę pod głowicą i zniszczysz falową charakterystykę układu kompresji w twoim aucie.
Wiem to napewno!!!!
Wydechy 1 i 2 możesz modyfikować ale musisz sobie to obliczyć bo często większa średnica wewnętrzna daje odwrotny efekt!!
Proponuje lekką ingerencje w ukłlad dolotu powietrza np wkładka sportowa lepszy nawiew lub i strumiennica dolotowa napewno zadziała i nie uszkodzi ci silnika na dłuższą metę.
Chyba że chcesz jeździć szybko i krótko to wstawiaj np jak ci sugerują turbo soft lub inne rozwiązania pseeudo tuningowców dla pojazdóow codziennego użytku.
Pozdrowienia
  
 
oki dzieki za odradzenie a propos strumiennicy zamiast kata!!!
  
 
Słuchaj CarinaGTI, a może jakaś podmiana chipa?
Podobno z silników z turbo można dość dużo wyciągnąć.

Można też wstawić "sportowy" kolektor wydechowy (chyba Supersprint) - są różne opinie co do tego rozwiązania. Ale niektórzy uważają, że poprawia on elastyczność silnika.
  
 
Zrób dolot i wywal kata, nie zakładaj storzka bo stracisz dół. Możesz ombinować jeszcze z wydechem bardziej np. troche wieksze srednica i przelotowy ostatni z tym ze pamietaj lzejszy wydech lepszy nawiew inaczej może być gorzej niż jest.
  
 
Cytat:
Można też wstawić "sportowy" kolektor wydechowy (chyba Supersprint) - są różne opinie co do tego rozwiązania


Z chipem nie bede sie bawil jak juz to mzoe jakas delikatna regulacja elektroniki, zobaczymy jak jutro bedzie smigal po wywaleniu katra
A propos kolektorka to ile taka przyjemnoscn sie ceni??
Dzieki za fachowe doradztwo!!
  
 
Cytat:
Z chipem nie bede sie bawil jak juz to mzoe jakas delikatna regulacja elektroniki


Nie wiem jak w Twojej Carince, ale u mnie nie da się nic podregulować w elektronice. "Regulacja" może polegać tylko i wyłącznie na zmodyfikowaniu programu komputera, a to właśnie jest - popularnie mówiąc - wymiana chipa.
Podobno dobre rezultaty daje także zamontowanie sportowego wałka rozrządu. A zresztą, poczytaj na tej stronie, jest tam sporo ciekawostek.

Cytat:
A propos kolektorka to ile taka przyjemnoscn sie ceni??


Kiedyś szukałem takiego kolektora do Civica. Cena z tego co pamiętam była na poziomie 1500PLN.
Patrzyłem na stronę SuperSprinta, ale do Cariny nie mają nic.
Może z innej firmy. Jakbyc chciał zobaczyć, jak taki kolektor wygląda (ten jest do Civica), to proszę:
Kolektor
  
 
Qmpel z G4 z hamowni mowil mi ze chip to jest pryszcz mozna kupic za 50zł tylko najwaznijesze jest jego dokladne zaprogramowanie
Dzieki serdeczne Artur za infosy no i za linki rowneiz browarek sie juz zacznie chlodzic
  
 
Cytat:
Qmpel z G4 z hamowni mowil mi ze chip to jest pryszcz mozna kupic za 50zł tylko najwaznijesze jest jego dokladne zaprogramowanie


Of course. Używam trochę za dużo skrótów myślowych, jak sądzę.
Chodzi o to, że pod pojęciem "wymiana chipa" rozumię zmianę programu, który właśnie jest w tzw. chipie zapisany. Modyfikuje się oryginalny program i zapisuje w nowym chipie, a ten podmienia w samochodzie. Oczywiście można przeprogramować oryginalny układ, ale lepiej jest go zatrzymać nienaruszony, w razie, jakby się chciało wrócić do "poprzedniego samochodu".

Cytat:
Dzieki serdeczne Artur za infosy no i za linki rowneiz


Żaden problem
  
 
Niestety w toyocie podobno nie ma mozliwosci przeprogramowania ukladu.Mozliwa jest tylko wymiana calej kosci a uzyskany efekt moze byc gorszy od fabryki i dlatego juz tak nie mysle o poprawieniu elektroniki a raczej na zmianie geometrii dolotu.
  
