Co lepiej założyć gażnik czy wtrysk

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie co, lepiej założyc do silnika 2000 DOHC wtrysk czy podwójne gażniki. Co bedzie sprawiać mniej kłopotów, jak się jezdzi na wtrysku a jak na gażnikach no i co z awaryjnością wtysku, czy są z nim jakieś większe problemy.
  
 
Zależy od ciebie. Na wtrysku trochę mniej roboty z regulacjami, większa moc a w przypadku awarii większe wydatki finansowe , gaźnik można samemu podłubać wybór zaeaży od ciebie i zawsze będzie najlepszy, bez względu co mówią inni. Pozdrawiam i miłych szaleństw bryką
Tegwoj
  
 
Ja chyba poszedlbym w strone 2 gaznikow. Mysle, ze bedzie mocniejszy. Jesli mialbym dostepny 1 gaznik, to wybralbym wtrysk.
  
 
jakbym miał wtrysk to nie wybrał bym sie w dalszą podróż. Jak coś ma 20 lat to nie będzie juz tak pewne. A w gaźniku nic sie sp... takiego czego sie nie da naprawić.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2003-11-01 13:31:07, OLO pisze:
jakbym miał wtrysk to nie wybrał bym sie w dalszą podróż. Jak coś ma 20 lat to nie będzie juz tak pewne. A w gaźniku nic sie sp... takiego czego sie nie da naprawić.



Też jestem tego zdania co OLO. Wtrysk L-Jetronic jest bardziej poj...ny. No i graty droższe.
  
 
Obstwaiam wtrysk, ale tylko wielopunkt, jest bezobsługowy, co prawda jak się cos popsuje to trza jechać na giełde po kolejny kompletny bo naprawiać się nei opłaca, ale wiadomo za luksus się płaci...
  
 
Przy sporym zaawansowaniu przeróbek-w stosunku do serii za pomocą dwóch gaźników można mieć nawet więcej mocy niż przy wtrysku.Z drugiej strony taki samochód będzie miał słabą kulturę pracy.....ale coś za coś.Ja bym wybrał gaźnik
  
 
Okej zakładam gażniki, niech złopie paliwko ile bedzie chciał ale niech zap........ Okej a powiedzcie mi czy trudno wyregulować podwójne gażniki słyszałem ze ytrzeba je ustawiać tylko na analizatorze spalin, że są nimi jakieś problemy aby mieszanka była jednakowa na wszystkiech cylindrach?
  
 
Niewiele jest osób które potrafią(i mają czym) wyregulować dwa gaziory.Problem polega najczęściej na tym że dwa cylindry mają za bogatą mieszankę-a następne dwa zbyt ubogą.
  
 
Cytat:
2003-11-01 14:22:33, bobiko pisze:
Okej zakładam gażniki, niech złopie paliwko ile bedzie chciał ale niech zap........ Okej a powiedzcie mi czy trudno wyregulować podwójne gażniki słyszałem ze ytrzeba je ustawiać tylko na analizatorze spalin, że są nimi jakieś problemy aby mieszanka była jednakowa na wszystkiech cylindrach?



nie na analizatorze tylko na wakumetrze (przepływomierzu) chyba ze masz otwory na kolektorze do pomiarów składu mieszanki dla każdego cylindra

o taką jak a miał kol WALEZY w swoim bolidzie
  
 
Cytat:
czy trudno wyregulować podwójne gażniki słyszałem ze ytrzeba je ustawiać tylko na analizatorze spalin, że są nimi jakieś problemy aby mieszanka była jednakowa na wszystkiech cylindrach?


Nie chodzi o analizator (choć też się powinno) ale, jak napisał Bodziot (uprzedził mojego posta), o wakuometr. Gaźniki muszą być tak ustawione, żeby było w nich jednakowe podciśnienie.
  
