MotoNews.pl
3 Środkowy tłumik (75481/27) - PT
  

Środkowy tłumik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jestem u was nowy, ale od jakiegoś czasu sledze to forum, no ale do rzeczy.
Chce wyjąc środkowy tłumik z DF'a i zastapić go rurą.
Napewno ktoś z was to robił, mam pytanie dotyczące głosności takiego układu, czy to nie będzie przesada i czy pały nie beda sie pruć, i czy nie będa mieli podstawy zeby zabrać dowód.
Poradzcie czy sie opłaca, bo nigdzie nikt niechce mi pwoiedzieć
Z góry dzięki, cześć.
  
 
W dfie srodkowy tlumik to zdaje sie zejest absorbcyjny a reszta to przelotki, wiec raczej bedzie glosno. Wg mnie lepszym pomyslem jest zastapienie srodkowego ostatnim i albo do konca rura, albo ostatni zostawic.
  
 
a co by było gdyby wywalić wszystkie tłumiki w zostawić tylko ostatni ( basowy), czy to bendzie bardzo głosne?????, i wogóle jak zmodernizowac układ wydechowy żeby słuchać go było normalnie a nie jak typowy poldek czy duży fiat????
  
 
Cytat:
Wg mnie lepszym pomyslem jest zastapienie srodkowego ostatnim


dokładnie tak, przez przypadek tata zrobił tak u siebie w trucku i jest piękny pomruk
  
 
Cytat:
2004-12-24 16:54:26, Marel pisze:
a co by było gdyby wywalić wszystkie tłumiki w zostawić tylko ostatni ( basowy), czy to bendzie bardzo głosne?????, i wogóle jak zmodernizowac układ wydechowy żeby słuchać go było normalnie a nie jak typowy poldek czy duży fiat????

W poldku tym ktory ty masz, ostatni tlumik jest przelotowy, wiec wymiana ostatniego na jakis "basowy" da slaby efekt. A wstawienie rury zamiast innych tlumikow to raczej nie bedzie dobre dla osiagow. Gdzies powinna byc komora rozprezna wg mnie. No chyba ze np dasz strumke dobrej firmy zamiast srodkowego i ostatni przelotowy "basowy". Ale to bedzie mialo raczej rasowy rajdowy dzwiek.


[ wiadomość edytowana przez: Ali-En dnia 2004-12-24 18:34:44 ]
  
 
Witam wszystkich.Ja mam w swojm polonezie wycięty katalizator i środkowy tłumik.Końcowy to produkt firmy Ulter 2x100mm DTM .Nie jest zbyt głośno w samochodzie dopuki nie wkrencisz go na obroty ok. 3500 tyś. potem nie możesz sobie spokojnie porozmawiać w środku ale za to dzwięk jest zajebisty ,na wolnch obrotach delikatny pomruk a jak spadają mu obroty to słchać delikatne strzały jak w reilly .Ale na prube założyłem kiedyś zwykły tłumik końcowy i było względnie cicho a z tyłu samochodu był metalczny pomruk tak więc spoko.
  
 
no to jak radzicie raczej rure zastąpić jeszcze jednym ostatnim tłumikiem, to wydaje mi sie ze to będzie jeszcze prostrze niz wspawanie rury.
w poniedziałek po świetach jade na szrot zaopatrzyć sie w proste zderzaczki to wezme i tłumiczek i do wiosny będe kombinował,
dzięki!
  
 
Jezeli robisz to sam, to mozesz sprawdzic rozne warianty. Tak chyba bedzie najlepiej. Opisz potem swoje wrazenia
  
 
no to poczekamy troche z relacją, chyba zebym wczesniej jakoś spawarke dorwał i miejsce z dostepem do elektryczności, ale teraz jak koniecznie nie trzeba to sie nic nie zaczyna bo zimno, przynajmniej u mnie tak jest, mam nie ogrzewany garaz, a jeszcze jednym minusem tego garażu jest brak prądu
  
 
hehe, to widze że można różne warianty stosować, mi chodzi o to żeby Poldek chodził inaczej niż teraz nie chodzi mi o osiągi ani o "pomruk", po prostu nie podoba mi się ten "dzwięk", hehe, ale też cos pokombinuje, narazie mam tylko doświadczenie z Maluszkiem, poldek mimo że juz 10 lat w domu jakos nigdy nie było potrzeby go przerabiać, jak by cos to się odezwe jak coś wykombinuje narazie wilekie dzieki,

Pozdrawia Marel
  
 
jesli w poldku/fiacie sa 2 tlumiki, to ja bym pierwszy zostawil w spokoju, mozna co najwyzej kupic taki z woompexu (czy jak to sie tam pisze) bywaja takie na allegro, bodajze firmy michael (ja mam taki ostatni w caro), natomiast ostatni mozna wstawic jakis inny, choc slyszalem tez ze wstawiajac w oryginalny rure o wiekszej srednicy, daje to fajny efekt... ale co do ostatniego tlumika to jest naprawde pole do popisu, mozna tez kupic tekle, te co mamy zniczke i ewentualnie tylko koncowke wymienic na ladniejsza, albo zupelnie inny tlumik (tyle ze trzeba potem rure przespawac no i wieszaki)... ja tam wole bez kombinowania, jak jest cos co pasuje bez przerobek - to takie kupuje. latwiej, szybciej i przyjemniej. no i taniej.
  
 
Załóżcie ostatni tłumik jako przelotówkę od golfa III turbo diesel 2.0. Tłumik jest taki sam jak przelotówka fso czy duży fiat. Jedyne to czym się różni to średnica przelotu jest większa. Efekt jest świetny i osiągi zostają nie zmniejszone.
 
 
obawiam sie tylko o cene takiego tlumika z golfa... pewnie nawet podroba bedzie droga?? a do fso ostatni michaela jest ponizej 200pln, trzyma sie spokojnie 3,4 lata (na gazie) i pasuje idealnie a tam trzeba by jeszcze pospawac...
  
 
Z rurą zamiast środkowego wytrzymałem tydzień. Za głośno było, ale na wiosnę też spróbuję z końcowym zamiast środkowego
  
 
na samym srodkowym wiem bo jak mi sie ostatni urwal to sobie chwile tak jezdzilem, a co by bylo gyby zostawic tlumik srodkowy i ostatni zastapic srodkowym oczywiscie po drobnych modyfikacjach, tak pytam z ciekawosci
  
 
W caro srodkowy jest przelotowy. Bedzie podobnie jak na koncowym z borewicza/dfa
  
 
Jeżeli mowa o tumnikach to ja mam takie mało ptanko. W caro środkowy tumnik jest przelotowy ??. A może znacie sposób na pozbycie się środka tumnika bez ingerecji w jego budowe (czyli nie rozbierając go) ??
  
 
zalej go woda i poloz w piwnicy na kilka tygodni...
  
 
Cytat:
2005-01-15 14:34:03, MAMUTH pisze:
Jeżeli mowa o tumnikach to ja mam takie mało ptanko. W caro środkowy tumnik jest przelotowy ??. A może znacie sposób na pozbycie się środka tumnika bez ingerecji w jego budowe (czyli nie rozbierając go) ??

A co chcesz tym osiagnac??
  
 
W sumie to nic, ale kiedy chodził na dwóch cylindrach i się doczłapywał do domu to cały układ wydechowy do środkowego tłumnika był czerwony i świecił. Poprostu chaięłm się dowiedziec czy przez przypadek tłumniki się nie wypalił w środku bo po naprawie silnika jakoś lepiej jakby ciagną i zrobił się lekko hałśliwy