Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() sylwesterpl SYMPATYCZNY GOŚĆ kiedys 2107/Volvo 740 Skierniewice/Łowicz | 2007-09-29 23:36:59 Witam.
Jakiś czas temu(4 miesiace temu chyba)wymieniałem w tylnich hamulcach szczeki i rozpieraki,a także bębny.Po złożeniu wszystkiego prawidłowo wyregulowałem reczny. Jednak w czasie jazdy podaczas hamowania dochodziły rytmiczne stuki z tylnych kół,ale z czasem to ucichło. Dziś jednak postanowiłem zajżeć do szczek(jedynie na prawe koło z powodu braku czasu)i zauważyłem że na dziwgni rozpieraka(ta na której jest zaczepiona linka ręcznego) są znaczne przetarcia od uderzających śrub mocujących koło. I teraz pytanie co możę być przyczyną że dzwignia ta wysówa sie aż tak daleko. Reczny mi trzyma dobrze ale do przodu, do tyłu natomiast nie bardzo już chyba ze jak podciagne z duża siłą dzwignie recznego o jeszcze jeden ząbek.Czy w tym przypadku mogą mieć znaczenie płytki ustalające szczęk,Te co są mocowane na nity?? Pozdrawiam |
![]() sylwesterpl SYMPATYCZNY GOŚĆ kiedys 2107/Volvo 740 Skierniewice/Łowicz | 2007-09-30 12:12:27 O takiej możliwości to już wiem. Tylko dlaczego ręczny trzyma mi lepiej w jedna strone a w drugą (do tyłu) juz gorzej, tzn da sie autko przepchnąć? i co powoduje taki luz na hamulcu ze mi dzwigienka rozpieraka nachodzi tak blisko śrub od kół i to w neutralnym położeniu. Po zaciągnięciu ręcznego to chyba już opiera mi sie o piaste koła. |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2007-09-30 12:39:27 najprawdopodobniej jedna szczeka tylko blokuje beben.
Ja tez mam ciagle problem- ale podejzewam bebny-ze musze wymienic- niestety sa pieronsko drogie. Poki co to mam juz komplet zaciskow-ale przednich od tarcz wentylowanych-taich ze spokojnie kolo 13 zapne-ale to nie na ten temat-poki co faza projektu |
![]() janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2007-09-30 19:14:28 Może poprostu źle złożyłeś cały ten majdan. Zdejmij bęben i cyknij fotke to obadamy. |
![]() sylwesterpl SYMPATYCZNY GOŚĆ kiedys 2107/Volvo 740 Skierniewice/Łowicz | 2007-09-30 20:05:56 Jak dam rade to zrobie to jak najszybciej. Tylko mi sie wydaje że bedzie miało to związek z tymi płytkami co szczeki sie o nie opierają na dole.mogły sie tam troche wyrobić troche wieksze rowki przez co szczeki opadły troche niżej tym samym zwiekszając odległość miedzy sobą w górnej częsci(przy rozpieraku) Bo mierzyłem odległoś powierzchni o którą opierają sie szczeki na tych płytkach i wynosiła 47mm.
A jak dodać fotki?? |
![]() janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2007-09-30 21:43:45 Wrzuć na imageshack.us a potem tu wstaw obrazek. Cyknij dokładnie miejsce tej płytki co jakby łączy obie szczęki pod cylinderkiem, miejsce gdzie jest płytka od ręcznego i miejsce gdzie są otarcia. |
![]() sylwesterpl SYMPATYCZNY GOŚĆ kiedys 2107/Volvo 740 Skierniewice/Łowicz | 2007-09-30 21:54:56 zdjecie otarć to już mam bo załozyłem inną dzwigienke
[ wiadomość edytowana przez: sylwesterpl dnia 2007-09-30 21:57:54 ] |
![]() sylwesterpl SYMPATYCZNY GOŚĆ kiedys 2107/Volvo 740 Skierniewice/Łowicz | 2007-10-02 22:49:22 |
![]() janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2007-10-02 23:05:13 Moze było źle założopne. A teraz jak składałeś to w miere dobrze to wyglądało? Ta dźwignia co an fotkach nei była zbyt blisko środka? |
![]() sylwesterpl SYMPATYCZNY GOŚĆ kiedys 2107/Volvo 740 Skierniewice/Łowicz | 2007-10-03 08:17:39 Hamulców z tyłu nie da sie chyba inaczej złożyć niż przewidział to producent. A dźwignia właśnie po dobrym naciągnięciu linki ręcznego(tak żeby łapał na 4-5 ząbku) na pewno była zbyt blisko środka co widać po uszkodzeniach. Tylko że to mi pukało też w czasie normalnego hamowania czyli na opuszczonym ręcznym. No i teraz jak założyłem drugą dźwignie znów mam te pukania.(i jest na pewno dobrze złożone). I dlatego sie zastanawiam co powoduje mi taki luz, chociaż przedstawiłem już swoją sugestie, dotyczącą tych płytek mocowanych na nity co szczęki sie o nie opierają i są dociągane dolną sprężyną do nich. |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2007-10-05 23:47:14 Witam
