Pompa paliwa polonez1.6 z gazem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko
mam poltka 1.6 atu z 97 roku z instalacja gazowa
od jakiegos czasu zauwazylem ze na gazie jezdzi dobrze ale po przelaczeniu na benzyne auto nie jezdzi jak powinno wkreca sie tylko na 2000 obrotow a i to z oporami podejzewam ze chodzi o pompe paliwa

jestem laikiem jesli chodzi o mechanike ale jak najlatwiej sprawdzic czy poltek jest na systemie bosh czy abimex bo nie wiem jakie czesci kupic a nie chce 2x placic mechanikowi za zdejmowanie zbiornika paliwa
prosze o jakies info i z gory dzieki
  
 
Mysle ze najprosciej to zobaczyc co jest napisane na ECU. Ktos Ci podpowie jakie sa jeszcze inne , bardziej oczywiste roznice.

A co do pompy , to zanim zaczniesz pompowac kase mechanikowi wez najpierw sam sprawdz troche , co sie da .
  
 
Cytat:
2007-11-01 16:38:01, lazhar pisze:
jak najlatwiej sprawdzic czy poltek jest na systemie bosh czy abimex



Najprościej i z dużym prawdopodobieństwem należy przyjąć, że jeśli jeździsz Polonezem Atu będzie to abimex a jeśli Atu plus to Bosch.
  
 
Najłatwiej sprawdzić rodzaj wtrysku o tak:

Abimex ma komputer za schowkiem, a Bosch pod maską.

Abimex ma moduł, a na nim dwie takie cewki:


Bosch ma pojedyńczą taką cewkę:


Co do pompy to można się naciąć - kupiłem na wymianę dokładnie taką jak powinienem mieć, a u mechanika się okazało, że ktoś bak i pompę zmienił i mam model od Plusa.
  
 
ja bym zaczął od filtra paliwa.
  
 
Jeszcze dodam, że u mnie efekt jakby była zepsuta pompa wywołało całkowite zapchanie siatki, przez którą ona ciągnie paliwo.
  
 
"...ECM posiada również pamięć, która zapamiętuje korektę dawki paliwa w zależności od cech charakterystycznych dla danego egzemplarza silnika, tj. tolerancji jego wykonania, zmiany oporów wewnętrznych w czasie eksploatacji lub znacznych różnic w temperaturze zassanego powietrza..." [E. Morawski wydanie 15 strona 82].

"...Proces zapamiętywania (uczenia się) następuje w czasie pracy na biegu jałowym i niewielkich obcążeniach, gdy silnik jest rozgrzany powyżej 68 stopni C..." [E. Morawski wydanie 15 strona 83].

To znaczy, na podstawie danych z czujników: temp. silnika, temp. powietrza, prędkości obr, silnika, sondy Lambda ... oraz na podstwie wprowadzonej mapy parametrów, układ sterowania silnikiem dobiera: skład mieszanki (silnik krokowy otwierający przepustnicę powietrza) i kąt wyprzedzenia zapłonu oraz zapamiętuje te wartości w pamięci EPROM. Wartości te dobierane są w ten sposób aby skład mieszanki był prawidłowy (ochrona środowiska - oraz moc silnika). Jeśli zmieni się rodzaj paliwa, (Pb - LPG lub odwrotnie - inna wartość opałowa, energetyczna jak kto woli) układ będzie potrzebował czasu aby dostroić się do nowego paliwa. Ile ? nie wiem, myślę że około godziny - może dłużej. Pomóc może zresetowanie komputera (zdjęcie klemy z aku). W każdym razie objawy przedstawione przez kolegę Lazhar nie są objawami usterki. Polonez z wtryskiem po prostu nie został przewidziany do zasilania dwupaliwowego.
  
 
Cytat:
2007-11-03 06:08:55, Hubiszon pisze:
... Jeśli zmieni się rodzaj paliwa, (Pb - LPG lub odwrotnie - inna wartość opałowa, energetyczna jak kto woli) układ będzie potrzebował czasu aby dostroić się do nowego paliwa. Ile ? nie wiem, myślę że około godziny - może dłużej. ...



GLIzdę wystarczyło co pół roku zresecić. Objawy był zupełnie inne.