| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Lajka Miłośnik FSO Trzy sputniki Wroclaw | 2003-02-03 11:34:32 Cóż przyznam się że tak powiem iż dopiero "chyba" przystałem do tegoż klubu Nikigo tu jeszcze nie znam i nie wiem czy jako "totalny, zielony nowicjusz " bede tutaj lubiany...ale to się zobaczy... ..przejrzałem kilka tematów na forum....wiem że Mrożek jest niekwestionowanym liderem...tu moj podziw dla jego wiedzy.... ....wieć boję się aż pytać...jak najsensowniej tanim kosztem zmodernizować Polonezika(nosek) z już założonym silniczkiem o pojemności 1995 ...modernizacja interesowalaby mnie bardziej w kierunku zwiekszenia m.in momentu obrotowego (159Nm...mogloby być ciut wiecej)...??? ...poprawiania charakterystyki zawieszenia...??? no i tym samym, na co licze zwiekszenia przyśpieszeń - bo ono jest dla mnie ważniejsze niż V-max. Za wszelkie odpowiedzi dziekuje z gory??? P.S. czy wiedze Mrożka można posiaść chodz w 10% majać na karku 22 lata??? ..i jeszcze jedno P.S przepraszam z góry za to iż dopuściłem się zdublowania tematu 2.0.......mam nadzieje ze za pierwszym razem ujdziem i na sucho [ wiadomość edytowana przez: Lajka dnia 2003-02-03 12:47:40 ] |
Lajka Miłośnik FSO Trzy sputniki Wroclaw | 2003-02-03 13:05:21 ..ale... miłoby było gdyby inny "członkowie ...i przywitali mnie chodz Nu chyba że ktoś dopiero co polakierował klawiature....i lakier paluszkami przerysuje ...pozdrawiam....przede wszystkim Janio i Yakoob'a z wroclawia |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-02-03 13:20:14 Witam cię (chociaz na GG juz to zrobiłem) a co do modernizacji silnika, to jeszcze tego nie robiłem (mam zamiar wsadzić spręzarkę), ale to są plany. |
Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2003-02-03 13:23:41 Poczytaj sobie archiwum. Tam jest tyle opisane, że jedynie czego może zabraknąć to ... czasu i ... pieniędzy.
Ps. To ja nie wiedziałem, że owiała mnie juz legenda |
Lajka Miłośnik FSO Trzy sputniki Wroclaw | 2003-02-03 13:24:32 Sprężarke znaczy kompresor???
Mozna go chyba podpiac pod wał korbowy czy jakos tak ...przynajmnie u mnie wal ma przedłuzenie i wyjscie na kolko pasowe ...i dziekuje z gory za nie wysmiewanie mojej wypowiedzi P.S ...pozdrawiam więc SCHILL'a .... dzieki za przywitanie.. [ wiadomość edytowana przez: Lajka dnia 2003-02-03 13:30:08 ] |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-02-03 13:31:33 No jak tak sie domagasz to witam Cie Służe poradami jeżeli chodzi o zawias. Na początek proponuję przeczytanie tekstu w Warto wiedzieć. Z pytaniami wal śmiało. Wykorzystaj takze wyszukiwarkę pod forum. To fenomenalne usprawnienie - sproro żeczy już było wałkowanych. Miłego członkowstwa ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
AdS Miłośnik FSO nissan almera Warszawa | 2003-02-03 13:44:12
Liderem to może i Mrozek, ale szefem GDA i MAJCHAL Witam na naszym sławetnym forum |
yakoob polonez fso1,5 SLE+Lpg Wrocław | 2003-02-03 13:53:05 Ja również witam. |
Hrumak Miłośnik FSO Polonez C+ 2.0 DOHC ... Łódź | 2003-02-03 14:03:43 Ja rowniez witam , moj poldi tez trabi i miga kierunkami ... szkoda ze nie moze powarczec , ale nie ma sie co dziwic ... siakos chwilowo glowicy mu brakuje :> |
MAJCHAL Miłośnik FSO Polonez Caro Poznań | 2003-02-03 21:31:23 Witam NOWY.
