Zmiana przednich lamp

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie jestem zadowolony ze skutecznosci przednich lamp, mimo zastosowania zarowek +50 (Philips, Osram). Czy sa jakies zamienniki dajace lepsze oswietlenie drogi? jJesli tak, to gdzie i za ile mozna je dostac?
  
 
mozesz sobie przerobic na soczewkowe. Sa firmy co to robia . Jeszcze Speeder sam eksperymentuje nad przrobkami i ma sam uruchomic produkcje,
  
 
Cytat:
Nie jestem zadowolony ze skutecznosci przednich lamp, mimo zastosowania zarowek +50 (Philips, Osram). Czy sa jakies zamienniki dajace lepsze oswietlenie drogi? jJesli tak, to gdzie i za ile mozna je dostac?



Załóż 100W żarówki. Co prawda to niedozwolone, ale przy słabo odbijających odbłyśnikach ( a takie niestety ma Espero) założenie 100W żarówek, nie oślepia innych kierujących ( oczywiście po dobrym ustawieniu świateł) i znacznie poprawia się skuteczność oświetlenia.
Panowie niebiescy też się nie kapną, że są żarówki niedozwolone, bo reflektory świecą wtedy jak w normalnym aucie z dobrymi światłami.
Ja też eksperymentowałem z żarówkami +50%, lecz efekty były niezadawalające, a nadodatek gdy pojechałem ustawić światła po założeniu żarówek +50%, to mechanik powiedział mi wprost żebym założył mocniejsze żarówki, bo reflektory świecą jak gromnica ( a to był naprawdę dobry zakład i konkretny mechanik).
To zadecydowało i żarówki +50 przerzuciłem do świateł drogowych, a do mijania poszły 100W ( Tunsgrama z filtrem UV). Efekt jest teraz zupełnie satysfakcjonujący.
  
 
Cytat:
2004-04-02 09:10:48, tommi-j pisze:

Załóż 100W żarówki. ...
...Efekt jest teraz zupełnie satysfakcjonujący.



W reflektorach drogowych mam właśnie "setki", świecą fajnie, ale jest jeden mankament: przy przełączaniu z mijania przez chwilę jest ciemno... Czy jest tak w przypadku wszystkich żarówek 100W? Ja mam chyba Narva (nie pamiętam, ze 4 lata już są).
  
 
Tommy-j co to za mechanik?Nigdy panowie nie osiągniecie zadowalających efektów zmieniając tylko żarówki(chyba że na 100W)nasz autka nie mają założonych przekaźników na światła i efekt jest taki jaki jest.Ja założyłem u siebie żarówki +50% silverstar i przekaźnik na światła mijania i efekt światel mijania jest prawie taki sam jak na długich.Jak założę przekażnik i żarówki +50% na światła drogowe to bede chyba jezdził jakbym jechal w dzień.Wiec proponuje zalozcie najpierw przekazniki!!!
Pozdrawiam!!!!
  
 
Cytat:
2004-04-02 14:14:14, Sergiusz- pisze:
Tommy-j co to za mechanik?Nigdy panowie nie osiągniecie zadowalających efektów zmieniając tylko żarówki(chyba że na 100W)nasz autka nie mają założonych przekaźników na światła i efekt jest taki jaki jest.Ja założyłem u siebie żarówki +50% silverstar i przekaźnik na światła mijania i efekt światel mijania jest prawie taki sam jak na długich.Jak założę przekażnik i żarówki +50% na światła drogowe to bede chyba jezdził jakbym jechal w dzień.Wiec proponuje zalozcie najpierw przekazniki!!!
Pozdrawiam!!!!


możesz jeśniej o co chodzi z tym przekaźnikiem, co to jest ???
  
 
ku... muszę sprawdzić ale nie wierzę że światła są bez prezkażnika.
bezpośrednio z przełącznika ?. no nie wierzę
  
 
Jaki przekaznik i gdzie go zamoncic?? ja mam Philips Blue Vision i swiecą lepiej niz osram(standard) ale to jeszcze nie jest to!! Bardzo prosze o dokładne (wrecz łopatologiczne ) wyjasnienie wszystkich szczególów przekaznika i jego montazu!

Z góry dziekuje
  
 
sergiusz mówi prawdopodobnie o zwykłym przekażniku.
stosuje się je aby obwodem małoobciążalnym (włącznik, "cienki" przewód itp) podać zasilanie ,obwodom mocno obciążonym ,"bezpośrednio" z akumulatora.
i dlatego nie wierzę.
  