 
bardzo wazne jest dobre ustawienie mieszanki ale nie na wolnych bo ta jest praktycznie nieistona ale pod pelnym obciazeniem i na max obrotach, to da sie zrobic praktycznie tylko na hamowni majac sonde na kazdym cylindrze. mozna latwo stopic tloki jak jest za ubogo albo pojda pierscienie jak za bogato. wakuometr mozna kupic, ja mam taki zakladany na trabki na gazniki, moze nie jest za dokladny ale w zupelnosci wystarczajacy. nietety kosztowal 50$ wolne obroty da sie ustawic na 600obr i dzialaja, auto potrafi palic na dotyk.
wtrysk l-jetronik jest wg mnie swietny, auto malo pali , jedzie szybciej niz jeden gaznik(seria) i mnie ani razu nie zawiodl, naturalnie byl bezobslugowy.na wtrysku jezdzilem cos kolo 2 lat i nie mialem z nim najmniejszego problemu.
  
 
ja bym też zakłądał wtrysk
Może więcej zabawy przy montażu ale później silnik jest bezobsługowy
  
 
ja to bym założyl w swoim WYTRYSK, taka pompke wodna co bym mogl na smigus-dygus ludzi przewracac polewajac
  
 
Cytat:
2003-11-07 00:45:21, Walezy pisze:
wtrysk l-jetronik jest wg mnie swietny, auto malo pali , jedzie szybciej niz jeden gaznik(seria).



a co lepsze bedzie dla mojego DOHC wtrysk z Argenty czy 2x 40IDF (lub pokrewne)
chodzi mi o uzyskanie kompromisu pomiedzy mocą silnika a spalaniem nie przekraczającym 15l benzyny na 100 km
  
 
wtrysk, bo na gaznikach ja mialem spalanie na trasie 18l wiec raczej sie nie miesci. ale to byly gazniki 44idf. a wtrysk jest calkiem mocny, poldek w sumie prawie seryjny idzie do setki w okolo 9s.
  
 
Cytat:
2003-11-08 09:26:16, Walezy pisze:
wtrysk, bo na gaznikach ja mialem spalanie na trasie 18l wiec raczej sie nie miesci. ale to byly gazniki 44idf. a wtrysk jest calkiem mocny, poldek w sumie prawie seryjny idzie do setki w okolo 9s.


A jak wyglada technicznie adaptacja wtrysku do gaznikowego DOHC ? Gdzie i jakie są czujniki dodatkowe ?
  
 
Ja mam z koleji taki pomysł, żeby do jazd sportowych typu Eko green albo Cargo zakładać kolektor z dwoma IDF (mam 40) a na codzień kolektorek np z monowtryskiem Boscha albo z wielopunktowym. Samo przełożenie kolektora nie jest tak pracochłonne - trochę przeszkadza konieczność np upuszczenia płynu ale i tak myślę że dostęp do śrub kolektora w DOHC jest lepszy niż w standarcie, problemem może też być sterowanie - linka gazu. Pompa elektryczna w baku z odpowiednim bocznikiem (odcinanym do wtrysku) powinna raczej załatwić problem z zasilaniem w paliwo gaźników. Zapłon zostawałby z komputera tak jak dzieje się to przy pracy na LPG.
To takie moje przemyślenia na razie, dużo rzeczy wyjdzie pewnie w praniu.
  
 
zeby gaznik na wtrysk przelozyc trzeba miec walek rozrzadu z aparatem zaplonowym, no i trzeba miec caly zestaw z wtrysku no i kapsel zamiast pompy paliwa i aparatu w bloku(musi byc oryginalny lub dokladna kopia).to chyba wszystkie zmiany, moze jeszcze pare szczegolow, wszystko zalezy jaki uklad zaplonowy sie uzyje. mozna przerywaczowy ale tej jest dosc rzadki(na walek oczywiscie) , bezstykowy z mechanicznym wyprzedzeniem albo digiplex, do digiplexa trzeba tez zalozyc inna skrzynie(z czujnikiem na kolo zamachowe). z przekladka gaziorow i wtrysku faktycznie nie jest za wiele roboty, to moze byc siekawy pomysl.
  
 
Witam

A ja się zapytam, co myślicie o założeniu do DOHC ( mój 2.0 ) mechanicznego wtrysku ( nie pytać jakiego bo się jeszcze nie dopytałem, ale widziałem już takiego założonego - podobno chodzi nieżle ).Jest to wtrysk wielopunktowy, bez żadnej, powtarzam żadnej elektroniki (!!!). Niezłe, co? Popytam gościa ile chciałby za to cudo, i jeszcze pozostaje sprawa podłączenia LPG. Proszę o opinie.