MotoNews.pl
  

Okregowa stacja diagnostyczna a przeszczepy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ze względu na to że ukradli mi dokumenty musiałem sie tam pofatygować , miałem więc chwile czasu na to żeby pogadać z chłopem który tam był na temat przeszczepów ,odpowiedział mi że nie ma fizycznej mozliwości zrobienia tego przegladu nawet jeśli bede miał papier od rzeczoznawcy pzmotu . dlatego że w jakims dzienniku ustaw napisane jest że nie można rejestrowac pojazdu jeśli pojemnośc silnika jest 20 % większa od nominalnej maluchowskiej więc wychodzi na to że pojemnośc jest ograniczona przepisami do 780cm
za to dowiedziałem sie że nie ma problemu z klatką kubłami i innymi tego typu udziwnieniami byle tylko wszystko działało
  
 
Czy ja dobrze rozumiem??? Czyli włożenie 2.0 do Poldka jest nielegalne i o przejściu przeglądu można zapomnieć...?
  
 
tak dokładnie według dziennika ustaw tak jest


natomiast rozmawiałem z młodzszym kolesiem który tam pracuje i mówił ... że spoko
  
 
Cytat:
Czy ja dobrze rozumiem??? Czyli włożenie 2.0 do Poldka jest nielegalne i o przejściu przeglądu można zapomnieć...?



Przeciez byly polonezy z silnikami 2.0 ( niektore nawet z forda ), nawet policja takimi jeździla i to ma być nielegalne ?!
jakiś żart.
  
 
Czyli koleś który śmiga poldkiem 2,9 V6 jest przestępcą??
  
 
z tego wynika że tak ponieważ dopuszczalne zwiększenie pojemności jak już pisałem wcześniej to 20% z nominału

czy ktoś mógłby sie dowiedzieć jakie sa przepisy które tym wszystkim regulują może skrobniemy jakiegoś artykuła na ten temat
może koledzy z przeszczepów znają przepisy
  
 
a koledzy od przeszepow mowia SRAC NA PRZEPISY nie no to zart ale jakbym mial wiecej kasy to wlozyl bym cos jeszcze mocniejszego albo zbudowal malca potwora od podstaw i go zarejestrowal bez problemow
  
 
Qrde a 2 dni temu bylem na stacji okregowej u kumpla rejestrowac mamy auto.Ale dowiem sie od niego co i jak tylko to troche potrwa.ja u niego od 2 lat robie i nigdy nie bylo problemu
  
 
Cytat:
2003-11-04 17:49:02, forti pisze:
a koledzy od przeszepow mowia SRAC NA PRZEPISY nie no to zart ale jakbym mial wiecej kasy to wlozyl bym cos jeszcze mocniejszego albo zbudowal malca potwora od podstaw i go zarejestrowal bez problemow



hmm, wg mnie takiego przeszczepa z centralnie umieszczonym silnikiem to nie bylo by juz tak latwo zarejestrowac, ale jak ma sie $$$ albo znajomosci to nie ma w zasadzie barier
  
 
a rafalmaxi ma zarejstrowanego pociska??

czy moze sra........
i swieci oczamiprzed pyciarzami jak go dogonią swoim mondeo
  
 
po pierwsze- najpierw muszą go dogonić a to wcale nie jest takie pewne hehe
a po drugie- od razu przypomniał mi się KRZYŚ z silnikiem z crrado jeżeli dobrze pamiętam- co z nim? jest zajerestrowany?
no i jakim cudem jeżdzą ludzie z silnikami 110z CC ? np. z naszego klubu..
  
 
Cytat:
2003-11-04 23:09:19, MAGNUM pisze:

no i jakim cudem jeżdzą ludzie z silnikami 110z CC ? np. z naszego klubu..



eee tam znowu cudem jak ktos uparty to zarejestruje, np. odwiedzajac wszystkie stacje okregowe w okolicy
  
 
Cytat:
2003-11-04 23:09:19, MAGNUM pisze:
po pierwsze- najpierw muszą go dogonić a to wcale nie jest takie pewne hehe
a po drugie- od razu przypomniał mi się KRZYŚ z silnikiem z crrado jeżeli dobrze pamiętam- co z nim? jest zajerestrowany?
no i jakim cudem jeżdzą ludzie z silnikami 110z CC ? np. z naszego klubu..


Nie - osobiscie ogladalem DR, w ktorym jak byk stalo 650 !!!!!!
  
