Pompa paliwa polonez1.6 z gazem

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko
mam poltka 1.6 atu z 97 roku z instalacja gazowa
od jakiegos czasu zauwazylem ze na gazie jezdzi dobrze ale po przelaczeniu na benzyne auto nie jezdzi jak powinno wkreca sie tylko na 2000 obrotow a i to z oporami podejzewam ze chodzi o pompe paliwa

jestem laikiem jesli chodzi o mechanike ale jak najlatwiej sprawdzic czy poltek jest na systemie bosh czy abimex bo nie wiem jakie czesci kupic a nie chce 2x placic mechanikowi za zdejmowanie zbiornika paliwa
prosze o jakies info i z gory dzieki

Mysle ze najprosciej to zobaczyc co jest napisane na ECU. Ktos Ci podpowie jakie sa jeszcze inne , bardziej oczywiste roznice.

A co do pompy , to zanim zaczniesz pompowac kase mechanikowi wez najpierw sam sprawdz troche , co sie da .

Cytat:
2007-11-01 16:38:01, lazhar pisze:
jak najlatwiej sprawdzic czy poltek jest na systemie bosh czy abimex

Najprościej i z dużym prawdopodobieństwem należy przyjąć, że jeśli jeździsz Polonezem Atu będzie to abimex a jeśli Atu plus to Bosch.

Najłatwiej sprawdzić rodzaj wtrysku o tak:

Abimex ma komputer za schowkiem, a Bosch pod maską.

Abimex ma moduł, a na nim dwie takie cewki:

Bosch ma pojedyńczą taką cewkę:

Co do pompy to można się naciąć - kupiłem na wymianę dokładnie taką jak powinienem mieć, a u mechanika się okazało, że ktoś bak i pompę zmienił i mam model od Plusa.

ja bym zaczął od filtra paliwa.

Jeszcze dodam, że u mnie efekt jakby była zepsuta pompa wywołało całkowite zapchanie siatki, przez którą ona ciągnie paliwo.

"...ECM posiada również pamięć, która zapamiętuje korektę dawki paliwa w zależności od cech charakterystycznych dla danego egzemplarza silnika, tj. tolerancji jego wykonania, zmiany oporów wewnętrznych w czasie eksploatacji lub znacznych różnic w temperaturze zassanego powietrza..." [E. Morawski wydanie 15 strona 82].