195/50/15

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktos z was jezdzil na takim rozmiarze ? jak wrazenia ? no i najwazniejsze - "mieszcza" sie w nadkola czy gdzies tam sobie obcieraja/dobijaja ?
teraz jezdze na 185/60/14, ale zastanawiam sie nad zmiana wlasnie na 195/50/15 - tyle tylko ze boje sie ze przy "cywilnym" zawieszeniu moze sie dziac cos niedobrego...
  
 
ja mam takie, jeździ sie w zasadzie normalnie, wielkiej róznicy pewnie nie odczujesz chociaż na pewno lepiej będą trzymać, w koleinach bez problemów
  
 
no tak ern tylko ty masz chyba troszke inna zawieche... ale moge sie mylic. w kazdym razie moj saniak jest cywilny - ja mam 1,6 12V... no ale pewnie i tak sie przekonam na wiosne - bo dokonam chyba podmianki 14 na 15
  
 
raczej nie powinno sie nic podziać złego to w sumie mała zmiana a fabryka zostawia zawsze jakiś zapas. a jaki masz zawias twardy czy noramalny?, w coupetkach powinni jakiś lepszy montowac niz w zwykłych. Moj już jest troche wytłuczony a na nowy to sobie poczekam niestety
Juz sie cieszyłem że jutro bede skladał silnik i w sobotę odpalę ale się okazało jak zwykle że nie może być pięknie musze jeszce podmienić tuleję w 1 cylindrze bo poździerana jest i pierscieniom zawadza a właśnie założyłem nowe. Jak się okaże że trzeba bedzie robić szlif i pierścienie do tego dopasować to chyba wykorkuję no ale mam nadzieję ze mi goście jakoś dobiorą rozmiar i bedzie ok
  
 
A jakie wogole my mamy rozstawy srub ? jak szukac ze tak powiem. Tez myslalem kiedys o zmienia na 15tki bo puki co mam takie jak sruba, i mimo ze alumki ladne, to przewaznie wieksze sa ladniejsze Wiec jak?

Irq
  
 
co jak co tez mysle nad zmiana na jakies 15 bo te 13 to niezbyt wygladaja i tez mam nadzieje ze ie nic niestanie zlego
  
 
rozstaw sruba - 4x100 (pasuja np. od golfa II, opla kadetta)
otwor centralny - 67 albo 63 mm (ale glowy nie dam musze sprawdzic) - z tym ze to nie problem bo zawsze mozna dorobic pierscien albo rozwiercic otwor.
  
 
ja tez mysle o 15' i o zderzakach i o progach i o 2.0 i o .. i o... i kurna nie ma kasy..
  
 
brak kasy, gdyby nieten maly szczegol to moja kupetka jezdzilaby i wygladala jak japitole no ale szara rzeczywistosc na to niepozwala
  
 
panowie. nie od razu Sunny Coupe zbudowano powoli powoli i mozna zrobic wszystko. zaczac od drobiazgow by moc konczyc na swapach

[2.0 turbo+intercooler rulezzzzz]
  
 
to chyba musialbym jakiegoś "białego" przytulić zeby miec solidne podstawy do zmian
  
 
Cytat:
2003-11-27 23:50:50, Sruba pisze:
czy ktos z was jezdzil na takim rozmiarze ? jak wrazenia ? no i najwazniejsze - "mieszcza" sie w nadkola czy gdzies tam sobie obcieraja/dobijaja ?
teraz jezdze na 185/60/14, ale zastanawiam sie nad zmiana wlasnie na 195/50/15 - tyle tylko ze boje sie ze przy "cywilnym" zawieszeniu moze sie dziac cos niedobrego...



Nie powinno. Przy swapie na 195/50/15 wszystko pozostaje pod kontrolą. Powyżej mogą się zacząć problemy z ocieraniem o nadkola, a przede wszystkim z nadmiernym obciążeniem łożysk. A i to zależy od tzw. ET.

(szczęśliwy posiadacz 205/50/15 )
  
 
oczywiscie Wilku masz racje ze ET odgrywa dosc znaczaca role (zakladam ze bedzie takie samo, albo bedzie bardzo niewielka roznica) niemniej jednak przyznac musisz ze podmianka z 175/70/13 (a tak wersje cywilne jaka posiadam mialy w standardzie) na 195/50/15 niesie ze soba pewne ryzyko...
pomijam tutaj tuleje itd, generalnie chodzi mi przede wszystkim o obcieranie kol o nadkola... no ale poki nie zaloze i sie nie przejade to wiedziec nie bede nie ma to jak empiryzm
pozdro
  
 
Fakt, doświadczenie istotą wiedzy. Na moje nieszczęście (szczęście?) tego sympatycznego starocia, którym pomykam skonstruowano tak, że nawet rozmiar 215 wchodzi bez ryzyka ocierania o ranty nadkoli. Ale to stara konstrukcja i nie uwzględnia nowych wymagań co do układu - auto - koło - droga
  
 
Cytat:
2003-12-01 19:39:44, Sruba pisze:
oczywiscie Wilku masz racje ze ET odgrywa dosc znaczaca role (zakladam ze bedzie takie samo, albo bedzie bardzo niewielka roznica) niemniej jednak przyznac musisz ze podmianka z 175/70/13 (a tak wersje cywilne jaka posiadam mialy w standardzie) na 195/50/15 niesie ze soba pewne ryzyko...
pomijam tutaj tuleje itd, generalnie chodzi mi przede wszystkim o obcieranie kol o nadkola... no ale poki nie zaloze i sie nie przejade to wiedziec nie bede nie ma to jak empiryzm
pozdro


Na normalnej feldze , nie powinno być problemów
  
 
Cytat:
2003-12-01 20:18:03, WilK pisze:
Fakt, doświadczenie istotą wiedzy. Na moje nieszczęście (szczęście?) tego sympatycznego starocia, którym pomykam skonstruowano tak, że nawet rozmiar 215 wchodzi bez ryzyka ocierania o ranty nadkoli. Ale to stara konstrukcja i nie uwzględnia nowych wymagań co do układu - auto - koło - droga



heh Wilku nasza konstrukcja tez juz najnowasza nie jest (choc jest wdzieczna i bez obrazy typowe europejczyki z tamtych lat sie chowaja), no ale jak juz powiedzialem - jak sie nie przewrocisz to sie nie nauczysz... czyli aby do wiosny

Cytat:
Na normalnej feldze , nie powinno być problemów



co masz na mysli? chodzi ci o szerokosc? heh przyznam szczerze ze nie wiem nawet na jakiej w tej chwili jezdze (ale chyba 5,5 cala)...
  
 
Cytat:
2003-12-01 21:02:42, Sruba pisze:
heh Wilku nasza konstrukcja tez juz najnowasza nie jest (choc jest wdzieczna i bez obrazy typowe europejczyki z tamtych lat sie chowaja), no ale jak juz powiedzialem - jak sie nie przewrocisz to sie nie nauczysz... czyli aby do wiosny



Na szczęście mam nietypowego europejczyka nie z "tamtych lat"

Cytat:
co masz na mysli? chodzi ci o szerokosc? heh przyznam szczerze ze nie wiem nawet na jakiej w tej chwili jezdze (ale chyba 5,5 cala)...



Powinno być 5,5 cala. To raczej standard.
  
 
Do 195/50 jesteś zmuszony miec minimum 6.5'. A z "normalną felgą" chodziło mi o et
  
 
a Twoje fordziatko to ktory rocznik?
  
 
1985