Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-10-04 23:46:03 Zapożyczyłem tekst z klasyczny.com.
Serdecznie witam wszystkich czytelników! Ostatnio panuje moda na to co jest „klasyczne” i „oldschoolowe”, a jak wiadomo moda to targowisko próżności i pychy. Wszystko co modne jest towarem poszukiwanym zupełnie tak jak świnie w środy w gieesie , nic dziwnego, bo to kasa, pewny zysk, szansa. Jednak z mody na klasykę w motoryzacji niektórzy pragną ciągnąc zyski. Zysk z mody trudno przeliczyć na złotówki (świnia ma wagę, moda nie – popatrzcie jak chude są modelki), jedyną korzyścią jest jedynie możliwość podreperowania swojego ego, podniesienia swojej pozycji w grupie. Jednak jeśli chodzi o modę motoryzacyjną to kasa pcha się drzwiami i oknami. Wystarczy objeździć kolegów dziadka/babci/wujka, zakupić za bezcen Trabanty/Wartburgi/Borewicze, umyć, uruchomić i sprzedawać, okrasiwszy je wcześniej historyjkami o wielu latach w rękach pierwszego właściciela. Nic dziwnego, w tych czasach każdy chce zarobić, a wszystko jest warte akurat tyle ile ktoś chce za to zapłacić. Kiedyś odwoziłem motocykl swemu klientowi i zmuszony byłem zatankować, obok mnie stanął śliczny wiśniowy FSO125p, pracownik stacji od razu zapytał „jest na sprzedaż?” Na szczęście klient odparł że nie, zalał benzyny za stówkę i pojechał w swoją stronę. Tutaj warto się zastanowić nad jednym, ale niezmiernie istotnym faktem. Czy większym miłośnikiem klasyki jest człowiek który wyciąga wrak ze stodoły, poszukuje części na okolicznych fajansach, pija piwo ze starymi mechanikami aby wydrzeć im tajemnicę ustawiania GMP „na suwmiarkę” a wieczorami wierci, spawa, czyści i poleruje po to tylko aby w sobotę przejechać 5 kilometrów a następnie wracać na sznurku? Czy może gość który zamiast swego warsztatu ma sterylny (o tak, to doskonałe słowo) hangar a w nim kolekcję złożoną często z 2-3 pojazdów w doskonałym stanie, wyremontowanych za ciężkie pieniądze w renomowanych warsztatach, które stoją tak latami w obawie przed uszkodzeniem? Stwierdzenie kto jest większym, lepszym, miłośnikiem klasyki jest niemożliwe. Każdy słowo to pojmuje inaczej, niektórzy wsiąkają w to w całości, codziennie pachnąc Fluidolem a po każdej jeździe mając naelektryzowane od skajowej tapicerki ubrania, innym brakuje na k (w)ino gdyż kupili kolejne felgi albo gaźnik Jikov ze starych zapasów, jeszcze inni są obiektem drwin, ponieważ nie znają aktualnych statusów znajomych „na fejsie”, za to znają adresy wszystkich rzemieślników regenerujących wały do dwusuwów i wiedzą u którego antykwariusza na bazarze można kupić tanio katalog od Moskwicza. Jednak bardzo łatwo odróżnić miłośnika klasyki od zwykłego szpanera, pospolitego szczura chcącego się popisać przed znajomymi wyszukanym gustem zakupionym za złotówki. Ów osobnik posiada podstawową wiedzę z zakresu najlepszych czasów motoryzacji i chwali się nią wszem i wobec, jednak gdy zapytamy go o jakąś drobnostkę jak na przykład o gatunek oleju jaki ma w silniku, historię auta lub motocykla ewentualnie poprosimy o poradę-zagubi się, odburknie coś bo nigdy nie powie że nie wie. Prawdziwy, oddany miłośnik klasyki przyzna się ze nie wie, ale później na pewno sprawdzi, nie dla mody za to dla siebie. Modniś kupuje gotową maszynę by chwalić się nią na zlotach, „pali gumę” i gazuje na zimnym silniku całą obsługę powierzając mechanikowi. Koneser sam lub z pomocą innych doprowadza auto lub motocykl do ideału tylko po to, aby w niedzielę przejechać się po okolicznych powiatowych drogach i nacieszyć się błogim spokojem i cichutkim mruczeniem znanego od podszewki, posłusznego silnika. W tej całej, bardzo pokręconej sytuacji cieszy mnie tylko jedno. Kiedy ta cała moda przeminie, odejdzie cała „śmietanka próżności” a zostaną ci najlepsi, najwytrwalsi, co najwyżej im tylko siwe brody wyrosną. Co wy o tym myślicie? |
Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2013-10-05 14:19:16 Ja myślę że trzeba robić swoje, a portale typu klasyczny itd same żerują na tej modzie
Nadjedzie taki czas że ceny usług i części i u nas poszybują w górę, do poziomu zachodniej europy i wtedy ceny aut i zainteresowanie nimi spadnie do normalnego poziomu. Podejrzewam że wówczas sztucznie napompowane ceny Ład, Poldów, 126p itd pójdą ale... w dół tam gdzie ich miejsce - bo ze względu na koszty popyt spadnie - wielu ludzi się bawi w tym momencie, bo zabawa ta niewiele kosztuje., ale jak się okaże że utrzymanie fiaciora zacznie kosztować tyle co BMW E114 to wielu da sobie siana W tym momencie rynek jest dziki, a banda cwaniaczków próbuje pobudować się na "perełkach" To minie [ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2013-10-05 14:30:45 ] |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-06-23 09:02:34 Wiesz jak to jest. Ruscy napadli na Polskę, potem ponad 40 lat akupacja. Teraz jest Putin. Putin jest zły. Wojna na Ukrainie. Czyli sumując, Łada jest zła. Tak to mniej więcej wygląda. |
Nowy_ Łada 21072 Częstochowa | 2017-06-23 10:21:05
Tak... ale na Volkswagena lub Mercedesa można se nakleić znak Polski Walczącej z podpisem, że się pamięta 1944 rok i jest git. |
Hardcore Wygwizdów | 2017-06-23 10:25:40 Nie wiem jak z Mercedesem, ale wiem że Volkswagen i BMW wykorzystywało także więźniów obozów jako darmowych pracowników, chyba stąd tak duże uwielbienie tych marek. |
Nowy_ Łada 21072 Częstochowa | 2017-06-23 10:47:51 Mercedesem się Adolf rozbijał.