Koledzy ci już pomogli mówiąc gdzie tego szukać. Generalnie jest kilka 2,0 w klubie ale mało która jest jeszcze "podkręcona". Może teoretycznie to do się zrobić, ale jakim kosztem??? Może przestać się kalkulować i nie chodzi tu tylko o montaż, ale również o eksploatacje. Moze zamiast sprężarki pokombinować sportowym wałkiem x2? Może tędy da się trochę go podkręcić? Poza tym dysze, określenie dobrego wspoółczynnika ilości powietrza. Jednak gdzies już chodził temat o turbo do 2,0 poprzeglądaj forum wzdłóż i wszerz |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2003-02-03 21:36:41
ja jako "nie biegły" w sprawach 2,0 Lajka - już było wielu których serdecznie witaliśmy - i co, nawet nie zaglądneli na to forum poczytać chociażby swojego postu. po drugie to dobrze że "członkowie" napisałeś w cudzysłowie bo to się źle kojarzy To po tych wyjaśnieniach mogę Ciebie teraz Ja przywitać mam nadzieje że dasz jeszcze znać o sobie |
BENY Miłośnik FSO Ciechanów | 2003-02-03 21:37:50 Mrożek, Mrozek... już się pogubiłem |
MAJCHAL Miłośnik FSO Polonez Caro Poznań | 2003-02-03 23:09:54 Zawsze i wszędzie MROZEK, nie MROŻEK |
Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2003-02-04 00:03:32 MroŻek też pisze, ale przyznam sie szczerze, że to co pisuje Mrozek bardziej do mnie trafia |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-02-04 03:37:27 Na początku witam kolejnego posiadacza Polinezji z najlepszym do tego autka silnikiem! 2.0 DOHC górą Po wtóre: Panie i Panowie – już mi tak nie słódźcie, bo ja tej kawy nie wypiję Okay, oka... jush dobdzie – na poważne: miło mi, że cenicie sobie moje zdanie, ale nie jestem znowu chodząca encyklopedia – są inni (nawet się czasem coś swojego dopiszą na tym forum – celowo nie piszę o kogo chodzi, bo i tak sami adresaci o tym dobrze wiedzą Sam uważam, że posiadam wiedzę co najwyżej na poziomie elementarnym dobrej klasy diagnosty-mechanika – tyle każdy z Was może się sam nauczyć, jeśli tylko zechce. Wystarczy dorwać się do literatury i ruszyć swoje szare komórki. No i przestać się bać klucza i śrubokręta
Co do tuningu dohc to są niezłe możliwości. Jeśli chcesz zwiększyć moment obrotowy tego motorka (i tak uważam, że jest go nadto, tym bardziej, że jest on osiągany już bardzo wcześnie, bo przy 3000 rpm) to dobrym pomysłem jest zastosowanie głowicy z fiata ritmo abarth, obojętnie z którego slinika (1.6 lub 2.0) – ma większe zawory ssące (43,5 mm w stosunku do seryjnych 42,2...42,6) , co podnosi moment obrotowy silnika z wspomnianych 158 Nm/3000 rpm do 172 Nm/3500 rpm i oczywiście moc ze 112 Km do 125 KM. Można zamiast tego zastosować same zawory od ritmo, ale wiąże się to obróbką lub (najlepiej) wymianą gniazd zaworowych na większe. Jak najbardziej polecam powiększyć (za pomocą frezów) kanały ssące i wydechowe w głowicy tego silnika (kosztuje to około 150-250 pln) oraz do kompletu oczywiście kanały w kolektorach (szczególnie zwracam uwagę na kolektor wydechowy, którego średnice otworów przelotowych, zwłaszcza na wyjściu – tam gdzie przychodzi dwururka, są po prostu śmieszne w stosunku do średnicy rur dwururki) . Zamiast seryjnego kolektora wydechowego, którego konstrukcja mnie osobiście denerwuje (ze względu ma małe średnice przelotów) , zastosować kolektor rurowy ze stalowych nierdzewnych rur o jak najdłuższych niekolidujących ze sobą kanałach – robiony na zamówienie lub (to gorsze rozwiązanie, ale łatwiejsze i duuuuużo tańsze) kolektor (także rurowy) od seryjnego Poldka GSI (wymaga to pewnych niewielkich przeróbek – jak nawiercenie skrajnych otworów – reszta pasuje jak ulał – i nagięcia pod odpowiednim kątem, bo kąt przylegania płaszczyzny kolektora w dohc jest skośny). Poprawi to, wszystko razem wzięte, znakomicie przepływ gazów w silniku – co analogicznie oznacza poprawę parametrów silnika. