To znów wróci³o :) - rozwi±zanie ch³odzenia

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
http://republika.pl/speed_demolka/GALERIA/perras.JPG

Jak my¶licie - gdybym zrobi³ takie wloty w s³upkach to wystarczy³yby do ch³odzenia - nie chcê przek³adaæ ch³odnicy na przód, a co¶ takiego bardzo mi sie spodoba³o .

ch³odnice przy takich wlotach musia³bym umie¶ciæ praktycznie poziomo .

Jakies sugestie. pomys³y ?

BTW. Jak siê pisze ch³odnica ?


[ wiadomo¶æ edytowana przez: Koniu dnia 2003-11-07 13:16:51 ]
[ powód edycji: edycja tematu :))))) ]
  
 
w³asnie ¿e by³o. Rano ju¿ by³ post z tym samochodem i wcze¶niej ju¿ wiele razy o nim byla mowa.
  
 
Cytat:
2003-11-07 12:56:22, Koniu pisze:
w³asnie ¿e by³o. Rano ju¿ by³ post z tym samochodem i wcze¶niej ju¿ wiele razy o nim byla mowa.



to poproszê link

ale pytanko aktualne
  
 
126 abarth i to niebieskie cos
jeszcze byl odzielny temat ale nie moglem znale¼æ.


ostrzegam przed postami w stylu fajny itp itd bo bêde gryz³ !!!
  
 
Cytat:
2003-11-07 13:14:58, Koniu pisze:
126 abarth i to niebieskie cos
jeszcze byl odzielny temat ale nie moglem znale¼æ.


ostrzegam przed postami w stylu fajny itp itd bo bêde gryz³ !!!



mi chodzi o ch³odzenie - jak kto¶ mi czego¶ nie poradzi równie¿ bêde gryz³

Dziêki za info koniu
  
 
Moja rada ch³odnica powinna byæ z przodu.Autko wa¿y z 10-15 kg wiêcej ale masz ch³odnice w nale¿ytym miejscu.Jest przep³yw powietrza nale¿yty i nie masz problemów z przegrzaniem.Druga wa¿na sprawa masz miejsce w komorze silnika.Trzecia sprawa robisz sobie wtedy dolot z bocznego wlotu bezporednio i generalnie masz warunki aby nad tym dolotem popracowaæ(odizolowanie np.).
Nie wiem czemu sporo osób robi ch³odnice z ty³u( aby by³o cichociemne?) przecie¿ ktos kto ma jakies pojêcie i tak bêdzie wiedzia³ ¿e to swap (s³ysza³)
  
 
Cytat:
2003-11-07 13:47:15, Art126 pisze:
Moja rada ch³odnica powinna byæ z przodu.Autko wa¿y z 10-15 kg wiêcej ale masz ch³odnice w nale¿ytym miejscu.Jest przep³yw powietrza nale¿yty i nie masz problemów z przegrzaniem.Druga wa¿na sprawa masz miejsce w komorze silnika.Trzecia sprawa robisz sobie wtedy dolot z bocznego wlotu bezporednio i generalnie masz warunki aby nad tym dolotem popracowaæ(odizolowanie np.).
Nie wiem czemu sporo osób robi ch³odnice z ty³u( aby by³o cichociemne?) przecie¿ ktos kto ma jakies pojêcie i tak bêdzie wiedzia³ ¿e to swap (s³ysza³)



1.mi nie pasuje puszczanie rur przez wnêtrze samochodu
2.nie mam problemu z odpowietrzaniem uk³adu
3.nie patrzê czy kto¶ rozpozna ¿e jadê swapem czy nie - to jest kaszel do kjs-ów i w tym kierunku go robiê
4. nie bawi mnie ¶ciganie siê po ulicach - ja je¿dzê sobie spokojnie 80-90km/h
5. ad4. w zwi±zku z tym zastanawiam siê nad krótk± skrzyni± biegów
6. strefa kontrolowanego zgniotu w malcu to ko³o zapasowe którego w przypadku umieszczenia ch³odnicy z przodu po prostu niema
7. Jako¶ nie podchodzi mi dziurawienie przedniego pasa
  
 
Odp
Ad.1 Heh mi te¿ nie pasowa³o i pusci³em pod autem
Ad.2 Ja równie¿
Ad3 i Ad.4 My¶limy podobnie
Ad.5 Te¿ sie zastanawiam a nawet juz j± mam
Ad.6 Byæ mo¿e aczkolwiek "wzmocnienia" zostawiasz nie ruszone
Ad.7 Przyjed¼ to Ci go podziurawie i nawet polakieruje za friko

[ wiadomo¶æ edytowana przez: art126 dnia 2003-11-13 11:12:56 ]
  
 
Cytat:

Ad.6 Byæ mo¿e aczkolwiek "wzmocnienia" zostawiasz nie ruszone



wierz mi - bez ko³a te wzmocnienia to lipa - wszystko obwija siê na akumulatorze
  
 
a propos stref zgniotu to dosta³em starza³a w przód pod katem oko³o 40 stopni gosc jecha³ 60 ja rusza³em, a u mnie poza pasem leflektroem i b³otnikiem nic sie nie sta³o, nawet progi i szyby ca³e s³upki nie ruszone, tak ze to ko³o chyba za wiele nie robi a jk piszesz ze to do kjs to i tak bezko³a pewnie jezdzisz bo masa.....
co do ch³odnicy z ty³u gada³em z kolesiami mieli 900 cc i ch³odnice z ty³u auto do kjs i narzekali, latem nie daje sobie rady w ogóle. ja mam z przodu i jestem zadowolny.pas mozna tak zrobic zeby prawie nie by³o widac a nie os³abisz go bo i tak jest s³aby jak dupa werza

pozdro.
  
