Dla gazowników pytanko

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś wie dlaczego jak ma się gaz to niepowinno jeździć na syntetycznym oleju??????????????????????/
  
 
Z tego samego powodu co jak się ma bieżnik powyżej 6mm to można jeździć bez powietrza w kołach
Ech...
  
 
Poszukaj było o tym sporo pisne.
  
 
Nie ma takiej reguly, poza tym poszukaj na forum, bo ja podzielam zdanie Perzana, ech....
  
 
Cytat:
2003-10-23 00:03:27, dera pisze:
Może ktoś wie dlaczego jak ma się gaz to niepowinno jeździć na syntetycznym oleju??????????????????????/



A skąd to pytanie??? Chyba ktoś Cię oszukał.
  
 
Cytat:
Może ktoś wie dlaczego jak ma się gaz to niepowinno jeździć na syntetycznym oleju??????????????????????/


Hmmm mi tez tu-podobnie jak tobie jackal- cos smierdzi i to napewno nie ejst gaz. A jak masz new fureczke i od poczatku jezdzisz na syntetyku?? no wlasnie!!! Moim zdaniem piernik nie ma ni9c do wiatraka, tak samo ja rzecz sie ma z filtrem sportowym i gazem
  
 
To pewnie stąd, że starsze gazowane samochody to prawie trupy. Ktoś sobie zalał i teraz chwali, zamiast poczytać fachowe Forum (i dlaczego nasze?)
  
 
Raczej powinno sie jezdzic na syntetyku jezeli warunki na to pozwalaja i silnik bedzie lepiej chroniony.
  
 
No pewnie.Też tak myśle.Chyba,że masz ochote to se wlej olej Orlen przeznaczony wg.nich do instalacji LPG.Wśród moich znajomych wszyscy co mają dobre auta z gazem jeżdzą np.na Mobil1 5W-50.Jest to olej syntetyczny,a kto ma starsze auto to jeżdzi na mineralnym i już.W żadnej książce nieznalazłem,aby ktoś napisał,że syntetyk nie.Pozdrawiam.
  
 
ja jezdze na mobil 1 5w-50 ijest ok
  
 
Skoro teme sie rozwinoł- śmigasz na tym samym co masz teraz i obserwujesz stan oleju w silniku i tyle. Jak zacznie ubywać to sie bedziesz zastanawiał co dalej, ale skoro to jest Toyota wiec nie ma sie czym martwić

  
 
Czyli normalnie lejesz to co dotychczas.

Jeśli masz nowszy silnik, lej syntetyk, jeśli starszy lej mineralny, półsyntetyk lub sysntetyk, tylko pamiętaj że ten ostatni może być za dobry i wypłucze nagary z cylidrów.
  
 
Cytat:
ja jezdze na mobil 1 5w-50 ijest ok


Ten sam dobry wybor!!!
Ale kazdy silniczek przy dynamicznej jezdzie wezmie w szczegolnosci np. moj 3S-GE przy mojej nozce bierze mi literek na 3000-4000km, ale zauwazylem ze jak zrtobilem ponad 1000km to nawet nie drgnal a sobie dokladnie zaznaczylem- takak uroda silnikow o wysokiej ccm i mocy
  
 
raczej wysokoobrotowych.GTi to to przecież 7500obr do limitera,wysokoobrotowa type-r też pije olej.Troche to niena temat.
  
 
Cytat:
raczej wysokoobrotowych.GTi to to przecież 7500obr do limitera,wysokoobrotowa type-r też pije olej.Troche to niena temat


Ach te skroty myslowe...
  
 
Cytat:
2003-10-24 13:12:46, CarinaGTI pisze:
Ale kazdy silniczek przy dynamicznej jezdzie wezmie w szczegolnosci np. moj 3S-GE przy mojej nozce bierze mi literek na 3000-4000km, ale zauwazylem ze jak zrtobilem ponad 1000km to nawet nie drgnal a sobie dokladnie zaznaczylem- takak uroda silnikow o wysokiej ccm i mocy



Eeee... tam każdy, eeee.... tam weźmie...
Moje maleństwo ma od wymiany 6kkm, syntetyk i zjadła dopiero ok. 0,5l Moja noga do lekkich też nie należy i jak dla mnie to nie jest branie
W drodze do i z Wawy zjadła tyle LPG, co normalnie po mieście
Pozdro.
  
 
Cytat:
raczej wysokoobrotowych.GTi to to przecież 7500obr do limitera,wysokoobrotowa type-r też pije olej.Troche to niena temat.


hee,he u nas limiter zaczyna dzialac kolo 9 000obr/min ale nawet przy szczelnym silniku olej ubywa jezeli sie kreci go na wysokich zbyt czesto.
  
 
Cytat:
hee,he u nas limiter zaczyna dzialac kolo 9 000obr/min ale nawet przy szczelnym silniku olej ubywa jezeli sie kreci go na wysokich zbyt czesto.


niom mozna mozna hahaha,
niop ale GTI maja podkrecone to i owo co nei zawsze przelozy sie na dynamike ale fajnei zapiernicza trza jeszcze pare rzeczy porobic!!!
moja na miscie przy silnej nodze mojej pali 11-11.5, raz max 12 aloe wtedy mailem poczatek instacji
a na trasuie przy srednio dynamicznej ejzdzie bierze 9-9.5 gazu
  
 
Cytat:

hee,he u nas limiter zaczyna dzialac kolo 9 000obr/min ale nawet przy szczelnym silniku olej ubywa jezeli sie kreci go na wysokich zbyt czesto.



9000obr/min?!to jest ponad 80km/h na pierwszym biegu.Czy przypadkiem nieodcina zapłonu przy 7500obr/min?
  
 
podobno istanieje mozliwosc sciagniecia i by dzialalo do 9000, ale ja tego akurat nie bedev przerabial