Zresztą ja nie rozumiem estymy, jaka Nasi rodacy darzą niemiecką motoryzację... Poza Wartburgiem od Irmscher'a i autami od Wiesmann'a nie dostrzegam tam nic ciekawego [ wiadomość edytowana przez: Nowy_ dnia 2017-06-23 10:49:02 ] |
emde SYMPATYCZNY GOŚĆ VAZ LADA 2107 '87 Łomża (Mazowsze) | 2017-06-25 15:42:50
W ramach ciekawostki, może nie każdy wie... Swoje łapki w brudnej polityce III Rzeszy maczały także takie firmy jak "Bayer" czy chwalony tutaj "Dursol", producent past polerksich ("Autosol"). Historia nigdy nie jest czarno-biała. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-06-25 16:04:20 Również Stany Zjednoczone |
emde SYMPATYCZNY GOŚĆ VAZ LADA 2107 '87 Łomża (Mazowsze) | 2017-06-25 16:43:44 Po dojściu Hitlera do władzy na jego politykę wiele kręgów w USA patrzyło z sympatią. |
Hardcore Wygwizdów | 2017-06-25 22:12:23 Jak np. Ford, poza tym nazistami byli również Dr. Oetker, Hugo Boss, Siemens... Sporo marek się rozwinęło przez bliskie kontakty z Hitlerem. Niby takie były u nich czasy, że jak państwo zamawia to się produkuje, ale sporo marek się dorobiło nie tylko na sprzedaży towarów Hitlerowi, ale również na dobrowolnym wspieraniu nazizmu. |
emde SYMPATYCZNY GOŚĆ VAZ LADA 2107 '87 Łomża (Mazowsze) | 2017-09-07 21:06:40 Jako, że temat odszedł dość mocno od meritum wrzucam taką fotkę:
Fragment tzw. "Berlinki" - przedwojennej autostrady w III Rzeszy łączącej "stare Niemcy" z Prusami Wschodnimi. Takie odcinki były w latach 90-tych dość częstym widokiem w północnej Polsce i Obwodzie Kaliningradzkim... Hitler zyskał poparcie społeczeństwa niemieckiego nie tylko dlatego, że był bardzo dobrym mówcą ale także dlatego, że za jego rządów w Niemczech przeprowadzono szereg dużych inwestycji takich jak chociażby droga powyżej. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-09-07 21:17:55 Nie rozumiem co ma to wspólnego z lansem. |
emde SYMPATYCZNY GOŚĆ VAZ LADA 2107 '87 Łomża (Mazowsze) | 2017-09-08 07:28:37 To rozwinięcie kwestii, która pojawiła się w tym wątku: dlaczego Hitler cieszył się po dojściu do władzy dużym poparciem wśród niemieckich firm i społeczeństwa.
Zresztą sam zainicjowałeś off-topic. |
i2105 Świętokrzyskie | 2017-09-08 20:15:05 Na dobrą sprawę gdyby nie rządy nazistów większość niemieckich marek samochodów zapewne nie przetrwałoby kryzysu w Niemczech który doprowadził Hitlera do władzy, tak więc nic dziwnego że praktycznie każda istniejąca do dziś niemiecka marka chętnie uczestniczyła w intratnych interesach z władzami III Rzeszy... |
emde SYMPATYCZNY GOŚĆ VAZ LADA 2107 '87 Łomża (Mazowsze) | 2017-10-23 17:05:56 A mnie zawsze zastanawia dlaczego tak jest, że Niemcy, które dwukrotnie przegrywały Wojnę Światową są teraz najbogatszym państwem w Europie i jednym z najbogatszych na świecie... |