Hamulec ręczny w 2107 to szatańskie nieporozumienie, generalnie pomyłka projektanta.. aby działął prawidłowo należałoby wymienić wszystko na nowe: tarczę montażową, bębny, szczeki i rozpieracze a i tak nie ma gwarancji poprawnej pracy. Są 2 rozwiązania: pierwsze to sytuacja kiedy ramię rozpieracza (to które uwieczniłeś na zdjęciu) jest bliżej środka bębna, trzeba skrócić śruby kół jak opisał Andrzej, tak by nie tarły o ramię, dodatkowo trzebaby wtedy skrócić tę spręzynę na lince ręcznego tak by dało się naciągnąć szczęki do bębna i hmulec zadziałał na oba koła, rozwiązanie drugie to napawać widełki rozpieracza, tak by odsunąć ramię od środka bębna, (napawać w okolicach szczeliny w którą wchodzi ramię rozpieracza i szczęka hamulcowa). obie metody wymagają kilku prób, zbytnie skrócenie spręzyny na lince powoduje luz i "klekoatnie" ramienia, za małe skrócenie - nie działa ręczny, zbyt duże napawanie widełek - nie można założyć bębna, zbyt małe - znowu ręczny nie działa. Jeszcze jedna uwaga, lepiej użyć starych elementów, "fabrycznych", nowe są jakieś miękkie, wyginają się z reguły po pierwszym energicznym użyciu ręcznego i całą robotę diabli wzięli. Powodzenia, też mnie to czeka w najbliższym czasie ![]() |
![]() sylwesterpl SYMPATYCZNY GOŚĆ kiedys 2107/Volvo 740 Skierniewice/Łowicz | 2007-10-06 13:06:09 Ewentualnie można dorobić troche dłuższe rozpieraki, ale chyba łatwiej napawać. Lub druga opcja zaadoptować z tyłu tarczowy układ hamulcowy. |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2007-10-08 00:27:01 Zaspawanie tego elementu, to dobry, tani chwyt w celu popelszenia sprawnosci recznego hamulca- duzo lad rajdowych ma takie patenty(wegry/estonia) popytam o blizsze szczegoly. |
![]() sylwesterpl SYMPATYCZNY GOŚĆ kiedys 2107/Volvo 740 Skierniewice/Łowicz | 2007-10-28 21:40:39
Wczoraj postanowiłem jeszcze raz zajrzeć do hamulca, i tym cyknełem foto jak to jest złozone, wiec teraz można to obadać http://img115.imageshack.us/my.php?image=p1030210sv8.jpg http://img128.imageshack.us/my.php?image=p1030213ar0.jpg http://img233.imageshack.us/my.php?image=p1030220ul6.jpg [ wiadomość edytowana przez: sylwesterpl dnia 2007-10-28 21:44:30 ] |
![]() A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ ![]() Lada 2107 Warszawa | 2007-10-29 08:05:37 Witam.
Mam wrażenie, że masz odwrotnie założony ten element poprzeczny, co idzie poniżej i równolegle do cylinderka. Jak zauważyłeś pewnie, z lewej strony ma wcięcie, które jest w formie schodków (ząbków). Tłumacząc to jaśniej jeden schodek nachodzi na rozpierak, a drugi na szczękę hamulcową (ten element, co z okładziną hamulcową jest). Wycięcia mają być odwrotnie. Poniżej pokazałem mniej więcej o które elementy mi chodziło: ![]() |
![]() sylwesterpl SYMPATYCZNY GOŚĆ kiedys 2107/Volvo 740 Skierniewice/Łowicz | 2007-10-29 11:16:43 Ale jak to odwórce to nie bedzie czasem ułozony pod kątem w stosunku do np spręzyny zamiast równolegle? |
![]() A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ ![]() Lada 2107 Warszawa | 2007-10-29 15:36:19 Odwrócić tak, aby to co od środka było, na zewnątrz się znalazło.
(obrócić element wokół osi poziomej). Tak, żeby rozpierak był na tym schodku, który go oddala od osi koła. Powodzenia |
![]() sylwesterpl SYMPATYCZNY GOŚĆ kiedys 2107/Volvo 740 Skierniewice/Łowicz | 2007-10-29 21:48:00 Wiem o co Tobie chodzi. Spróbuje tak ale to dopiero chyba po 01.11.I zobaczymy jaki to efekt przyniesie.Jak na razie to dzięki za wskazówke A13. |
![]() sylwesterpl SYMPATYCZNY GOŚĆ kiedys 2107/Volvo 740 Skierniewice/Łowicz | 2007-11-15 08:10:51 Patrzyłem na to i musze powiedzieć ze tego rozpieraka nie da sie zabardzo odwrócić. A jesli juz to bedzie on delikatnie pod skosem wzgledem i moze dochodzić do blokowania sie przy wcieciach na szczękach. |