Stabilizator napięcia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam was. Chciałem sie zapytać czy było by możliwe skonstruowanie stabilizatora napięcia na 12V. Chciałbym umieścić takowy stabilizator przed radiem i radiem CB. Interesuje mnie koszt skonstruowania takiego małego wynalazku . Jeżeli któryś z was elektroników jest w stanie zrobić coś takiego to jeżeli móglby podać kwotę za jaką jest w stanie coś takiego wykonać będe wdzięczny. Ja mam o tym takie pojęcie że lepiej nie mówić a mam już dośc wymiany końcówek mocy w radiach .
  
 
Możliwe, łatwe i przyjemne. Dodatkowo tanie! Trójelektrodowy układ scalony LM 7812. Polecam. Na wyjściu jakiś kondensator 470 mikro Faradów + 100 nF i zero przydźwieków, buczenia, itp. Łączny koszt to jakieś 3 zł za wszystko. Montaż to wejście (z instalacji auta), pdłączenie do masy i trzecia elektroda zasila odbiornik. A masa do radia to wiadomo - z karoserii. Jak znajdę chwilę, wrzucę opis tego układu i dokładny schemat podłączenia. Aha, ten scalak moze wymagać radiatora (kawałek aluminiowej blaszki dla odprowadzania ciepła).
  
 
Cytat:
2006-07-30 19:24:56, autowidol pisze:
Możliwe, łatwe i przyjemne. Dodatkowo tanie! Trójelektrodowy układ scalony LM 7812. Polecam. Na wyjściu jakiś kondensator 470 mikro Faradów + 100 nF i zero przydźwieków, buczenia, itp. Łączny koszt to jakieś 3 zł za wszystko. Montaż to wejście (z instalacji auta), pdłączenie do masy i trzecia elektroda zasila odbiornik. A masa do radia to wiadomo - z karoserii. Jak znajdę chwilę, wrzucę opis tego układu i dokładny schemat podłączenia. Aha, ten scalak moze wymagać radiatora (kawałek aluminiowej blaszki dla odprowadzania ciepła).


7812 ? toż to ma 1 A wydajnosci Radio ma pobór (zalezy od mocy) ok 15A CB pobiera ok 6A podczas rozmowy. Czyli masz na dzień dobry 21 A - z biednego 7812. On z radiatorem to moze stabilizowac ale +12V dla CD-ROM-u w samochodzie
Cos Ci sie kolego pomieszało...
  
 
jak sie bawić to dać układ z cewka i kondensatorem i on wszystko sobie ładnie odfiltruje . A poco radiu i CB stabilizacja 12 V przecież każdy taki sprzęt ma taki stabilizator w środku gdzieś .
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 08:56:45 ]
  
 
Cytat:
2006-07-30 21:41:54, Ramzes_II pisze:
7812 ? toż to ma 1 A wydajnosci Radio ma pobór (zalezy od mocy) ok 15A CB pobiera ok 6A podczas rozmowy. Czyli masz na dzień dobry 21 A - z biednego 7812. On z radiatorem to moze stabilizowac ale +12V dla CD-ROM-u w samochodzie Cos Ci sie kolego pomieszało...



CB na czymś takim pojedzie! Zmierzyłem Alana 100 i co wyszło? Max pobór prądu to 630 mA podczas nadawania (przy 13 V). Skąd wziąłeś te 6 A? Mam nadzieję, że obaj mówimy o radiu z 4 W nadajnikiem i mocy audio też coś koło tego. I jeszcze jedno. Bezpiecznik na przewodzie jest dwuamperowy.
Także chyba mnie się nie pomieszało.
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 08:56:19 ]
  
 
[quote]
2006-07-31 11:03:22, automatic pisze:
po jaką holerę pchasz staba do CB ???

Masz rację, przyznaję. Tyle mówi teoria o stabilizacji przy poborze prądu na poziomie 1 A. W praktyce jednak takie rzeczy działają, zważywszy na mniejszy o połowę pobór prądu przez CB radio. Bardziej mnie jednak chodziło o to skąd Ramzes wziął takie prądy? Kolega pytał o radio samochodowe i CB, a nie prawie dwustuwatową dyskotekę. Kończąc: można, ale tak jak pisze Dioda wiekszość sprzętów ma coś podobnego w środku. Także raczej jakiś filtr załatwi sprawę.
  
 
Niewidzę sensu stosowania stabilizatora napięcia do radia samochodowego lub CB.
Jeżeli końcówka mocy ulega uszkodzeniu, to lepiej zestrój antene z CB, a radio odtwarzacz zmień na lepszej klasy, a nie szumofon który gra tylko średnim pasmem.

Stabilizator można zastosować adaptując np. CD-ROM do samochodu, który potrzebuje +/- 5V oraz +/-12 V.

