MotoNews.pl
5 Zapytanko (30022/18) - PT
  

Zapytanko

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko mianowicie bierze troche oleju tak dolewam literek na 2000km i w zwiazku z tym co trza by bylo wymienic w silniczku??
Komplet pierscieni i uszczelniacze na zaworki zalatwia sprawe??
Myslalem by przejsc na 10W ale chyba nic to nie da-jedynie by koszty sie obnizyly, aktualnie jezdze na Mobilku 5W50
Z gory dziekuje za wypowiedzi
  
 
W teorii powinno pomóc A oglądałeś silniczek czy gdzieś jakąś uszczeleczką troche nie chlapie???
  
 
uszczelke po0d glowice wymienialem dwa miechy temu, tak samo pod pokrywa zaworkow i pod ssacy i wydechowy kolektor, 0od razu jak kupilem toyke to wymienilem
Dopuszczalem mysl ze niech mi nawet bierze te dwa litry na 10000km, no ale tak jak teraz nie mzoe byc!!!!
Chyba to powymieniam, 220 komplet pierscieni i 80zeta uszczelniacze (16v) zaworkow, to jest 2.0 i jeszcze GTI wiec nawet jak to zrobie to bedzie bral tylko mam nadziejej ze nie az tyle!!!
  
 
Cytat:
2003-11-07 10:43:07, CarinaGTI pisze:
uszczelke po0d glowice wymienialem dwa miechy temu, tak samo pod pokrywa zaworkow i pod ssacy i wydechowy kolektor, 0od razu jak kupilem toyke to wymienilem
Dopuszczalem mysl ze niech mi nawet bierze te dwa litry na 10000km, no ale tak jak teraz nie mzoe byc!!!!
Chyba to powymieniam, 220 komplet pierscieni i 80zeta uszczelniacze (16v) zaworkow, to jest 2.0 i jeszcze GTI wiec nawet jak to zrobie to bedzie bral tylko mam nadziejej ze nie az tyle!!!



Carina, Tobie się chyba bardzo nudzi Rozumiem, wymienić rozrząd po zakupie, ale uszczelkę pod głowicą ?
A wracając do tematu, dolicz jeszcze na wszelki wypadek zawory i prowadnice. Jak się okaże że są wylatane, to żaden najcudowniejszy uszczelniacz Ci nie pomoże. Będzie brać.
I nie rozumiem co ma do tego 2.0 ? Ja też mam 2.0 i spożycie rzędu 1l/12000km po upgrade 15W40 -> 5W40.
Teoria mówi, że taki zabieg powinien pomóc. Upewnij się jeszcze, że nie masz już rantu wyżłobionego w cylindrach, bo wtedy już same pierścienie mogą nie wystarczyć. Zakładam, że silnik masz oglądnięty z każdej strony i wycieków brak.
Pozdro.
  
 
Cytat:
Carina, Tobie się chyba bardzo nudzi Rozumiem, wymienić rozrząd po zakupie, ale uszczelkę pod głowicą ?


hehe spoko - musilaem wymienic bo po 2 tygodniach eksploatacji zaczelo delikatnie cedzic pod nia, a wyciekow zero suchutki,
czyli reasumujac czeka mnie prawie NG silniczka hmmm no no zaczyna robic sie coraz ciekawiej ...
Ale dzieki Perzan za szczegolowe info
  
 
CZesc!
Niestety Ci nie pomoge , ale moze Ty mi pomozesz
Powiedz mi jak tam z norma spalin u Ciebie, przy pobieraniu takiej ilosci oleju przez silnik. Masz bardzo wysokie HC?
pzdr
  
 
hmm szczerze nie sprawdzalem ale moge podjechac do znajomego an staacje i wsadzi copsik w rurke i podam ci parametry-tylko trza bedzie uwzglednic ze nie mam kata- mysle ze bede w poniedzilek to na priva ci przesle wyniki
  
 
Carina, pochwal się tutaj. Będzie jakaś skala porównawcza.
Przy najbliższej okazji postaram się zapamiętać moje pomiary.
Niestety nie mam żadnego znajomka i każde wsadzenie rurki kosztyje mnie 30,-
Pozdro.
  
