Biksenony, a Ksenony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czym się różnią Xenony od biksenonów
  
 
xenony to głównie tylko światła mijania, a bixenony to także długie - najczęściej przełącza się je przesuwając żarnik o kilka mm.

są w sprzedaży od roku, także akcesoryjne (hella)
  
 
z tego co sie orientuje to najlepsze rozwiazanie z bixenonami to dwie lampy - jedna krótkie, druga długie


ale powiem wiecej- ksenony ---- to wydatek

a biksenony ---- to bi wydatek.... to juz jest nie na nasza kieszeń...
  
 
Cytat:
2003-11-06 16:41:25, KrzysioVW pisze:

ale powiem wiecej- ksenony ---- to wydatek




A do tego trzeba jeszcze mieć zwykłe długie do mrugania, bo ksenonami się chyba nie da. A może już można?
  
 
no to właśnie Alex biksenony są do krutkich i długich
  
 
Że niby mrugnięcie polega na szybkim przesunięciu żarnika na pozycję "długie"? A gdy światła są w ogóle wyłączone? Bo ksenony to przecież lampy wyładowcze, które muszą się chyba "rozpalić". Ciekawe jak to jest - pewnie MaciekB wie.
  
 
Tak jak MaciekB w Biksenonach przesuwa sie lustro..zmienia kat pochylenia...
W Bikesnonach przerabianych..czyli najpierw montaz zwyklych ksenonow.. a pozniej biksenonow odbywa sie przez zamontowanie kolejnych dwoch przetwornic... przy zapaleniu dlugich zapalaja sie 4 zarowki :>

Ja na wiosne planuje takze biksenony..bo ksenonki juz mam Kurcze musze znalesc najpierw miejsce na kolejne dwie przetwornice hiih
  
 
Cytat:
2003-11-06 17:07:24, Darus pisze:
Ja na wiosne planuje takze biksenony..bo ksenonki juz mam Kurcze musze znalesc najpierw miejsce na kolejne dwie przetwornice hiih



Bagażnik? Czyli jak rozumiem każda lampa i do tego nawet każda "żarówka" musi mieć włąsną przetwornicę ???
  
 
Bagaznik..nie no co Ty z przodu (oczywscie pod maska heh) takie fajne uchwyty zrobilem...

Tak dla kazdej zarowki osobna pretwronic, ale w oryginalnych tez tak masz tylko wbudowane w klosz lampy (Ave2003).
  
 
ano, jak masz biksenony to jeden żarnik się "przesuwa"
po rzeczywiście potrzebuje się rozgrzać - do mrugania masz oddzielny klosz, który przy biksenonowym oświetleniu juz tylko do mrugania służy

P.S. - jak już będzie obowiązkowe jeżdżenie na światłach cały czas (w Europie) to producenci planuja montowac głównie bixenony, rezygnując juz z reflektorów "do mrugania' - już wiele razy o tym czytałem
  
 
Dzięki, to już wszystko wiem. Nie mogę doczekać się czasów, gdy wszyscy będą jeździli non-stop na światałach. Obiło mi się o uszy że od 2005 (?) roku wszystkie nowe auta sprzedawane w Europie będą musiały mieć krótkie włączane automatycznie razem z silnikiem. Wiesz coś o tym?
  
 
Cytat:
2003-11-07 00:10:05, MaciekB pisze:


P.S. - jak już będzie obowiązkowe jeżdżenie na światłach cały czas (w Europie) to producenci planuja montowac głównie bixenony, rezygnując juz z reflektorów "do mrugania' - już wiele razy o tym czytałem



Przeciesz mrógamy długimi światłami, to długich nie będzie?
Z tego zdania tak zrozumiałem. Czy ja się mylę?
  
 
Krótkie i długie to będzie jeden reflektor z jedną żarówką, która w zależności od ustawienia będzie dawała krótkie albo długie. Żarówki ksenonowej nie można zapalić tylko na moment. Dlatego dopiero gdy będzie się paliła - zgodnie z przepisami - stale, będzie możliwe mrugnięcie nią.
  
 
no własnie
  
 
To teraz wszystko jasne.