Problemy tech. z cariną ;-((((

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
CZESC WSZYSTKIM!!!

Mam pare problemów ze swoją Carinką - może wiecie jak mi pomóc:

Ad1.
W układzie kierowniczym przy wiekszym skręcaniu słychać stuki (poruszyłem juz ten temat na formum lecz na 100% nie jest to łozysko McPharson). Może dokładniej to nie są skuki tylko jeden stuk (tylko przy skręcaniu kierownicą). Moze tak mi puknie raz na 20 pełnych obrotów. Mi to wyglada na łożysko ale napewno nie jest to łożysko McPharsona tylko jakieś w układzie kierowniczym.

Ad2.
Gdy puszcze sprzegło rupota mi któreś łożysko - tylko włąsnie nie wiem czy jest to łożysko oporowe czy jakieś łożysko w skrzyni biegów ("rupota" tylko przy puszczonym sprzegle, jak wcisne pedał - jest cisza).

Ad3.
Zauważyłem że strasznie parują mi szyby, te w przodzie jest OK ale te tylne cały czas sa zaparowane. Ogrzewanie chodzi bez zarzutu!!! Słyszałem że w Toytach montowane są jakieś filterki - może mój po prostu sie zapchał i dlatego parują.

Ad4.
Wymieniłem tarcze hamulcowe + kolocki (wszystko nowe BREMBO) i przy 120km/h leciutko drga mi kierownica). Przed wymiana również drgała lecz myślałem że mam zwichrowane tarcze (tarcze nowe a problem ciągle wystepuje) Koła mam wywarzone.




POZDRAWIAM
  
 
O filtrach to juz bylo wszystko pisane na forum ale chyba gdyby byl jakis problem z nimi to by chyba wszystkie szyby parowaly.
U mnie w deszczowe dni musze sie wspomagac klima do usuwania pary bo inaczej nie moge tego opanowac.
  
 
Cytat:
Ad4.
Wymieniłem tarcze hamulcowe + kolocki (wszystko nowe BREMBO) i przy 120km/h leciutko drga mi kierownica). Przed wymiana również drgała lecz myślałem że mam zwichrowane tarcze (tarcze nowe a problem ciągle wystepuje) Koła mam wywarzone.







sprawdź luz łożysk przednich
  
 
1. Poczekaj aż objaw będzie zdecydowanie powtarzalny. Nie ma co gdybać. Może gałka kierownicza, może na wahaczu, a może.....
Zacznie stukać często można będzie namierzyć.
2. Już kiedyś o tym było. Łożyska wałka głównego w skrzyni.
3. Te typy tak mają. Jak nie masz klimy to tylko grzać i przewietrzać. Nic ciekawego nie wymślisz. Filtry - temat rozwałkowany na amen.
4. Jakiś luz w zawieszeniu. Gdzie ? Może to mieć związek ze stukami z p.1. Możliwości jest kilka. U mnie trzepie nawet przy 80 km/h przy hamowaniu i obstawiam gałkę wahacza albo tuleję wahacza. Drgania pojawiają się samoistnie wedle 150 a przy 170 zanikają. Trudno, do wiosny musi objeździć. Teraz nie mam chęci marznąć.
Pozdro.
  
 
Jeśli chodzi o Ad4.
to mogą to być tarcze hamulcowe są poprostu troszkę pokrzywione . Wymień na nowe.
  
 
A jeszcze jedno>
jeśli chodzi o Ad1
może to być kolumna układu kierowniczego, często też się lubi zapiekać przegub cardana.
  
 
Cytat:
2003-11-13 18:00:23, skuter22 pisze:
CZESC WSZYSTKIM!!!

Mam pare problemów ze swoją Carinką - może wiecie jak mi pomóc:

Ad1.
W układzie kierowniczym przy wiekszym skręcaniu słychać stuki (poruszyłem juz ten temat na formum lecz na 100% nie jest to łozysko McPharson). Może dokładniej to nie są skuki tylko jeden stuk (tylko przy skręcaniu kierownicą). Moze tak mi puknie raz na 20 pełnych obrotów. Mi to wyglada na łożysko ale napewno nie jest to łożysko McPharsona tylko jakieś w układzie kierowniczym.


Dopuki nie jst to bardziej powtarzalne nie ma co kombinować, zobacz tuleje wahaczy

Cytat:
Ad2.
Gdy puszcze sprzegło rupota mi któreś łożysko - tylko włąsnie nie wiem czy jest to łożysko oporowe czy jakieś łożysko w skrzyni biegów ("rupota" tylko przy puszczonym sprzegle, jak wcisne pedał - jest cisza).



Perzan pewnie ma racje w celu sprawdzenia proponuje w czasie jazdy nacisnąć sprzegło tylko jadąć dość wolno co by słyszeć ten dzwiek, jeżeli ustąpi stawiał bym na spręgło, jeżeli nie to niestety skrzynia.

Cytat:
Ad3.
Zauważyłem że strasznie parują mi szyby, te w przodzie jest OK ale te tylne cały czas sa zaparowane. Ogrzewanie chodzi bez zarzutu!!! Słyszałem że w Toytach montowane są jakieś filterki - może mój po prostu sie zapchał i dlatego parują.


Poszukaj było juz o tym sporo pisane....
Cytat:
Ad4.
Wymieniłem tarcze hamulcowe + kolocki (wszystko nowe BREMBO) i przy 120km/h leciutko drga mi kierownica). Przed wymiana również drgała lecz myślałem że mam zwichrowane tarcze (tarcze nowe a problem ciągle wystepuje) Koła mam wywarzone.


Możesz wybrać sia na stacje shella na doważanie jeżli sie okaże ze po tym zabiegu przejdzie to szukaj w zawieszeniu, chociaż sprawdz wyważenie kół, ostatnio też bylem pewien a okazało sie ze niestety byłu zle wyważone.