Odcięcie zapłonu...???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Interesuje mnie czy Polonez Atu Plus 1.6 GLI na pompie wtryskowej Bosha ma odcięcie zapłonu? Interesuje mnie to, ponieważ ja swojego poldka kręciłem nawet do 6500 obr./min i nic. Jak wiecie czerwone pole jest od 6000 obr./min. Czy w takim razie niemam odcięcia zapłonu. Dodam, że samochód mam od nowości i jest w 100% seryjny.
Pozdrawiam.
  
 
Hmm dziwne. Samochód z wtryskiem powinien miec odcięcie. Niwiem jak to jest w Atu plus ale jak miałem Trucka z identycznym silnikiem to odcięcie było.


-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
Holera zabij mnie a niepamietam ale chyba 5800

[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2003-11-04 22:28:26 ]
  
 
W abimexie też chyba nie ma,bo jak zatnie mi się linka to zamykam obrotomierz
  
 
Biały, a przy jakich obrotach było to odcięcie w Twoim trucku
  
 
Napewno jest odcięcie w GSI bo pamiętam że Skóra o tym ostatnio wspominał na spocie, że powyżej 6500 nie da rady jechać

ja nie stwierdze czy Abimex (1,6GLI) ma odcięcie bo mój silnik nie dostał nigdy więcej obrotów niż 4000
  
 
Cytat:
2003-11-04 21:51:59, GDA pisze:


ja nie stwierdze czy Abimex (1,6GLI) ma odcięcie bo mój silnik nie dostał nigdy więcej obrotów niż 4000




Dlatego masz takiego zamuleńca
  
 
Cytat:
2003-11-04 21:51:59, GDA pisze:
ja nie stwierdze czy Abimex (1,6GLI) ma odcięcie bo mój silnik nie dostał nigdy więcej obrotów niż 4000


Oj slabiutkie slabiutkie te abimexy
  
 
Cytat:
2003-11-04 21:57:24, road_runner pisze:
Cytat:
2003-11-04 21:51:59, GDA pisze:
ja nie stwierdze czy Abimex (1,6GLI) ma odcięcie bo mój silnik nie dostał nigdy więcej obrotów niż 4000


Oj slabiutkie slabiutkie te abimexy




Się okaże w Borsku
  
 
Cytat:
2003-11-04 21:59:01, danield pisze:
Cytat:
2003-11-04 21:57:24, road_runner pisze:
Cytat:
2003-11-04 21:51:59, GDA pisze:
ja nie stwierdze czy Abimex (1,6GLI) ma odcięcie bo mój silnik nie dostał nigdy więcej obrotów niż 4000


Oj slabiutkie slabiutkie te abimexy




Się okaże w Borsku


Wyciagniemy srednia z Twojego i Prezesa wyniku
  
 
Myślę raczej że lepszy bedzie równoległy GLI vs GLE
  
 
Cytat:
2003-11-04 22:07:21, danield pisze:
Myślę raczej że lepszy bedzie równoległy GLI vs GLE


Czyli Pan Stasiu vs Janio
  
 
Cytat:
2003-11-04 22:10:08, road_runner pisze:
Cytat:
2003-11-04 22:07:21, danield pisze:
Myślę raczej że lepszy bedzie równoległy GLI vs GLE


Czyli Pan Stasiu vs Janio





Myślę że ten vs nie był by zbyt miarodajny,zakres prac był trochę inny
  
 
J wkeciłem prawie pod 7500, ale dalej się bałem, odcięcia mój napewno nie ma, raczej już powyżej 6000 traci na mocy.
  
 
Cytat:
2003-11-04 21:48:25, LUKAS_FSO pisze:
Biały, a przy jakich obrotach było to odcięcie w Twoim trucku



Holera zabij mnie a niepamietam. Ale gdzies pomiędzy 5600 a 5800

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
w tych silnikach odciecie zapłonu jest nie potrzebne, bo i tak podczas jazdy wkręcenie ich do 6000 trwa wieczność
  
 
Z tego co pamietam to odciecie zaplonu w abimexie jest kolo 6200. Strasznie mnie to meczylo przy jeździe na benzynie. Ale na gazie można gobylo krecić na I i II do bólu.
  
 
Cytat:
2003-11-05 13:05:12, OLO pisze:
Z tego co pamietam to odciecie zaplonu w abimexie jest kolo 6200. Strasznie mnie to meczylo przy jeździe na benzynie. Ale na gazie można gobylo krecić na I i II do bólu.



...bo jezdzac na gazie nie dziala odciecie paliwa a zaplon strzela caly czas.

Swego czau, po tym jak przy zaciętej lince gazu wskazówka obrotomierza pokazała przez moment (do szybkiego wyłączenia stacyjki) 8.2krpm długo zastanawiałem się jak to było możliwe, że się nie odłączył. po długim czasie dotarło do mnie to, że zasilanie gazem jest niezależne od komputera ECM i to jest przyczyną... (tak samo nie działa przy LPG hamowanie silnikiem :-/ w górach była lipa jak jezdziłem...)


[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2003-11-05 14:08:37 ]
 
 
jak to zapłon strzela cały czas??? Przecież zapłon nigdy nei jest odcinany! jeśli jużto dawkowanie paliwa. W przeciwnym razie zassana benzyna rozwaliła by w mig katalizator!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2003-11-05 13:55:47, OLO pisze:
jak to zapłon strzela cały czas??? Przecież zapłon nigdy nei jest odcinany! jeśli jużto dawkowanie paliwa. W przeciwnym razie zassana benzyna rozwaliła by w mig katalizator!



rozwiązanie ekstremalne, ale z drugiej strony można byłoby zaprojektować dwustopniowe zatrzymanie pracy silnika - od np. 6krpm odcięcie paliwa, od 7krpm zatrzymanie pracy silnika - tak jakby wyłączyć kluczyk, utrzymane aż do ponownej próby uruchomienia silnika.

skoro ECM wie, że (0w powyższym przykładzie) 1krpm wcześniej odciął paliwo i silnik nie powinien dalej przyspieszać, a ten dalej się kręci, znaczy się że np. ostro nie panujemy nad naszymi czujnikami i powinnismy zaprzestać procederu sterowania silnikiem ze stosowną informacją dla użytkownika. czy to zły pomysł?
 
 
Cytat:
2003-11-05 13:32:31, robreg pisze:
size=1>

że zasilanie gazem jest niezależne od komputera ECM i to jest przyczyną... (tak samo nie działa przy LPG hamowanie silnikiem :-/
[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2003-11-05 14:08:37 ]



Hamowanie silnikiem dziala zawsze, tylko nie ma oszczednosci paliwa wynikajacego z braku przerwania dawkowania. silnik zawsze przestanie sie wkrecac jak odpuscisz gaz przeciez to normalne.

venus