Problem z Avensisem :( ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , kupiłem niedawno Avensiske Combi 1.6 16V z LPG 2000 r. Przebieg 80tys . Pierwsza sprawa to obroty na biegu jałowym , spadają do 500/min (na gazie tak jak i na bęzynie) . Druga ...chyba bardziej powazna to odgłosy z silnika . Nie znam sie na tym , ale przy przyspieszaniu słychać dziwny lekki klekot jak w TDI(myśle, że nie jest to spalanie stukowe - bo ten klekot jest dosć cichy) , jeżeli jadę ze stałą prędkościa klekot ustepuje , czy to zawory czy poprostu silnik 4U ma tak chodzić , może inna przyczyna ? Proszę o poradę . Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2003-11-14 16:47:13, avensis pisze:
Witam , kupiłem niedawno Avensiske Combi 1.6 16V z LPG 2000 r. Przebieg 80tys . Pierwsza sprawa to obroty na biegu jałowym , spadają do 500/min (na gazie tak jak i na bęzynie) . Druga ...chyba bardziej powazna to odgłosy z silnika . Nie znam sie na tym , ale przy przyspieszaniu słychać dziwny lekki klekot jak w TDI(myśle, że nie jest to spalanie stukowe - bo ten klekot jest dosć cichy) , jeżeli jadę ze stałą prędkościa klekot ustepuje , czy to zawory czy poprostu silnik 4U ma tak chodzić , może inna przyczyna ? Proszę o poradę . Pozdrawiam



Z obroty moze odpowiadac brudny silnik krokowy - bylo o tym duzo pisane glownie w odniesieniu do cariny - trzeba wyczyscic benzyna ekstrakcyjna.
Jesli chodiz o klekotanie to u mnie tez cos takiego wystepuje ale nie wiem czy to ten sam dzwiek co u ciebie. U mnie jest to spowodowane ustawionym luzem zaworowym na maxymalne dopuszczalne wartosci.
  
 
Byłem wczoraj w warsztacie , zmienilem olej na Castrol 10W60 , filtr ,świece na Boscha 4ro elektrodowe i nic sie nie poprawilo . Mechanik twierdzi że silnik chodzi dobrze , ze 16tka tak trochę klekocze. Nie są to stuki czy coś , ale chcialbym sie dowiedziec od posiadaczy silnika 1.6 16V z 2000 r ( jeszcze nie VVTI ) jak ten silnik sie zachowuje . Przy okazji , polecam świece 4elektrodowe , po założeniu samochód stał sie bardziej dynamiczny. Pozdrawiam
  
 
zapłon, skład mieszanki
  
 
Cytat:
2003-11-15 09:22:53, avensis pisze:
Nie są to stuki czy coś , ale chcialbym sie dowiedziec od posiadaczy silnika 1.6 16V z 2000 r ( jeszcze nie VVTI ) jak ten silnik sie zachowuje



No wydaje mi sie ze nasze silniki niewiele sie roznia
  
 
Obroty, faktycznie może być co nieco przy przepustnicy, silnik krokowy etc. Avensis nie pisał czy są stabilne na 500 czy pływają. Może być jeszcze lewe powietrze gdzieś w labiryncie magicznych rurek.
"Dziwny lekki klekot" jest zjawiskiem nieserwisowalnym via forum. (przynajmniej jak dla mnie) To może być kilo różnych rzeczy. Każdy napisze co mu do głowy przyjdzie w temacie klekotu, a delikwent będzie rozbierał, sprawdzał, szukał... To trzeba osłuchać i wtedy można gdybać coś bliżej.
Przede wszystkim "lekki klekot" jest określeniem bardzo subiektywnym. Dla jednego może być lekki, a dla innego to będzie łomot nakazujący natychmiastowy remont silnika.
Sorry, tak to widzę.
Pozdro.
  
 
Witam! Jeżdziłem Avensisem 1.6 16V z 1998. U mnie nic nie klekotało (47 tys. km)
  
 
Dzięki Panowie za odpowiedzi . Nie wiem co o tym myśleć , mechanik twierdzi ,że wszystko ok . Miałem wczesnij Celice 2.0 GTI - silnik chodził płynnie . Ten chodzi troche jak 8-mio zaworowy. Przesadzam ,że to klekot . W każdym razie , ktos mi powiedzial że to może byc kolektor . Muszę podjechac do ASO i zapytać . Powiadomie was co i jak . Pozdrawiam - Cześć !
  
