MotoNews.pl
8 Chyba ?!?! udało mi sie spuscić wodę z chłodnicy dzięki Wam (30412/0) - PT
  

Chyba ?!?! udało mi sie spuscić wodę z chłodnicy dzięki Wam

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, przedstawię Wam, krok po kroku co zrobiłem i proszę aby ktoś napisał czy już spuściłem wodę i czy mogę spokojnie zostawić tak moje volvo na zimę.:
1. Podniosłem klapę
2. Do chłodnicy dochodziły trzy przewody:
-cienki od zbiorniczka na wodę do górnej części chłodnicy
-gruby wychodził z górnej części chłodnicy, „szedł” chyba do silnika
-gruby z chłodnicy do silnika, wychodził na samym dole chłodnicy
3. Ten ostatni właśnie od montowałem od chłodnicy i ..... poszła woda, aż buty zamoczyłem.
4. Dmuchałem do zbiorniczka na wodę (ten otwór którym wlewamy płyn do chłodnicy) i nie czułem żadnego oporu.
5. Wsadziłem palucha do otworu chłodnicy, na dole wyczułem warstewkę wody.
6. Podniosłem samochodzik na lewarku i trochę wody jeszcze wypłynęło.
7. Zamknąłem klapę i poszedłem do domu.

Ps. volvo to trzy-setka, stary rozlatujący się składak.
Za wszystkie odpowiedzi i Waszą pomoc wielkie dzięki
  
 
nie wiem jak to wyglada w volvo, ale chyba wypadaloby spuscic tez z bloku (przynajmniej w fiatach tak jest). Ja dla pewnosci pzrejechalbym sie do tesco, za niecale 14 zl masz tam piec litrow plynu do chlodnic. zalac tym uklad, odpalic, niech sobie pochodzi, wymiesza sie....Napewno mu to nie zaszkodzi.
  
 
Cytat:
2003-11-12 18:48:04, kosa131 pisze:
nie wiem jak to wyglada w volvo, ale chyba wypadaloby spuscic tez z bloku (przynajmniej w fiatach tak jest). Ja dla pewnosci pzrejechalbym sie do tesco, za niecale 14 zl masz tam piec litrow plynu do chlodnic. zalac tym uklad, odpalic, niech sobie pochodzi, wymiesza sie....Napewno mu to nie zaszkodzi.



a co to za plyn?? cholernie tani nie wiesz po ile jest borygo, to czerwone (rozowe ) 5l
  
 
dokładnie, jeśłi chcesz to volvo postawić w kąci ena zimę to obowiązkowo muszisz spuścic wodę z bloku silnika.
ale gdzie jest korek spustowy to nie wiem, we fiacie/polonezie jest z lewej strony(od kierowcy)tuż pod dolna śrubą od kolektora ssacego(ostatnia śruba z tyłu silnika) wątpię aby to ci pomogłow volvo ale jeśli masz książke od auta to napewno znajdziesz. jak nie to pytaj po mechanikach.
  
 
Ja widizałem w Geant też coś koło 15zl za 4- czy 5-litrowy "Leader Price" i chyba takim zaleje swój - 2 opakowania, i wyjdzie taniej niz jedno Petrygo.
Ciesze się że mogliśmy pomóc. Ale z tym podnoszeniem to jest niebezpiecznie - kumpel spuszczał tak wode z Tarusa (czy jakis taki Ford) i glebnął mu sie wozik. Podnośnik hydrauliczny nie dał sie ustawić pod kątem
  
 
Cytat:
2003-11-12 22:30:41, Race_D pisze:
Ja widizałem w Geant też coś koło 15zl za 4- czy 5-litrowy "Leader Price" i chyba takim zaleje swój - 2 opakowania, i wyjdzie taniej niz jedno Petrygo.



tani jest, ale ciekawe, czy faktycznie nie zamarza... ja juz wlalem okolo 8l do mojej instalacji i ciagle malo sam nie wiem ile jeszcze wejdzie - chlodnica z przodu
  
 


tani jest, ale ciekawe, czy faktycznie nie zamarza... ja juz wlalem okolo 8l do mojej instalacji i ciagle malo sam nie wiem ile jeszcze wejdzie - chlodnica z przodu


Około 12l w moim przypadku

Borygo czerwone około 30 zeta 5l aczkolwiek z tego co słyszałem "żre chłodnice" i lepiej dodać 3 blachy i kupić zieloną.a jeszcze lepiej kupić je w marketach bo taniej wyjdzie

[ wiadomość edytowana przez: art126 dnia 2003-11-13 10:36:57 ]
  
 
Cytat:
2003-11-13 10:33:38, Art126 pisze:




Około 12l w moim przypadku

Borygo czerwone około 30 zeta 5l aczkolwiek z tego co słyszałem "żre chłodnice" i lepiej dodać 3 blachy i kupić zieloną.a jeszcze lepiej kupić je w marketach bo taniej wyjdzie

[ wiadomość edytowana przez: art126 dnia 2003-11-13 10:36:57 ]



to mnie pocieszyles... moze w lecie zmienie na to zielone, na razie zostane przy tym co mam... jaka masz srednice rur? i jaka chlodnice? jakies fotki ?

  
 
Rurki calówki, chłodnica cc900,fotek brak
  
 
Co do spuszczenia wody to z chłodnicy napewno zeszła ale mysle że w bloku pozostała, niewidziałem tego auta wiec niewiem co zdjąć żeby zleciało z bloku jak bym widział to wiadomo. Czasami odkreca sie termostat czasami pompe wody różnie w różnistych autach!!
  
 
Cytat:
2003-11-13 15:58:36, Art126 pisze:
Rurki calówki, chłodnica cc900,fotek brak



u mnie to mniej wiecej tak wyglada...

chlodnica:


z przodu na razie minimalne wyciecie na zime, jesli bedzie sie grzal to w lecie pomysle jeszcze nad tym...



oraz podlaczenie- w najwyzszym punkcie trojnik i ten gorny cienki przewod do wyrownawczego:


oraz dolne



bedzie to dzialalo ??
  
 
Czy będzie działało to się przekonasz
Nie widze ujścia powietrza, jezeli jest pod aku i go nie widac to ok
Proponuje dospawać dwie długie szpilki koło aku i zrobic mocowanie trzymające go do góry.
Nie wiem czy nic nie będzie ciekło, to zależy jakie masz gumowe rurki w stosunku do miedzianych(ja bym przed wlaniem płynu złożył wszystko na silikon dla pewności)
  
 
Cytat:
2003-11-13 19:07:55, Art126 pisze:
Czy będzie działało to się przekonasz
Nie widze ujścia powietrza, jezeli jest pod aku i go nie widac to ok
Proponuje dospawać dwie długie szpilki koło aku i zrobic mocowanie trzymające go do góry.
Nie wiem czy nic nie będzie ciekło, to zależy jakie masz gumowe rurki w stosunku do miedzianych(ja bym przed wlaniem płynu złożył wszystko na silikon dla pewności)




kiedys robili lepsze trojniki z miedzi- mialy dluzsze kruce i sie weze nie zeslizgiwaly, a tym razem nie moglem takich dostac i sa jakies patenty Nie pomyslalem nad tym silikonem, przy tylu ilosciacgh zlaczek, zaciskow i kolanek musi gdzes cieknac... (w sumie okolo 30 opasek ) W tej sciance pod wiatrakiem jest dziura, pewnie kiedys beda tez w masce... Na aku mocowanie wlasnie sie produkuje