Wymiana lampki w centralce ogrzewania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam poldka Atu Plus z 1998 roku.

Ostatino zauważyłem że w nocy w centralce ogrzewania (trzy pokrętła - od lewej - siła nawiewu, położenie nawiewu, temperatura powietrza) podświetlona jest tylko prawa strona tzn. pokrętło temperatury i tak do połowy pokrętło położenia nawiewu. Pokrętło od siły nawiewu ledwo co minimalnie jest podswietlone.
Wnioskuję z tego że tam są dwie żarówki podświetlające po bokach centralki i lewa żarówka mi się przepaliła.
Pytanko - Jak sie dobrać do tych żarówek. W jaki sposób wyciągnąć tą centralkę i jaką żarówkę należy tam wstawić?

pozdrawiam

unky
  
 
Żarówka zwykła mała nie pamiętam jakiej mocy, ael jak powiesz ze do dechy rozdzielczej to ci dadzą. Jak sie do tego dobrać, proste, wyjmujesz radio, odczepiasz linkę z cięgna i z obudowy nagrzewnicy, potem wymychas z od tyłu i już masz na wierzchu. Potem wkłądasz spowrotem zakładasz linkę na cięgno i dopiero na obudowe wciskasz taki plastik z pancerza linki by miała że tak powiem odpowiedni naciąg. I to wszystko. Acha żawrówki są białe, wiec nie kupuj kolorowych, a z tego względu że na żarówki zakłada się takie kapturki by swieciły na zielono.

PS. Zarówki to przeżytek, zmień na diody, dłuzej wytrzymują i mniej pobierają prądu (ponoć)
  
 
no i jak juz rozbierzesz to powymieniaj wszystkie na nowe (nawet te, ktore jeszcze swiecą) po co za pare tygodni znów rozbierac jak padną kolejne...
  
 
Cytat:
2003-10-31 12:40:36, Lafaar pisze:
no i jak juz rozbierzesz to powymieniaj wszystkie na nowe (nawet te, ktore jeszcze swiecą) po co za pare tygodni znów rozbierac jak padną kolejne...


Racja,zwlaszcza ze koszt niewielki,jakies 0,50-1zl za sztuke.
  
 
Dzieki za porady.
Cięzko sie odczepia sie ta linkę z cięgna i obudowy nagrzewnicy?
Zdaje się że chyba to trzeba zrobic po macku, bo raczej przez dziurę od radia nie będe tego widział?

Mam jeszcze takie pytanko: ile tam jest żarówek? Inna kwestia to taka że mam radio blaupnukt ktorę swieci na błękitno (Hamburg CD70). Może by tak zamienić te zarówki na błękitne?

pozdrówka
  
 
Jeśli chodzi czy będziesz widział, to jak dobrze się przpatrzysz to zauważysz. Jesli chodzi o wypięcie linki, żaden problem poprostu odczepiasz ja w lewą stronę samochodu, gorzej z zatrzaskiem w obudowie nagrzewnicy, ale jak linkę pociągniesz za pancerz do siebie to wyjdzie. Co do wkłądania błękitnych żarówek, nie polecam, świecą do dupy, a czy kapturek na żarówkę niebieski dostanniesz to nie wiem, jeśli już dostaniesz to nie gwarantuje czy będzie świecić tak jak sobie myślisz. Jeślii cię interesuje kolor błękitny polecam diody.
Jesli chcesz diody to masz link: Wymiana podświetlenia wskażników w Caro+ i dowiesz sie jak wymienić tez w przełacznikach nad w/w regulatorem, a także przełącznikach po lewej stronie kiery. Niestety regulacja położenia świateł i licznik muszą mieć zmienione tarcze (tam swiecą na kolor tarcze, a nie żarówki)
Dodam ze efekt po wsadzeniu diód jez zadowalający, szkoda tylko ze nie mam jeszcze licznika na naiebiesko.Polecam taką przeróbkę.


PS W artykule podałem że 1 rezystor, są potrzebne 3 jeden do zegarka i swa do regulatorów nawiewów.



[ wiadomość edytowana przez: Mebig dnia 2003-10-31 13:42:03 ]
  
 
A jak się dobrać do żarówek w desce rozdzielczej (licznik prędkości)??
  
 
Musisz zdjąć czarny plastik wokół licznika. Zdejmuje sie go nastepująco. Najpierw odkręcasz 2 śruby znajdujące sie pod liczikem za zaślepkami i 2 we wnęce licznika do góry. Potem wyjmujesz kratki wlotów powietrza przekrecając je na hama w dół do poziomu i potem wyjmujesz (przy wkłądaniu muszisz pamiętac żeby dziurki były w dolnej części). We wnekach po kratkach masz w każdje po jednej śrubie u góry wkręconych pod kątem jakiś 45 stopni więc nie m aproblemu z ich wykręceniem. Potem w dolnej i górnej części sa zatrzaski, podważasz dolne, potem górne wkładajac śrubokręt pomiędzy ten plastik i deskę rozdzielczą. Potem wyjmujesz cały plastika i masz juz dostęp do licznika. Licznik ma mocowanie na 3 śruby, 2 w górnych narożnikach i jedną pośrodu na dole. I to było by wszystko.
Najdłuższa robota z wyjeciem plastiku, trzeba uważać by przypadkiem nie złamac go, albo porysac.
  