 
oki nie am [problemu- tylko beda dwa pomairy, poniewaz oryginalnie (dla tych ktorzy nie weidza) ma dwa "wygary"-tłumiki, wiec zrobie badania razy dwa
  
 
i właśnie te dwa wydechy to piękna rzecz!

tak porównują to chyba powinienem być szczęsliwy - 200.000 na karku, a nigdy nawet kropli nie dolewałem.
teraz przeciągam wymianę oleju do 15.000 by zrobić to razem z rozrządem, a na bagnecie ciągle na kreseczce "max"

eche, mam nadzieję że nie zapeszę sobie
  
 
hehe no ba wyglada kozaaacko hihii
A co do olejku to nawet niech sobie bierze z te 2-3 litry od wymiany do wymainy ale sakre ble przy srednio-dynamicznej jezdzie dolewac literek co 1500km??!!
  
 
o w mordę przy takim spalaniu oleju to bym auto miał na kołkach, teraz mój olej jest po 65 zł litr
  
 
czyli reasumujac :
1. napewno wymienic usczelniacze zaworkow
2. looknac na pierscienie- docelowo wymienic
3. sprawdzic zaworki ssace i wydechowe i prowadnice
4. sprawdzic cylinderki-dokladnie rant i w razie czego przeszlifowac pamietajac by nie zamawiac pierscieni nominalnych tylko ciut wieksze(uwzgeldniajac szlif)
5. hmmm a podobno tez moze olej wyrzucac przez uszczelniacz wału- duzo jest rozbierania przy tym??
6. swieczke ogladalem i nie am zadnego nagaru na nich
7. nie leci dymek podczas porannego odpalania ani przy dynamicznej jazdy-sprawdzalem
8 czy ktos zna moze wartosci cisnienia dla 3S-GE (GTI) chodzi mi o cisnienie nominalne i minimalne-wpierw zaczne chyba od sprawdzenia cisnienia i bede znaczeni duzo wiedzial wtedy ewentualnie problem bedzie tkwil w "glowiczce"
9. ogolnie autko zagazowane( a takie mam) zawsze bedzie bralo ciut wiecej oleju niz bez gazu
pozdr -sorki za dluuugiwe rozpisanie sie
  
 
Cytat:
2003-11-08 13:37:10, CarinaGTI pisze:
czyli reasumujac :
1. napewno wymienic usczelniacze zaworkow
2. looknac na pierscienie- docelowo wymienic
3. sprawdzic zaworki ssace i wydechowe i prowadnice
4. sprawdzic cylinderki-dokladnie rant i w razie czego przeszlifowac pamietajac by nie zamawiac pierscieni nominalnych tylko ciut wieksze(uwzgeldniajac szlif)
5. hmmm a podobno tez moze olej wyrzucac przez uszczelniacz wału- duzo jest rozbierania przy tym??
6. swieczke ogladalem i nie am zadnego nagaru na nich
7. nie leci dymek podczas porannego odpalania ani przy dynamicznej jazdy-sprawdzalem
8 czy ktos zna moze wartosci cisnienia dla 3S-GE (GTI) chodzi mi o cisnienie nominalne i minimalne-wpierw zaczne chyba od sprawdzenia cisnienia i bede znaczeni duzo wiedzial wtedy ewentualnie problem bedzie tkwil w "glowiczce"
9. ogolnie autko zagazowane( a takie mam) zawsze bedzie bralo ciut wiecej oleju niz bez gazu
pozdr -sorki za dluuugiwe rozpisanie sie



Ad. 5. Zależy z której strony. Od rozrządu - no problem, od sprzęgła - wyjmujesz skrzynię. Od strony sprzęgła zaraz zobaczysz czy cieknie. Będzie mokro na łączeniu skrzyni i silnika. jak sucho - nie rusz.
Ad. 8. Nominał - 13,0; minimum - 9,5 bar wg Haynesa.
Ciśnienie powie Ci tylko o stanie pierścieni uszczelniających. Zgarniające mogą być zapieczone, pęknięte, wyrobione i przy dobrej kompresji będzie brać olej.
Ciekawe, że przy takim spalaniu nie masz nagaru. Nawet przy gazie powinno go być trochę. Może jednak gdzieś bokiem ucieka ? Nie masz przypadkiem oleju w chłodnicy ?
Pozdro.
  