 
Perzan masz racje, diagnoza przez forum jest mało prawdopodobna. Możliwe jest również ze klekotanie ustąpi jak rozwiąze sie problem spadających obrotów. Jeżeli obroty spadają do 500 ale są stabilne to nie jest to wina silnika a raczej lewego powietrza. Skąd sie dostaje to już zupełnie inna chistorja, ściśle związana z labiryntem rurek przy silniku
  
 
Cytat:
2003-11-15 09:22:53, avensis pisze:
Byłem wczoraj w warsztacie , zmienilem olej na Castrol 10W60 , filtr ,świece na Boscha 4ro elektrodowe i nic sie nie poprawilo .
..............................................
Przy okazji , polecam świece 4elektrodowe , po założeniu samochód stał sie bardziej dynamiczny. Pozdrawiam



Wszystko OK ale te świece to zostaw sobie na rezerwe a wybież sie do JC i kup sobie NGK albo DENSO i zobaczysz różnice.
  
 
A co miałoby się zmienić (przy NGK , DENSO) ? To świece Boscha nie są dobre ? Jakie polecasz - model ? Wiecie , że jak człowiek nie jest biegły w tych sprawach to mu wciskają co im pasuje , wiec co wywalic te swiece ?
  
 
O swiecach to juz chyba z kilka watkow bylo na forum. poszukaj.
  
 
jednym, zdaniem - jak były inne niż NGK lub Denso to często silnik nie pracował tak jak powinien - Toyki uznają tylko te dwie firmy, mozna powiedzieć...
  
 
Noto i ja mam mały problem!
gdzieś znikł płyn chłodzący ze zbiorniczka wyrównawczego ,pod
samochodem sucho , silnik i wokoło też , we wnętrzu dywanik suchy .Chyba uszczelki nie przepaliło??? Silnik D4-D przebieg
37000km.
  
 
Spokojni dolej i zobacz czy zniknie ponownie, u mnie czasem tak sie dzieje jak włącze ogrzewanie w samochodzie.
Sprawdz przy okazji okolice pompy wodnej i czy nie ma tej wody w oleju tak dla własnogo spokoju
  
 
Mam dokładnie taki samochód. Przebieg obecnie 50kkm (wiem, że autentyczny) z czego ja 5kkm, a gaz (Omegas SGI) założyłem 3 dni temu (przejechałem 300km).
Obroty na jałowym i przed gazem i teraz są 800 (jedna kreska poniżej tysiąca) i b. lekko wahają się wokól tej wartości.
Żadnego "klekotania" przy przyspieszaniu nie ma.
  
 
podobne "klekotanie" miałem u siebie.
pomogła wymiana paska rozrządu (~104 kkm) oraz świec (Denso).

może przebieg, o którym piszesz nie jest do końca "ten-tegos" i warto dostać się do rozrządu. może jakaś rolka niedomaga. w każdym razie profilaktyczne naciągnięcie paska powinno odpowiedzieć przynajmniej na jedno pytanie - wymieniać już czy jeszcze nie
  
 
Ok , jest dobrze !! ) Wymieniłem rozrząd - nic , swiece - nic . okazało sie że lewy simering skrzyni biegów puszczał i po uzupełnieniu oleju (brakowalo 1l ) ucichlo ) Wymieniłem tez simering i jest git . Co do falujacych obrotów i spadajacych ponizej 800 obr - gosc wszystko ustawil , wyczyscil nic . Okazuje sie , że to czujnik temeratury nawala - po odpięciu go obroty wyrównują sie . więc trzeba zmienic czujnik i będzie dobrze . Pozdrawiam
  
 
Przepraszam , że zaraz nie odpowiedziałem na porady ICEMAN-a ale nie mogłem wejść na forum. Wody na bagnecie brak , wokoło pompy sucho . Dolałem płyn na maxa. Znikło już połowę i ustabilizował się poziom. NA razie trzyma. Dzięki za rady!
  
 
Nie wiem jak wasze doświadczenia....ale podobno Bosch to kiła, a jeszcze Bosch + LPG to już dupa, a jescze Bosch + LPG + 4 elektrody....dokończcie sami...

Jednoelektrodowe świece! Mi już zdążyli to wytłumaczyć.
No i zgadzam się z przedmówcami, Denso i choć już dużo mniej NGK (powody może przytoczyć pan Benezis