MotoNews.pl
  

Wzrost temperatury w silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Chcialbym sie dowiedziec co moze byc przyczyna wzrostu temperatury.
Dziwnie troszke sie to zachowuje ale opisze dokladnie:

Temperatura wzrasta w momencie jak jade 100km na godzine (wskaznik temp. jest poniezej polowy) i w momencie kiedy wjezdzam np na polna droge i silnik ma troszke obciazenia (wolna jazda, zmiana biegu) temperatura wzrasta do 3/4 wskaznika po czym dopiero wtedy wlaczaja sie wentylatory i temp spada do polowy wskaznika.

Ale po tym jak wentylatory sie zatrzymuja i silnik dalej jest pod obciazeniem wentylatory nie dopuszczaja do wzrostu temperatury.

zauwazylem ze dzieje sie tak tylko jesli termostat byl zamkniety i w momencie jak powinnnien puscic temp wzrasta, pozniej juz jest ok i temperatura nie idzie powyszej polowy.

Druga sprawa jest ze w momencie jak na postoju trzymam gaz na obrotach 2-3 tys. i puszcze gaz za pare sekund temp idzie do 3/4 wskaznika po czym wentylatory uruchhamiaja sie i temp spada do polowy. pozniej jest juz ok. nawet jak trzymam gaz.

Podkresle ze w lato np w korkach nie mialem problemow z gotowaniem sie wody. Jedynie wymienialem zalacznik wentylatorow pod chlodnica.
  
 
1.sprawdż wode w zbiorniczku
2.napewno w serwisie idzie podłączyć komputer,tak,aby był na nim odczy temperatury,który porównasz z odczytem na wskażniku
3.Wentylotor włącza się przy tej samej temperaturze cały czas,więc może to być niedokładność wskazań,którą możesz spróbować zweryfikować patrząc na wzrost poziomu cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym.Jak mi się zagrzeje to mam na max,a jak jest zimny to trochę więcej niż pomiędzy min. i max.
4.Jak to wszystko niepomoże to serwis wymieniony w p.2 wymini ci termostat.
To są moje spostrzeżenia co do tematu,jak się myle to niech mnie ktoś sprostuje.
  
 
Wymienić na początek termostat koszt ok. 50 zł. o czujnik temperatury cieczy ten od wskazań na desce i czujnik załączania wentylatora całkowity koszt ok 150-200 zł. Czujnik od wskaźnika temperatury prawdopodobnie jest wkręcony w głowicę od strony kierowcy (dojście do dupy) jeśli chodzi o silnik 1,6 16 V.