 
Witam ponownie

No i udało mi sie wymienic tą lewą żarówke.
O ile linkę z cięgna faktycznie spoko można zdjąc to mocowania linki do obudowy nagrzewnicy juz nie udało mi sie zdjąć. Nie chciałem przypadkiem czegos sknocic, ciagnalem linką za pancerz powyzej obudowy do siebie ale nie było żadnej reakcji więc dałem sobie spokój. Wysunąem sobie panel do przodu na tyle na ile to bylo mozliwe i udało mi sie wykecić zarowke.

dzieki za pomoc

pozdrówka
  
 
Nie masz się czego obawiać ze byś sknocił, ja nie wiedziałem ze jest to mocowanie do nagrzewnicy i jak pocoągłem za regulator to mocowanie skapitulowało, ale nie pękła ani obudowa nagrzewnicy, ani zatrzask.
  
 
Witam ponownie

Wczoraj idąc za ciosem wymiany przepalonych żarówek postanowiłem również wymienić zarowke od podswietlenia ustawiania światel. Zarowka przepalila mi sie juz dosc dawno ale ze nie bardzo mi to przeszkadzalo to jej nie wymienialem. W zwiazku jednak z tym ze w piatek wymienilem sobie zarowke od podswietlenia regulatorow nawiewu to postanowilem ze i ta od regulacji swiatel tez sobie wymienie.
Niestety nie udało mi sie do niej dobrac (( Odkreciłem trzy śrubki - po lewej od strony drzwi kierowcy i dwie pod kierownica. Niestety obudowa nie chciala zejsc wiec przylukalem ze trzeba cos jeszcze zrobic z dźwignią od maski. Niestety nie bardzo wiedzialem jak to rozmontowac. Moze jakies ciekawe pomysly, sugestie?

z góry dzięki.

pozdrowka
  
 
Chyba jest tam jeszcze ukryta jedna śruba pod którąś z tych zaślepek czarnych prostokątnych. Pokrętło też trzeba zdjąć wyciagając na siłę. Dźwigni od maski na pewno nie trzeba odkręcać.
  
 
A po co odkręcać, wkąłdasz łapę do środka i wyjmujesz cała żarówke łącznie z dwoma przewodami i wyjmujesz ją z obudowy- jest tam żarówka bez blachy czyli cała szklana, wymieniasz i potem wkładasz spowrotem. Proszę mi tylko niemówić że nie wykonalone, ale ja tak zrobiłem i wbrew pozorom nie trzeba być hudinim by to wykonać. Wiec zostaw to rozkręcanie i wkładaj łapę pod deche.
  
 
Witam ponownie
Powymienialem w koncu te moje nieszczesne przepalone żaróweczki. Cale 3 sztuki - 2 w centralce ogrzewania i jedną od regulacji swiatel.
Liczylem ze w koncu przestanie mi swiecic lampka na desce rozdzielczej oznaczajaca (podobno!?) przepaloną żaróweczkę. Lampka ta to takie przekreslone kółko i znajduje sie centralnie pod zegarami obrotów i prędkości, obok kłódeczki od imobilizera.
Ale ta cholera nadal sie świeci a wydaje mi sie że mam juz kompletnie oświetlone auto teraz. Tak sobie jescze mysle ze ewentualnie moglaby sie przepalic żarówka od liczników bo mam wrazenie że jakby nie były dostatecznie oswietlone. Ile tam jest żarówek?
No i podstawowa sprawa - chciałem to sobie sam sprawdzic ale za chiny nie mogę zdjąc tego panelu ktory jest przed licznikami i w ktorym znajduja sie nawiewy.
Poodkecałem wszystkie śróbki - pod nawiewami oraz cztery na zegarach - dwie od góry i dwie u dołu zaślepione.
Ale ta cholera nadal nie chce wyjsc i cos ja trzyma.
Swego czasu obserwowałem w serwisie jak mi to sciagali i nie widzialem zeby gosc jakies cuda robil. Moze ktos mi podpowie gdzie są jeszcze jakies newralgiczne punkty przy zdejmowaniu czarnej konsoli.

pzozdrowka

unky
  
 
Po jednym zaczepie na dole i górze w kratkach nawiewów. Ale radziłbym ci puknąć w licznik, mi sie jedna nie swieciła, pukłem i zapaliła się spowrotem. Ale licznik nie jest w obiegu tej małej żarówki, na twoim miejscu sprawdziłbym czy ci się oświetlenie blachy świeci całe.
  
 
Oglądałem tablicę rejestacyjna z tyłu i dwie zaróki tam świecą.
Z tego co zauważylem to przednia nie jest oświetlona.

Ile w sumie tych zarówek tak naprawdę jest - chodzi o te podłączne do lamki kontrolnej?

pozdrówka

unky
  
 
Napewno są pozycyjne tył, przeciwmgielne tył, oświetlenie tablicy, postojówki przednie, mijana przednie. Ale żeby były podłączone te od licznika to się nie spotkałem. Stop ma osobny taki pedał, kierunki napieprzaja szybciej jak się jakaś żarówka przepali, wsteczny nie ma niestety czujnika, wiem bo czasami się nie zapala u mnie i nic tego nie sygnalizuje.