 
www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=30412&c=0&f=25 zamiescilem tam kilka fotek mojego ukladu, wyrownawczy z tylu, sr. przewodow 30mm
  
 
Cytat:
2003-11-13 14:38:40, black_panther pisze:
a propos stref zgniotu to dosta³em starza³a w przód pod katem oko³o 40 stopni gosc jecha³ 60 ja rusza³em, a u mnie poza pasem leflektroem i b³otnikiem nic sie nie sta³o, nawet progi i szyby ca³e s³upki nie ruszone, tak ze to ko³o chyba za wiele nie robi a jk piszesz ze to do kjs to i tak bezko³a pewnie jezdzisz bo masa.....
co do ch³odnicy z ty³u gada³em z kolesiami mieli 900 cc i ch³odnice z ty³u auto do kjs i narzekali, latem nie daje sobie rady w ogóle. ja mam z przodu i jestem zadowolny.pas mozna tak zrobic zeby prawie nie by³o widac a nie os³abisz go bo i tak jest s³aby jak dupa werza

pozdro.



zostawiam ko³o bo przód wtedy tak nieskacze - pó¼niej mo¿e co¶ pokombinujê.

mi chodz± nonstop wentylatory i samochód podczas upalania nie wychodzi poza 80-85 stopni - strongi chyba widzia³

  
 
Cytat:
2003-11-13 17:38:30, maniac pisze:
www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=30412&c=0&f=25 zamiescilem tam kilka fotek mojego ukladu, wyrownawczy z tylu, sr. przewodow 30mm



Dziêki

Jak kiedy¶ siê zdenerwujê i wpadnie trochê kasy to pomy¶lê nad ch³odnic± z przodu, ale obecnie za bardzo mi to nie przeszkadza.

pewnie da³bym ch³odnicê ju¿ dawno z przodu, ale plan z puszczeniem rur ¶rodkowym tunelem odpad³, wiêc sobie odpuszczam - pozostaje pod samochodem, ale jak wyobra¿ê sobie ¿e mia³bym waln±æ tymi rurami o glêbê to
  
 
ja tam nie jestem zadowolony jak mi wentylatory chodza. mi za³aczaja sie w korku i jak jade wolno ma trasie hehehe czyli ko³o 70km/h a no i po odcinku tudziesz treningu przed kjs. ale moim zdaniem optymalna temp powinna byc oko³o 90 stopni i to bez pracy went.

pozdro
  
 


pewnie da³bym ch³odnicê ju¿ dawno z przodu, ale plan z puszczeniem rur ¶rodkowym tunelem odpad³, wiêc sobie odpuszczam - pozostaje pod samochodem, ale jak wyobra¿ê sobie ¿e mia³bym waln±æ tymi rurami o glêbê to

Wierz mi ¿e te opinie na temat rurek pod spodem to gówno prawda.
Kole¶ od którego kupi³em silnik je¼dzi³ dwa lata z tak zam±towanymi rurkami (praktycznie tylko kjs-y) i nic sie nie sta³o,jak mówi³ czasem iskry sz³y.Je¿eli dospawasz je do nadwozia w kilku miejscach solidnie to nie bój ¿aby.Ostatnio zaliczy³em pare hopek potê¿nych i nawet ryski na nich nie by³o.Oczywi¶cie pesymista powie ¿e wiedziesz w rów i zawi¶niesz ale ja po rowach nie mam zamiaru je¼dziæ(zreszta jak wiade to i tak bez pomocy nie wyjade czy bym mia³ te rurki czy nie pod spodem)
Problemów krawê¿ników te¿ nie ma co jest popularn± opini±..
Takie jest moje zdanie na ten temat
  
 
Cytat:
2003-11-14 10:13:40, Art126 pisze:


pewnie da³bym ch³odnicê ju¿ dawno z przodu, ale plan z puszczeniem rur ¶rodkowym tunelem odpad³, wiêc sobie odpuszczam - pozostaje pod samochodem, ale jak wyobra¿ê sobie ¿e mia³bym waln±æ tymi rurami o glêbê to

Wierz mi ¿e te opinie na temat rurek pod spodem to gówno prawda.
Kole¶ od którego kupi³em silnik je¼dzi³ dwa lata z tak zam±towanymi rurkami (praktycznie tylko kjs-y) i nic sie nie sta³o,jak mówi³ czasem iskry sz³y.Je¿eli dospawasz je do nadwozia w kilku miejscach solidnie to nie bój ¿aby.Ostatnio zaliczy³em pare hopek potê¿nych i nawet ryski na nich nie by³o.Oczywi¶cie pesymista powie ¿e wiedziesz w rów i zawi¶niesz ale ja po rowach nie mam zamiaru je¼dziæ(zreszta jak wiade to i tak bez pomocy nie wyjade czy bym mia³ te rurki czy nie pod spodem)
Problemów krawê¿ników te¿ nie ma co jest popularn± opini±..
Takie jest moje zdanie na ten temat



Zaczynasz mnie przekonywaæ
  
 
Dodam, jeszcze ¿e koszt takiego rozwi±zanie jets chyba najtañszy:
Kupujesz dwie rurki 2x3m(30 z³),kupujesz gumowe rurki(4) które to pewnie juz masz, po¿yczasz palnik i przy przewruconym aucie dpoasowujesz wszystko.Tam gdzie trzeba gi±æ gniesz na gor±co,robisz z przodu mocowania i otwór na chlodnice i tyle.W sumie to jeden,dwa dnie roboty przy posiadaniu sprzêtu.