MotoNews.pl
8 Opel Omega - H. R. Etzold Omega B od 1994r (123788/0) - PT
  

Opel Omega - H. R. Etzold Omega B od 1994r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiatm.Czy ktoś już zapoznał się z tym wydawnictwem.Mam zamiar kupić i chciałbym wiedzieć czy warto.
  
 
ja tez sie nie zapoznalem. w ciemno wale,ze:

warto
  
 
Ja sie zawiodlem mocno.

Ale ja jestem lamerem w tych sprawach - to znaczy mam dwie prawe rece i sam lata swietlne temu wymienailem sobie rozne rzeczy (alternator, rozrusznik, hamulce) w polonezie

W tej ksiazce leci rowno - od silnika po glosniki : montaz - demontaz. Ale jak, standardowo w omedze, pojawily mi sie wahania na wolnych obrotach to pomoglo mi forum bo nie ma tam informacji o diagnostyce i reagowaniu, o krokowcu i lambdzie. O kodach bledow i ich czytaniu w ogle ani slowa. Myslac o wymianie hamulcow tez szukalem na forum bo tam o czujnikach zuzycia klockow jest tylko to ze istnieja i trzeba wymienic.

Nic poza schematem mechanicznym prawie calego auta tam nie ma. Hehe i kazda porada zaczyna sie od oznaczenia kola farba w jakiej jest pozycji zeby tak samo z powrotem zalozyc A i do wymiany swiec obowiazkowo klucz specjalny HZ####

Ale...ja sie nie znam wiec moze po prostu marna pozycja dla nie-mechanikow. Brak skorowidza rowniez nie nalezy do zalet.

Pozdro (nadal przed wymiana krokowca)
  
 
Witam ,

według mnie tę książkę można traktować jako dodatek to TISa i EPC, ponieważ jak przedmówca wspomniał nie ma nic o diagnostyce i elektronice pojazdu. Parę wycinków schematów instalacji elektrycznych na końcu książki.
Nic też nie pokazano od wewnętrznej strony skrzyni biegów.
Parę słów i rycin o głowicy, zaworach i układzie rozrządu i pozostałe części auta przedstawione, niektóre według mnie trochę nazbyt ogólnie. Cociaż z drugiej strony nie jest to książka szkoleniowa tylko informacyjna i sam autor w przedmowie wspomina:

Cytat:
Jednak sprawdzenie stanu elementów elektronicznych wymaga zastosowania kosztownych przyrządów kontrolnych, które są przystosowane do określonych układów i których zakup nie opłaca się mechanikowi amatorowi. Fakt, że różne czynności naprawcze nie zostały opisane w tej książce, wynika ze zwiększonego zastosowania części elektronicznych.



może i gość ma rację ale z drugiej strony tomówią, że w Polsce co drugi to elektryk .
Książka jako dodatek informacyjny to może być.
  
 
Czy w tej ksiazce jest cokolwiek na temat V-ki ??
Czy tylko silniki 2litrowe i diesel ?
  
 

Silniki benzynowe:
2.0 dm3 85 kW (115 KM) - od I 1994 do IX 1999
2.0 dm3 100 kW (136 KM) - od I 1994 do IX 1999
2.2 dm3 106 kW (144 KM) - od X 1994
2.5 dm3 125 kW (170 KM) - od I 1994 do VIII 2000
2.6 dm3 132 kW (180 KM) - od IX 2000
3.0 dm3 155 kW (210 KM) - od I 1994 do XII 2000
3.2 dm3 160 kW (218 KM) - od I 2001
Silniki wysokoprężne:
2.0 dm3 74 kW (100 KM) - od I 1998 do VIII 2000
2.2 dm3 88 kW (120 KM) - od IX 2000
2.5 dm3 96 kW (120 KM) - od IX 2000
2.5 dm3 110 kW (150 KM) - od IX 2001
  
 
A mo że ktoś zamieści jej skany???
  
 
Zamówiłem na allegro.W sumie koszt niewielki a zawsze może się przydać.Po zapoznaniu z treścia podzielę się wrażeniami.