 
Cytat:
2003-11-04 16:38:34, lukaszc pisze:
ze względu na to że ukradli mi dokumenty musiałem sie tam pofatygować , miałem więc chwile czasu na to żeby pogadać z chłopem który tam był na temat przeszczepów ,odpowiedział mi że nie ma fizycznej mozliwości zrobienia tego przegladu nawet jeśli bede miał papier od rzeczoznawcy pzmotu . dlatego że w jakims dzienniku ustaw napisane jest że nie można rejestrowac pojazdu jeśli pojemnośc silnika jest 20 % większa od nominalnej maluchowskiej więc wychodzi na to że pojemnośc jest ograniczona przepisami do 780cm
za to dowiedziałem sie że nie ma problemu z klatką kubłami i innymi tego typu udziwnieniami byle tylko wszystko działało




a wiesz, ze w jakims dzienniku ustaw jest napisane, ze jezeli samochod nie posiada OC w dniu zakupu to misusz je w tym samym dniu wykupic (jezeli posiada to w dniu rejestracji). I co z tego? Dokladnie NIC. Przepis jest martwy, nikt sie do niego nie stosuje i wszystko jest OK. jezeli nawet taki zapis istnieje to najwyrazniej nie jest respektowany, czego dowodem sa wszystkie potworki z duuuzo wiekszymi niz fabrycznie silnikami.

BTW.
najwiekszy silnik benzynowy w 131 mial pojemosc 2.0. Najwiekszy diesel 2500. W takim razie od ktorej pojemnosci liczy sie te 20%? A moze jezeli fabrycznie pod maska siedzei 1300 to nie mozna wstawic np 2.0?
  
 
Jak moze niektorzy zauwazyli w moim 127 jest silnik 1,1 z Zastavy 1100. w 127 mk1 nie bylo wiekszych silnikow niz 903. Z prostych wyliczen wynika,ze 1,1 jest o 23,5 % wiekszy od 0,9.
A ja jakos zarejestrowalem.
Wygladalo to mniejw iecej tak.
Trzeba bylo robic opinie rzeczoznawcy, kazali zrobic specjalistyczne badania ale z tego sie wykrecilem, zrobilem najpierw zwykle badania z adnotacja o wymianie silnika a potem dopiero opinia fachowca.
Poszedlem do wydzialu komunikacji i wymienili mi dowod bez najmniejszego klopotu.
Calosc kosztowala mnie 60 zl.
Wydanie dowodu,znaczki skarbowe i musialem wymienic naklejki homologacyjne na rejestracjach.

Wiec wydaje mi sie,ze jest to jedna wielka sciema.
Podajcie ustawe i nr artykulu a ja dowiem sie cos wiecej!
  
 
Koleś wymyślił jakąś bzdurę , przerabialem to na 10 tys sposobów uwieżcie mi nie ma takiego przepisu w dzienniku ustaw, poprostu jest odgorne przykazanie żeby takich aut nie rejestrować, ale jesli auto jest bezpieczne opinia rzeczoznawcy jest i spełnia warunki bezpieczenstwa to powinni go zarejestrować , a że nie chcą to h..... im w dupe, Rafał ma zarejestrowane na 1.1, a Krzyś ponoć na sama był tak mi Bryzek powiedział przynajmniej na Zvolenu, są stacje na których jeszcze swapy rejestruja a jak nie to pozostaje OBR w Bielsku i badanie na sam za 1200pln, zawsze to jakies rozwiazanie nie??
  
 
mam znajomego co rejestruje wlasnie rekorda 3.0i, a wczesniej mial 2.0. Jemu powiedzieli ze ponad 40% potrzebna opinia rzeczoznawcy. Po udaniu sie do PZmotu dowiedzial sie ze opiniowanie kosztuje 122 zeta. Wiadomosc z pewniego zrodla i swieza (dzisaj)
  
 
Witam All. Ja mojego rejestrowałem z 1500 na 1800 i na stacji mi sprawdzili wszystko normalnie standartowo a oprócz tego sposob mocowania silnika , przewody ( paliwa , elektryczne ) , węże do wody ... Ogólnie wszystko , co było zmienione z seryjnego , po czym poszukali oryginalnego oznaczenia silnika , tzn,; 132 AB 00 ..... znalezli i wbili w karteczke jaki to silnik , numery , pojemnosc itd. Nic nie wspominali o jakis procentach Moge wam zdradzic gdzie jest ta stacja i spoko gosc Transbud Nowa Huta , nazwisko moge podac ale juz nie tu , jak ktos chce to prosze o priva i nie ma problemu , pozdro 4 All
  
 
Cytat:
2003-11-04 16:44:17, michasmaniak pisze:
Czy ja dobrze rozumiem??? Czyli włożenie 2.0 do Poldka jest nielegalne i o przejściu przeglądu można zapomnieć...?


No co Ty, jeżeli ten durny przepis na prawdę istnieje (a wątpię), t problemy zaczynają się dopiero przy 2.4. dwójka była w seryjnych poldkach, więc się mogą od*.*
  
 
Wiesz co lukaszc?! Tylko zamieszanie siejez i nic więcej! Podaj nr dziennika ustaw i która ustawa! A jeśli twoje informacje są generowane na zasadzie "jedna Pani drugiej Pani", to powstrzymaj się od takiego bezsensownego wątku. No zdenerwowałem się...