MotoNews.pl
  

Nierówne grzanie w Plusach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
O tym, że w Plusach zdarza się, że cieplejsze powietrze jest po jednej stronie (u mnie akurat po stronie kierowcy) było już pisane. Również o tym, że winne są temu klapki w nagrzewnicy. Ale jak się do tego zabrać i czy da się to wogóle zrobić- nie rozbierając pół samochodu- nie znalazłem na forum.
Ponieważ żar leci na moją twarz podczas kiedy pasażer marznie, postanowiłem to naprawić.
Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.
  
 
Dobry pomysł, sam bym się dowiedział bo u mnie leci mocnej na pasażera niż na mnie co trchę wkurza.
  
 
Chyba trzeba będzie wyjmować deskę rozdzielczą. A skoro już jesteśmy w temacie: znacie sposób na wymianę żarówki w zestawie wskaźników bez wyjmowania deski rozdzielczej w Plusie??
  
 
Licznika czy czego, bo nie wiem.
  
 
Cytat:
Licznika czy czego, bo nie wiem


Tego to ja już w ogóle nie rozumiem.
  
 
Trzeba wyrwac nagrzewnice podejrzewam ze jest to podobnie jak w Caro a to juz przerabialem i sie nie udalo do konca tak jak chcialem tzn dalej leci chlodniejesze po prawej niz to po lewej.
Zaznaczam ze nie wiem jak wyglada to w Plusie ale skoro nie grzeje tak samo po jednej stronie jak po drugiej mysle ze bedzie to jedno sie imac drugiego(Caro i +) a nawet jak nie to dojdziecie jakos do celu
Wiec:
-spuscic plyn i zdjac weze z nagrzewnicy w komorze silnika
-rozebrac konsole (mozliwe ze uda sie bez wyjmowania deski ale nie wiem jak w + w caro sie to uda.
-Napewno bedzie duzo roznych wkurwiajacych rzeczy ale wszystko jest laicznie proste jesli chodzi o demontarz tego ustrojstwa i nie ma sie czego bac ze cos tam wyjdzie po drodze... inaczej mowiac kazdy da rade to rozebrac jak bedzie chec i czas.
-jak juz wyjmiecie nagrzewnice zobaczycie klapki ktore steruja kierunkiem powierza dzialanie ich jest dosyc proste chodz cholera w plusie sterowanie jest zupelnie inne niz w caro bo ja mam linke i juz, a u was jest to cos pomotane ;/ kurde teraz jak mysle to zmieniam zdanie na prostocie naprawy. Moze ma ktos jakies rysunki jak wyglada nagrzewnica w + to cos sie pomysli. moze kto robil ? w kazdym badz razie mozecie sprobowac to naprawic na zywca. W caro jest sterowanie linka i caly pic polega na skoordynowaniu pracy 2 klapek tzn zeby identycznie sie obie otwieraly reguluje sie to 1 srubka ktora jest na blaszce laczacej obie oski na ktorych pracuja klapki Naprawde jest to proste. Ale nadal nie wiadomo jak sterowane jest to w +. Nie udalo mi sie tego zrobic jak nalezy poniewaz spieszylo mi sie zeby zalozyc co innego
Tyle mojej motaniny

PS. UWAGA!!!!!!! dzisiaj mialem nieprzyjemna akcje z heblami a konkretnie z plynem ktory znikl w przednim ukladzie. Na szczescie obserwowalem plyn bo wiedzialem ze auto jest swiezo bite. Ciekawa sprawa bo sprawdzalem obwod tych kontrolek od plynu i swiecilo OK po zdjeciu przewodu a jednak badziewny czujnik nie zadzialal wiec looknijcie czasem na plyn.

Pozdro
  
 
Wiciu w którym zestawie wskażników: licznik, regulator nawiewów, czy właczniki.
  
 
A ja miałem w plusiku dobre ogrzewanie (czytaj i z lewej i z prawej było ciepło). Ale miało sie małe bum i jak nie było - nadal wydawało mi się dobre. Dziś rano okazało się że mi się wydawało. Po stronie kierowcy jest ok ale po stronie pasażera letniutkie te nawiewy na tyle że nie odszroniło mi pół szyby. Czekam więc na szczegóły jak poprawić (klapki, wloty bądź cholera wie co) aby róno było ciepło.
  