 
Cytat:
2003-10-13 21:28:15, carinus pisze:
Niestety w toyocie podobno nie ma mozliwosci przeprogramowania ukladu.Mozliwa jest tylko wymiana calej kosci a uzyskany efekt moze byc gorszy od fabryki i dlatego juz tak nie mysle o poprawieniu elektroniki a raczej na zmianie geometrii dolotu.


Podejrzewam ze masz racje, w temacie osiągów uzyskanych, wzrost o 2,3 km może nie być wart pieniedzy i roboty zainwestowanej w programowanie chipa.

Zmiana geometri układu ciekawa sprawa, sam kombinowałem kiedyś ze zmianą układu dolotu, ale problem na jaki trafiłem to woda w chwycie powietrza.

Teraz zastanawiam sie nad taką przebydowa chwytu tak zeby nie zasysał wody i łapał możliwie zimne powietrze do układu jak również nad pozbyciem sie podłączenia przewietrzenia silnika do przepustnicy, a wypuszczeniem go do atmosfery oczywiscie przez jakiś filtr.
  
 
Cytat:
Podejrzewam ze masz racje, w temacie osiągów uzyskanych, wzrost o 2,3 km może nie być wart pieniedzy i roboty zainwestowanej w programowanie chipa.



Nie chodzi wcale o to, żeby maksymalna moc wzrosła o parę koni. To rzeczywiście drobiazg i ma wpływ tylko i wyłącznie na V-max.
Proponuję pooglądać wykres, dlaSuzuki Swift 1.3.

Zwróćcie uwagę, że dla niskich obrotów (oś pozioma), w przy ok. 1700 obr/min, moment obrotowy jest 2x większy po tuningu chipa!
Wzrasta z 40 na 80Nm! Oczywiście autko to ma jeszcze inny wydech i wałek, ale uważam, że najwięcej daje zmiana programu.

Oczywiście korzyści wynikające z chip-tuningu są zależne od posiadanego silnika. Nie z każdego można tak dużo wyciągnąć. Z mojego VVT-i nie można, a szkoda
  
 
Z pewnością jest to kolejny krok w modyfikacjach, bo po założeniu wydechu, wałków i modyfikacji głowicy, konieczne bedzie programowanie chipa. Obawiam sie jednak ze nie da to tak dobrych rezultatów jak w suzuki.
  
 
Cytat:
Obawiam sie jednak ze nie da to tak dobrych rezultatów jak w suzuki.


Tak naprawdę jeśli chcesz coś zmienić na lepsze i nie robić tego w ciemno, to jedź na jakąś dobrą hamownię i niech Ci zrobią wykres momentu w funkcji obrotów. Wtedy będziesz wiedział na pewno jaki masz silnik. Fachowcy na pewno Ci doradzą, co możesz zrobić, żeby uzyskać lepszy efekt. Taka przyjemność kosztuje 150zł, więc nie jest to astronomiczna suma.
Bez takiego pomiaru wszelkie zabiegi to tylko eksperymenty i mogą niewiele pomóc.
  
 
Jak patrze na ceny modyfikacji to jestem za wymiana calego silnika na mocniejsza wersje razem ze sterownikiem.
Zastanawia mnie jeszcze przebieg momentu w 3SFE ktory przy niskich obrotach jest bardzo dobry i potrafi dosyc szybko rozpedzic autko.Fakt ze moc w porownaniu do 3SGE jest mniejsza ale dla mnie to malo istotny szczegol.
Myslalem nad zamiana kolektorow ssacych w obu silnikach wraz ze sterownikami albo zalozenie samego sterownika od 3SFE wraz z paroma elementami elektryki.

Iceman-z tymi przerobkami odpowietrzenia skrzyni korbowej to chyba nie bedzie za dobry pomysl.Przy braku podcisnienia olej moze zostac wywalony przez uszczelniacze i uszczelki pod wplywem cisnienia z przedmuchow na cylindrach.Jezeli zanieczyszcza sie przepustnica to mozna faktycznie zalozyc jakis filterek przeplywowyale nie rezygnuj z przewietrzania.
Nie wiem jak mozesz chwytac wode do wlotu powietrza.
Mam nadzieje pogadac z xtre na temat mozliwych modyfikacji silnika.Moze istnieje dla mojego silnika inny korzystniejszy sposob zwiekszenia momentu a ja o tym nie wiem.