 
hmm czyzbys mial Perzan haynesa ?? hehe
co do cisnienia to tez przy okazji powie mi o koncowkach wtryskiwaczy-jak na razie przechodze na 10W, a remont jak juz w new year
co do nagaru to msuze looknac od strony chlodnicy-tak jak mowisz, a na sweicach nie mam poniewaz zapomnialem dodac ze zrobilem na platynkach dopiero 3-4kkm wiec jeszcze mogl sie nie pojawic-no ale cosik poqwinno bylo widac
I podobnie wypozycze kanal i lookne na wał- by dobrze looknac
pozdr
  
 
Cytat:
2003-11-08 19:00:34, CarinaGTI pisze:
hmm czyzbys mial Perzan haynesa ?? hehe
co do cisnienia to tez przy okazji powie mi o koncowkach wtryskiwaczy-jak na razie przechodze na 10W, a remont jak juz w new year
co do nagaru to msuze looknac od strony chlodnicy-tak jak mowisz, a na sweicach nie mam poniewaz zapomnialem dodac ze zrobilem na platynkach dopiero 3-4kkm wiec jeszcze mogl sie nie pojawic-no ale cosik poqwinno bylo widac
I podobnie wypozycze kanal i lookne na wał- by dobrze looknac
pozdr




Haynes dobra rzecz.
Nie bardzo rozumiem, jak ciśnienie powie Ci cokolwiek o wtryskach ? Przecież wtryski są przed zaworem ssącym, patrząc od strony dolotu, więc nie mają nic do gadania przy sprężaniu. To jeszcze nie jest wtrysk bezpośredni
3-4kkm, czyli "wyjeździłeś" już ze 2l oleju. Po tej ilości powinno już być coś widać.
Looknij, looknij a dobrze. Wał, miska, cały silnik. Takie zużycie bez nagaru... coś to mi śmierdzi.
Pozdro.
  
 
Cytat:
Takie zużycie bez nagaru... coś to mi śmierdzi.


no i masz racje Perzan- szczerze powiem cosik mi chyba sie cud stal!!!- owie zupelnie powaznie-tomek_paseo jest swiadkiem
bral olej a jak probowalem teraz dolac-kontrolka niskiegostanu sie zaswiecila- i kupilem literek 5W50 a tu nagle ... ja ci patrze na bagnet a on full no is ei okazalo ze chyba wychopdzi ze spala mi okolo 1L na 2500-3000 odetchnlaem z wielka ulga ze chociaz nie na ten 1000 ale bede mial 3S-Ge na wielkiej uwadze
  
 
troche dziwna sprawa jest z tym olejem w naszych silnikach.jak jezdzilem spokojnie bez wkrecania na wysokie obroty to uleju nic nie ubywalo.Dopiero jak robilem proby z przyspieszaniem na gazie i krecilem silnik do konca pod pelnym obciazeniem to olej pozeral jak glupi.Dodam ze mam wymienione uszczelniacze,pierscienie,prowadnice zaworow,wszystko podocierane i olej jest brany.Widocznie tak musi byc i tyle.
  
 
hmmm niom zgodze sie z toba carinus ze nasze GTI tak widocznie juz maja-ale teraz chce sprawdzic ile wezmie [przy sredniej jezdzie-postaram sie nie wcisakc-no chyba ze znowu na passacika 1.8T trafie- i znowu nie bedzie mnie mogln wyprzedzic... szerokiej drogi i oby wasze braly jak najmniej a o remoncie pomysle next year
  
 
A w mojej jest tak samo. Jak depnę to spala 1L na 2,5K-3K km. Jak nie przyciskam to 1L na 4-5K km. Ale spala zawsze bo chodzi na LPG.