| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2003-11-01 13:18:55 Ja chyba poszedlbym w strone 2 gaznikow. Mysle, ze bedzie mocniejszy. Jesli mialbym dostepny 1 gaznik, to wybralbym wtrysk. |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-11-01 13:31:07 jakbym miał wtrysk to nie wybrał bym sie w dalszą podróż. Jak coś ma 20 lat to nie będzie juz tak pewne. A w gaźniku nic sie sp... takiego czego sie nie da naprawić. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
polonezcaro . | 2003-11-01 14:02:41 Obstwaiam wtrysk, ale tylko wielopunkt, jest bezobsługowy, co prawda jak się cos popsuje to trza jechać na giełde po kolejny kompletny bo naprawiać się nei opłaca, ale wiadomo za luksus się płaci... |
Rally Polonez 1.4Gti16v Warszawa | 2003-11-01 14:09:52 Przy sporym zaawansowaniu przeróbek-w stosunku do serii za pomocą dwóch gaźników można mieć nawet więcej mocy niż przy wtrysku.Z drugiej strony taki samochód będzie miał słabą kulturę pracy.....ale coś za coś.Ja bym wybrał gaźnik |
bobiko FIAT 125P Jelenia Góra | 2003-11-01 14:22:33 Okej zakładam gażniki, niech złopie paliwko ile bedzie chciał ale niech zap........ Okej a powiedzcie mi czy trudno wyregulować podwójne gażniki słyszałem ze ytrzeba je ustawiać tylko na analizatorze spalin, że są nimi jakieś problemy aby mieszanka była jednakowa na wszystkiech cylindrach? |
Rally Polonez 1.4Gti16v Warszawa | 2003-11-01 18:33:23 Niewiele jest osób które potrafią(i mają czym) wyregulować dwa gaziory.Problem polega najczęściej na tym że dwa cylindry mają za bogatą mieszankę-a następne dwa zbyt ubogą. |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-11-01 19:21:26
nie na analizatorze tylko na wakumetrze (przepływomierzu) chyba ze masz otwory na kolektorze do pomiarów składu mieszanki dla każdego cylindra o taką jak a miał kol WALEZY w swoim bolidzie ![]() |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-11-01 20:45:32
Nie chodzi o analizator (choć też się powinno) ale, jak napisał Bodziot (uprzedził mojego posta), o wakuometr. Gaźniki muszą być tak ustawione, żeby było w nich jednakowe podciśnienie. |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2003-11-07 00:45:21 bardzo wazne jest dobre ustawienie mieszanki ale nie na wolnych bo ta jest praktycznie nieistona ale pod pelnym obciazeniem i na max obrotach, to da sie zrobic praktycznie tylko na hamowni majac sonde na kazdym cylindrze. mozna latwo stopic tloki jak jest za ubogo albo pojda pierscienie jak za bogato. wakuometr mozna kupic, ja mam taki zakladany na trabki na gazniki, moze nie jest za dokladny ale w zupelnosci wystarczajacy. nietety kosztowal 50$ wtrysk l-jetronik jest wg mnie swietny, auto malo pali , jedzie szybciej niz jeden gaznik(seria) i mnie ani razu nie zawiodl, naturalnie byl bezobslugowy.na wtrysku jezdzilem cos kolo 2 lat i nie mialem z nim najmniejszego problemu. |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-11-07 01:46:47 ja bym też zakłądał wtrysk
Może więcej zabawy przy montażu ale później silnik jest bezobsługowy |
gruen Polonez 1.6 GLE '94 ... Białystok | 2003-11-07 13:59:00 ja to bym założyl w swoim WYTRYSK, taka pompke wodna co bym mogl na smigus-dygus ludzi przewracac polewajac ![]() |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-11-07 18:46:23
a co lepsze bedzie dla mojego DOHC wtrysk z Argenty czy 2x 40IDF (lub pokrewne) chodzi mi o uzyskanie kompromisu pomiedzy mocą silnika a spalaniem nie przekraczającym 15l benzyny na 100 km |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2003-11-08 09:26:16 wtrysk, bo na gaznikach ja mialem spalanie na trasie 18l wiec raczej sie nie miesci. ale to byly gazniki 44idf. a wtrysk jest calkiem mocny, poldek w sumie prawie seryjny idzie do setki w okolo 9s. |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2003-11-08 09:52:03
A jak wyglada technicznie adaptacja wtrysku do gaznikowego DOHC ? Gdzie i jakie są czujniki dodatkowe ? |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-11-08 10:13:17 Ja mam z koleji taki pomysł, żeby do jazd sportowych typu Eko green albo Cargo zakładać kolektor z dwoma IDF (mam 40) a na codzień kolektorek np z monowtryskiem Boscha albo z wielopunktowym. Samo przełożenie kolektora nie jest tak pracochłonne - trochę przeszkadza konieczność np upuszczenia płynu ale i tak myślę że dostęp do śrub kolektora w DOHC jest lepszy niż w standarcie, problemem może też być sterowanie - linka gazu. Pompa elektryczna w baku z odpowiednim bocznikiem (odcinanym do wtrysku) powinna raczej załatwić problem z zasilaniem w paliwo gaźników. Zapłon zostawałby z komputera tak jak dzieje się to przy pracy na LPG.
To takie moje przemyślenia na razie, dużo rzeczy wyjdzie pewnie w praniu. |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2003-11-09 23:40:02 zeby gaznik na wtrysk przelozyc trzeba miec walek rozrzadu z aparatem zaplonowym, no i trzeba miec caly zestaw z wtrysku no i kapsel zamiast pompy paliwa i aparatu w bloku(musi byc oryginalny lub dokladna kopia).to chyba wszystkie zmiany, moze jeszcze pare szczegolow, wszystko zalezy jaki uklad zaplonowy sie uzyje. mozna przerywaczowy ale tej jest dosc rzadki(na walek oczywiscie) , bezstykowy z mechanicznym wyprzedzeniem albo digiplex, do digiplexa trzeba tez zalozyc inna skrzynie(z czujnikiem na kolo zamachowe). z przekladka gaziorow i wtrysku faktycznie nie jest za wiele roboty, to moze byc siekawy pomysl. |
myk Miłośnik FSO Polonez Caro PLUS 2. ... Wrocław | 2003-11-10 10:07:32 Witam
A ja się zapytam, co myślicie o założeniu do DOHC ( mój 2.0 ) mechanicznego wtrysku ( nie pytać jakiego bo się jeszcze nie dopytałem, ale widziałem już takiego założonego - podobno chodzi nieżle ).Jest to wtrysk wielopunktowy, bez żadnej, powtarzam żadnej elektroniki (!!!). Niezłe, co? Popytam gościa ile chciałby za to cudo, i jeszcze pozostaje sprawa podłączenia LPG. Proszę o opinie. |