 
Coś mi tu nie gra.. nie dalej jak w wątku LINK był opis szukania i demontażu przekaźnika świateł. (jest koło pedału sprzęgła)
Więc o jakim przekaźniku mówimy?
Światła bez przekaźnika działają tylko przy blindowaniu długimi. Wiem bo mi sie wypalił przełącznik pod kierownicą i naprawiałem go. Normalnie wszystko idzie przez przekaźnik, mruganie długimi nie aby skrócić czas załączenia świateł.

Co do żarówek: Zwykłe(tragedia) zamieniłem na Philipsy +30 (tez słabe) aby w końcu kupić Vision Plus 4000Kelvin (te już są w porządku - mocne BIAŁE swiatło)
60 kilka zl ale było warto!

100W odradzam - 1. zmatowieje do reszty odbłyśnik, 2. kable będą za cienkie więc i tak nie będzie świeciło jak powinno. No chyba że tutaj damy jeszcze jeden przekaźnik!
  
 
czyli miałem rację że nie wierzyłem
  
 
Cytat:
2004-04-01 23:54:01, mcneo pisze:
mozesz sobie przerobic na soczewkowe...


Tak tylko chciałem dodać, że zamontowanie "od tak" soczewek, wcale nie musi się wiązać z polepszeniem widoczności.

Soczewka posiada co prawda własny układ optyczny, więc nie potrzebuje do współdziałania seryjnego odbłyśnika, ale jednocześnie jest na tyle skąplikowanym mechanizmem, iż dobre oświetlenie drogi zapewnia jedynie soczewka dobrej klasy, połączona z odpowiednim źródłem światła.

Na chwile obecną, nie chcąc bawić się w przeróbki od instalację ksenonową polecał bym dobrej klasy żarówki H7 z odpowiednią soczewką

Pozdrawiam - Speed R
  
 
Cytat:
2004-04-03 00:05:22, SpeedR pisze:
...."Na chwile obecną, nie chcąc bawić się w przeróbki od instalację ksenonową polecał bym dobrej klasy żarówki H7 z odpowiednią soczewką ..."


Speed! Nie drażnij rekina!! ...nie proponuj głośno bo kilku Klubowiczów może Ciem pogryźć...od wieku tuptamy niecierpliwie w oczekiwaniu na efekta Twojej pracy w temacie światłości Esperakowej !....powstają Audice, Seaty,i inne Speederowe produkty...a bidne Espero czeka i czeka
  
 
He he, swiete slowa...
  
 
True, true. Musze przyznać Wam rację

Ale dziś jestem zły, wiec jeśli nie rozp... z tego powodu soczewki lub lampy, to może uda się coś kreatywnego spłodzić
  
 
Panowie potrzeba zamontować zwykły przekaźnik nie wiem jaki on jest dokładnie bo montował mi to elektryk.Ale jak nie wierzycie to sprawdzcie sobie sami najlepiej zrobic to jak jest ciemno podjechac np.do jakiejs sciany stanac z 5m od niej i wlaczyc swiatla mijania nastepnie podniesc maske i wziasc kawalek przewodu i jeden koniec dac bezposrednio do plusa na akumulator a drugi koniec dolaczyc do kabelka co wchodzi do zarowki i zobaczycie roznice w jasnosci swiecenia swiatel jest zajebiste biale swiatlo.to jest chyba taki przekaznik ojakim pisal malyzk rozcina sie kabel przed skrzynka przekaznikow ale ta pod maska kabelki puszcza sie przez przekaznik + z akumulatora i po problemie.A przekaznikow na swiatla nie ma ani na mijania ani na dlugie.
  
 
sprawdziłem i jest tak:
ja - mam racją
sergiusz - ma rację
krzysztof I - ma rację
i pokolei:
przekażnik świateł JEST, ale zasila i obwód świateł przednich, i obwód oświetlenia deski rozdzielczej, i (co wg mnie najważniejsze) obwód pozycjonera lamp przednich.
Idąc dalej zasila tyle odbiorników że każdy z tych odbiorników otrzymuje mniejszy prąd (a co za tym idzie odkłada się na nich mniejsze napięcie) niżby połączyć je bezpośrednio z okumulatora (stąd różnica napięć na bezpiecznikach o których mówił krzysztof)
Podpięcie świateł przez dodatkowy przekażnik "bezpośrednio" do akumulatora daje panowie efekt o którym mówi sergiusz (czyli światłość )
w najbliższym czasie robię experyment ala elektryk sergiusza i dołażę tę "bateryjkę 2,5V"