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze tylko sportowych krzywek wałków rozrządu, co kosztuje (napawanie i obróbka) we Wrocławiu 300-400 pln. Aha – i na koniec troszkę inaczej ustawić rozrząd – na wzór stosowanego przez OBRSO w rajdowych Polstrachów Jakbyś zbierał się na głęboki skok pod wodę, czyli remont silnika, to zamiast płaskich seryjnych tłoków zastosuj tłoki z nadlewkami od wersji 1.8 lub nawet 1.6 – podniosą stopień sprężania z seryjnych 9,0 do odpowiednio 9,5 i 10,0. Dużo bardziej jestem skłonny to polecić niż planowanie głowicy. W gaźniku założyć (lub wytoczyć) większe gardziele: na I przelot 26 mm, na II przelot 27-27,5 mm na miejsce seryjnych 24 mm i 26 mm. Odpowiednio większe należy też dobrać dysze paliwa: I – 1,25 II – 1,45...1,55 (wg indywidualnych upodobań i możliwości Wyższa „szkoła jazdy” to gaźniki podwójne webera (DCOE/IDF) lub solexa (C40) – ale to trzeba umieć porządnie ustawić i mieć odpowiedni przyrząd: wakuometr – trzeba ustawić jednakowe podciśnienie na każdym. No i nieco rezerwy mamy jeszcze w modyfikacji układu wydechowego. Jeśli masz seryjny układ wydechowy PN przejściówki, oparty na dwóch tłumikach, z których pierwszy (nazywany środkowym) jest komorowy, a tylny przelotowy to polecam (ale na własną odpowiedzialność Można też poprawić przyspieszenia samochodu skracając przełożenie przekładni głównej – ale nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, bo miałem raczej przykre doświadczenia (i nie tylko ja Tak wygląda mniej więcej proponowany przeze mnie zestaw modyfikacji dla „nowicjusza” – turbo to już wyższej klasy zabawa PS. Jesteś z Wrocka – super. Mieszkam w pobliżu. Więc daleko do mnie nie masz. Jak chcesz to możemy się kiedyś spiknąć – poznasz też jeszcze kilku fajnych fanów duemilii i zobaczysz też przy okazji jeden z nieźle dłubniętych silników, który własnoręcznie skręcałem (mój jeszcze leży w garażu Beny: I’m Mrozek!!! Nie wiem dlaczego wszystkim kojarzę się z tym zakręconym poetą??? Ale mnie to tam... zwisa – piszcie jak chcecie – nie czepiam się słów |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-02-04 14:15:10 Mrożek - wyluzuj sie. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Raffi Warszawa | 2003-02-04 18:19:53 Rowniez witam nowego kolege... sam jestem tu od niedawna wiec wiem co czujesz... spoko... da sie tu zyc |
Lajka Miłośnik FSO Trzy sputniki Wroclaw | 2003-02-05 02:10:16 Coż dziekuje za wreszcie godne dobrego klubu i porzadne przywitanie...jak i rowniez za wskazowki dr Mrożka ...jak tylko trafie 6 w totka ...przedstawie wszystkim klubowiczom moje monstru design by dr. Mrożek ...tylko ze homologacje tej bestii zaplace wiecej niz za pojazd??? ..a i tak dzieki naszym ministrom typu kaznodziej Kalinowski czy wierzchwiciel Pol...na takim poldku zrobie 1000km na biopaliwku no i dzieki winietom ktore pozwola na latanie dziur...biednych kieszeni biednych parlamentarzystow... Z serii paradoksow: Mamy w polsce ustroj wolnorynkowy To raz...dwa nie mozna auta wyrejestrowac w celu np calokowitego remontu badz to renowacji... SLOWEM KUR..... GIT lub jak kto woli TIP-TOP Te biopaliwa a przede wszystkim olej...to sie przyda i to DUZO...bo ile glow ilu parlamentarzystow bedzie nim trza wypelnic...skoro oni wszyscy maja gleboko rezerwe |
![]() ZieMa espero 1,5 glx/ omeg ... Restarzew Cmentarny | 2003-10-30 01:15:07 Dobre, bo polityczne Witam i Pozdrawiam
Życzę cierpliwości w zmaganiach z "dzieckiem" polskiej motoryzacji |