 
I jeszcze o termostacie (jakoś wyszukiwarka pokazała jeden temat o termostacie i to o powietrznym). Mam plusa GSI i gdzieś na forum czytałem że tam jest inny termostat niż w innych polonezach. Właśnie kupiłem temostat (na opakowaniu pisze do wszystkich polonezów 1,5 i 1,6) i chciałbym go wymienić. A może któryś z klubowiczów powie gdzie on się znajduje w samochodzie (odpowiedzi typu w bagażniku w skrzynce mnie nie interesuję). Pewnie wielu osobom wyda sie śmieszne to pytanie ale nie będę rozkręcał wszystkiego gdzie "pływa" płyn chłodzący. Czekam na pilną odpowiedź bo chce go wymienić dziś wieczorkiem
  
 
Na zdjęciu masz widok gdzie jest termostat w abimexie, ale w pozostałych też jest w tym samym miejscu

Wymiane przeprowadz szybko, tzn szybko tylką tą częśc co z obudowy wyjmujesz stary a wkłądasz nowy. Jak by nie chciał wyleść to pociagnij śrubokrętem. Jeśłi chodzi jaki pasuje, to do Plusa pasują napewno 82, 85 i 87 stopniowe z Metal Incar, takie niebieskie pudełko. Sa jeszcze jakieś z zielonym pudełkiem innej firmy ale u mnie nie pasowały, bo nie chciały wleźć w obudowe. Generanie wymiana prosta. Odkręcasz ten gruby wąż, poterm śruby zaznaczone na rysunku i zdejmujesz pokrywe, wyjmujesz stary, wkłądasz nowy i skręcasz spowrotem.
  
 
To się nazywa odpowiedź. BAAAAAAAAAAAAAAARDZO konkretna (i z obrazkami) .Nierozumiem tylko co znaczy że może niepasować. Robią różne standardy ?? Ja właśnie kupiłem 88 stopni w taki mzielonkawym pudełku i zaczynam sie martwić.Firma TERMOT. CZy ktoś wkładał taki termostat??
  
 
A czy jak odkręcę tu gdzie jest termostat to zacznie mi płyn lać sie (i czy dużo się wyleje)??
  
 
Mogą nie pasować, bo starsze obudowy termostaów miały jeden czujnik, plus ma dwa czujnki i jest tam mniej miejsca. Ja poszedłem do sklepu z obudową, stąd wiem że nie pasują od starszych modeli, z zastrzeżeniem że Metal Incar od starszych pasuje. Dzieje sie tak że poprostu ta część na sprężynce czyli mniejsze kółko jest w starszych termostatach większe. Druga sprawa, termostaty Metal Inca nie potrzebują uszczelki, więc wyjmujesz, wkładasz nowy i skręcasz. Oryginalny plusowski czyli Metal Incar 85 stopni kosztuje 13 zł. Więc wydatek nie duży.
  
 
Może ci wylecieć tylko tam gdzie odczepisz wąż od chłodnicy, ale proponuje podstawić jakiś słoik i wylać nadmiar z węża. Jak zdejmiesz obudowe to moze wyleci tak z 50 ml płynu, a dokładniej wysączy sie ta reszta co została w obudowie.
  
 
Dzięki ale koło mnie w sklepie tylko takie były. Odkręcę i porównam z tym co jest. Jak taki sam to wkładam jak nie to trudno miałem pecha
  
 
Ale najpierw spróbuj wsadzić, jak wlezie to dobrze, ważne tylko zeby wszedł tak samo. Nie ważne czy jest bez uszczelki czy z, uszczelke można załozyć potem, przynajmniej tak mi sie zdaje.
PS Zapytaj sie OLO gdzie dorwać Metal Incar w W-wie. Bedzie wiedział bo sam taki ma.

[ wiadomość edytowana przez: Mebig dnia 2003-10-24 13:32:07 ]
  
 
Acha zapomniałem dodać, jak wyjmiesz termostat to wsadź nowy jak najszybciej, bo z tad już może wylecieć więcej. Nie wiem ile, bo jak zobaczyłem ze zaczyna lecieć, to wepchnąłem stary spowrotmem i wyjąłem dopiero gdy sie przygotowałem na szybką przekładkę starego na nowy.
  
 
A gdzie ma być ta uszczelka. Bo mój termostat ma uszczelkę na tym "dużym kółku" a na tym mniejszym nie
  
 
No właśnie na tym dużym kółku powinna być, wiec jak jest to teraz tylko zeby wlazł do obudowy. Bo były też starsze i nie miały na tym kółku uszczelki.
  
 
Sprawdź tak. mniejsze kółko ma szerokość 3cm w najszerszym punkcie. Jak twoje ma tez tak to będzie pasował. Ja przymierzałem inne i miały z jakieś 0,3 cm więcej w tym miejscu. Jak masz 3 cm to na 90% wejdzie do obudowy.