  
 
omg... sprawa wygląda tak, że spaliły mi sie 2 końcówki mocy. Gdy radio chodziło samochód był wyłączony było super. Wystarczyło wsiąść przejechać nie wiem 2 km i koniec po radiu ! Mierzyłem wartość napięcia jakie daje alta i jest to nawet maxymalnie 15.2. Nie chce żeby była taka sytuacja, że kupie nawt lepsze i droższe radio albo teraz włoże właśnie dziś Cb włącze odpale samochód i trafi szlak CBka. Wtedy dostane nawet nie kurwicy. Dlatego chciałem coś takiego zrobić. Nie stać mnie na naprawy koncówek mocy i wzmacniaczy i innych wynalazków sorry .
  
 
Cytat:
2006-08-01 06:32:13, Janek_125p pisze:
omg... sprawa wygląda tak, że spaliły mi sie 2 końcówki mocy. Gdy radio chodziło samochód był wyłączony było super. Wystarczyło wsiąść przejechać nie wiem 2 km i koniec po radiu ! Mierzyłem wartość napięcia jakie daje alta i jest to nawet maxymalnie 15.2. Nie chce żeby była taka sytuacja, że kupie nawt lepsze i droższe radio albo teraz włoże właśnie dziś Cb włącze odpale samochód i trafi szlak CBka. Wtedy dostane nawet nie kurwicy. Dlatego chciałem coś takiego zrobić. Nie stać mnie na naprawy koncówek mocy i wzmacniaczy i innych wynalazków sorry .


To zmień lub napraw alternator. Akumulator nie cieszy sie gdy traktować go 15 V. U mnie tez była jazda z skokami napięcia. Po wymianie alternatora - 12.3V na wolnych obrotach - 13.5V od 2tys obr do końca obrotomierza.
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 08:55:54 ]
  
 
Otóż, to.
Mierzyłeś SWR miarką CB ??
  
 
najgorsze jest to , że jest to nowa alta. I nie tam, żadna regenerowana u Pana Tadzia tylko nówka. I od samego początku jest jak jest. A co do pytania kovala to sorry ale boje sie podłączać Cb żeby mi sie nie spaliło. Chciałbym dojść najpierw do ładu z napięciem a potem podłączać radia.
  
 
Napięcie ładowania reguluje jak sama nazwa wskazuje regulator napięcia . Automatic wszystko wyjaśnił - jeśli masz mechaniczny to możesz kombinować z doginaniem blaszek ale lepiej się chyba przerzucić na elektroniczny.


Cytat:
2006-08-01 06:59:17, Ramzes_II pisze:
To zmień lub napraw alternator. Akumulator nie cieszy sie gdy traktować go 15 V. U mnie tez była jazda z skokami napięcia. Po wymianie alternatora - 12.3V na wolnych obrotach - 13.5V od 2tys obr do końca obrotomierza.


A dlaczemu 13.5? Z tego co u mnie w szkole uczyli to w pełni naładowane ogniwo ma 2.4V czyli cała bateria (6) w aku powinna mieć właśnie 14.4V, czy nie? Max rozładowany to chyba 10,5V (1,75V na ogniwo) ale to było dawno więc mogłem coś pomieszać .
  
 
nom i troche zabawy i napięcie mam teraz 14,3 w szczytowym momęcie Mam nadzieje, że moje problemy się skończą...
  
 
z tego co wiem
1 radio na odbiorze ma około wlasnie 600 mA
2 podczas nadawania potrafi pobór wzrosnąć do 3
3 stabilizatory liniowe charakteryzuje szybka reakcja na zakłócenia
4 LM 350 ma wydajność 3,5 A i nie potrzebuje az 2 V "naddatku"
5 kosztuje to niewiele wiec mozna sprobowac
6 zakłocenia z sieci elektrycznej (szczotki silników, instalacja zapłonowa itp) nie mają nic wspólnego z SWR - i występują niezaleznie od tego czy antena jest zestrojona czy nie - przy zestrojonej antenie też występują choc faktem jest że zestrojona wyłapuje duzo mniej zakłóceń

ja osobiscie mam radio bez ANL ani innych filtrów zrobiłem sobie filtr trójfilarny ale podczas opuszczania szyb lub przy właczonym wiatraku chłodnicy to pierdzenie słysze i wiem ze zakłócenia są od instalacji elektrycznej
inna beczka - jaką pojemność ma kondensator przeciw zakłóceniowy przy altku ?
  
 
masz nowy alternator a moze miałeś wcześniej 6 diodowy i teraz masz 9 diodowy . Jeśli tak to w niektórych modelach trzeba przerobić kawałek instalacji elektrycznej i wsadzić regulator z oznaczeniem 9d . Też z tym długo walczyłem i teraz mam idealnie tak jak ma być .