ODCIĘCIE POMPY PALIWA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie!
Na stonach o ... nubirze spotkałem opis dot. automatycznego odcięcia zasilania pracy pompy paliwa w przypadku użytkowania LPG. Co o tym sądzicie? Czy ktoś próbował stosować podobne rozwiązanie w espero?
Pozdr.,
Wrolo
  
 
Ja z takim rozwiązaniem jeżdże od początku i bardzo sobie to chwalę. Statystycznie rzecz biorąc pompki paliwa pewnie nie będę musiał wymieniać nigdy
  
 
Rozmumiem, że zakład instalujący LPG dokonał tego odcięcia. Ale czy ktoś wykonywał to samodzielnie?
Pozdrawiam,
Wrolo
  
 
ja odcinałem samodzielnie do potrzeb antykradzieżowych.
Temat pompa + LPG był już na forum (patrz wyszukiwarka)
wtedy wyraziłem pogląd że przy pracy na LPG pompa chodzi bez potrzeby i można ją odciąć. Dzisiaj z uwagi na chłodzenie listwy wtryskowej radziłbym jednak oprzeć się na emulatorze wtrysków a pompę pozostawić pracującą i oczywiście pilnować stanu paliwa w zbiorniku.
  
 
malzyk może się mylę, ale wydaje mi się, że po przejściu na gaz paliwo nie krąży w obiegu - więc nie chłodzi listwy. A może się mylę. W końcu mam inny zawód.
  
 
Cytat:
2003-10-27 15:35:21, Piotr_W pisze:
malzyk może się mylę, ale wydaje mi się, że po przejściu na gaz paliwo nie krąży w obiegu - więc nie chłodzi listwy. A może się mylę. W końcu mam inny zawód.



Niestety krazy

Pompa pracuje caly czas

  
 
Piort_W
obawiam sie ze sie mylisz
pompa pracuje caly czas i paliwo krazy miedzy zbiornikiem a listwa
dlatego tez mechanicy sugeruje dolewanie uszlachetniaczy zeby czyscic uklad paliwowy co pozwoli na odpalenie silnika
niewiem czy pomysl z odcieciem pompy jest dobry
zaoszczedzisz na pompie a wtryski moga cie kosztowac wiecej
  
 
Ja też mam odciętą pompę paliwa i barzo mi się to podoba.
Nie tłoczy paliwa na pusto więc się niu zużywa.
Co do chłodzenia wtryskiwaczy to się nie wypowiadam bo się nie znam.

Wiem jedno, mój brat nie odciął pompy i po ok. roku wymienił bo się spaliła. Mechanik powiedział, że gdy jeździ się na prawie samym gazie to pompę trzeba odciąć bo się zjara.

Poczekamy, zobaczymy
  
 
Chłopaki, skoro piszecie, że paliwo krąży w obiegu to pewnie macie rację. Ale po co chłodzić listwę wtryskową skoro ona nie pracuje na LPG?
Ja zawsze jeżdżę na automatycznym przełączaniu benzyna - gaz, więc czy rzeczywiście należy bać się o wtryski. Przecież przy każdym odpaleniu zamochód pracuję dłużej lub krócej na paliwie benzynie.
  
 
nie jestem "szkolonym" mechanikiem i kieruję się swoją prostą logiką. Krążące paliwo napewno służy również chłodzeniu listwy i wtryskiwaczy, wtryskiwacze przy LPG i emulatorze nie pracują,
ciepło wynika z ich pracy (tej w tym momencie nie ma) ale również z pracy samego silnika i jego temperatury.
Czy w takim przypadku mogą zostać pozostawione bez chłodzenia -
jeśli tak nie ma bulu , jeśli nie to coś może się sp...lić (szybciej).
Moja logika = ma krążyć niech se krąży (paliwo)
Bardziej pewny jestem tego że jeśli w zbiorniku jest!!! PB to pompie nic nie grozi (a napewno nie z tego powodu że nie chodzą wtryski)
Nadal podkreślam że dawniej byłem innego zdania ale do wtedy "używałem" tylko gażnika.
  
 
Cenię sobie naszą dyskusję. Każdy z nas coś z niej wyniesie/czegoś się dowie/itp.
Ja tylko dodam, że z takim rozwiązaniem (odcięcia pracy pompy na gazie) jeżdżę już rok, od momentu instalacji gazu, i jak narazie odpukać. Zaproponował mi to rozwiązanie człowiek który montował instalację. Myślę, że nie brałby na siebie takiego obciążenia gdyby nie był pewien poprawności montażu.
Wracając do pytania Mr wrolo
Jak chcesz to napiszę parę słów jak zrobić to odcięcie. Mechanik mi to kiedyś tłumaczył.