Odciążanie malca - szyby plexi, klapy plexi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ile zyskam na wadze zamieniając:
szyby: tylną i tylne boczne na plexi ?
- klapy z plexi ?

Po wyjęciu wszystkich narzędzi zyskałem jakieś 30-40kg
(doszedłem do wniosku że w zupełności wystarczy mi lewarek i pare podstawowych kluczy - od kiedy kupiłem malca od kazy serwisuję go na bierząco i nie mam z nim problemów - teraz denerwują się na mnie kumple, bo zawsze jak potrzebowali jakiegoś klucza, pompki, akumulatora, podnośnika3,5t, i wielu innych rzeczy to wiedzieli gdzie tego szukać )


[ wiadomość edytowana przez: porthos dnia 2003-11-24 09:52:15 ]
  
 
Kaza - jak z wagą takich drzwi które macie w swoim 1400 - szyby będą plexi bo nie widzę prowadnic, ale drzwi metalowe ?

Czy mógłbyś (albo twój ojciec) zważyć te drzwi i drzwi seryjne ?
  
 
Porthos kiedys je zwaze ale nie bardzo chce mi sie je sciagac ale powiem ci ze na jednych drzwiach zyskalem ok 20kg moze nawet troszke wiecej nie dosc ze blachy w srodku niema szyby duzo lzejsze ramek nie ma no i wszystkich mechanizmow do szyby.
  
 
ja ważyłem ostatnio szybę tylną boczną i waży ok 2 kg.... nie wiem ile waży "szyba" z plexi o grubości 4 mm, ale można chyba założyć, że pomijalnie mało...więc ok 4 kg na tych dwóch...co do tylnej, to nie wiem, czy plexa by nie pękła w czasie prób "ułożenia jej" /szyba nie jest płaska/
  
 
Ja tez ostatnio odciążyłem samochód a raczej jakieś Chuje bo wyciągneli mi skrzynke z wszystkimi kluczami jakie miałem i karnister paliwa w którym było paliwo.
I wydaje mi sie że szybciej mi sie jeździ chyba dlatego że jestem jeszcze w nerwach
  
 
Cytat:
2003-11-24 22:25:30, krzych pisze:
Ja tez ostatnio odciążyłem samochód a raczej jakieś Chuje bo wyciągneli mi skrzynke z wszystkimi kluczami jakie miałem i karnister paliwa w którym było paliwo.
I wydaje mi sie że szybciej mi sie jeździ chyba dlatego że jestem jeszcze w nerwach



Ja również zacząłem szybko jeździć gdy zarąbali mi białe klosze spod szkoły - kumple jeszcze dziś to wspominają
  
 
Nie wiem ile dokladnie zmienila sie waga(w spob nieodczuwalny) ale kiedys (jak kaszlak bral udzial w sporcie) byly w nim "sztuczne szyby"(chyba poliwenglan mial byc lepszy nisz plexa) z tylu, a kosztowalo to wtedy cos ponad 400zl wiec trzeba przeliczyc koszt do efektu, lebiej juz wychodzi zabawa z dzwiami,klapa tylna,maska...dobrych efektow pozdrawiam
  
 
a mozna tak po prostu sobie plexi wstawic chyba szybki musza miec odp homologacje
  
 
teoretycznie musza posiadac homologacje ale do sportu stosuje sie poliweglowe czyli prawie to samo co plexi, ja mam wszystkie z plexi tylko przednia musi pozostac oryginal!!
  
 
A ja mam takie pytanie i chyba tutaj Phortos bedzie w stanie mi odpowiedzieć: Gdzie w Wawie i okoicach mozna kupić plexi i ile to kosztuje?? Ja na bank bym tylne szybki zamienił

Skoro mowa o odchudzaniu to może wiecie ile może ważyć klatka?? Nie to żebym chciał ja wywalać aler z ciekawości chciałbym wiedziec ile kg mam z bic z masy by się wyrównało
  
 
Plexi można kupić na Zaciszu, jedziesz od strony Wileniaka ulicą Radzyminśką w strone Marek i na skrzyżowaniu z Łodygową skręcasz w prawo(na Wołomin).Około 300 metrów dalej po prawej stronie jest sklep .Szczerze mówiąc to jeszcze tam nie byłem ale jest spory szyld który widać z daleka" plexi".Klatka do malca chyba 25 kilo bez bocznych, zależy z jakich rur
  
 
to nie moze byc plixi, w razie wypadku peka jak zwykle szklo i moze bardzo latwo kogos zabic, poliweglan to co innego ale ma dwie wady
1. cena
2.rysuje sie strasznie
ja mialem kiedys w poldku plexi i zaszczedzilem baaardzo duzo ale musialem wlozyc zwykle szyby mimo iz w poldku sa homologowane szyby ale z poliweglanu. na BK nie pusciliby mnie. jakbym mial poliweglan i jakis rachunek na niego to wszystko byloby ok(ponoc moga zazadac na BK rachunku na poliweglan)
  
 
Klatka może ważyć (wg opisu ze strony jakiejś firmy, która się tym zajmuje) do 56 kg, zależy od wymiarów rur, średnic, grubości ścianek i długości, bo możesz wsadzić w malucha nawet 15 metrów rur.
  
 
ostatnio wkłdałem klatke i specjalnie ja zważyłem
przednia część 14kg
tylna 12kg
zastrzały boczne 2 szt 5kg
daje nam to 31kg uważam że jest to niezły wynik
  
 
przy odciazaniu klatka na pewno powinna zostac nie wazne ile by wazyla - chyba ze ktos lubi sie bawic w kamikadze
a tak z innej strony - z malca mozna wypruc sporo - nawet bardzo sporo - drzwi z wlukna - napewna beda lzejsze niz wyprute stalowe; peaxi zamiast szyb - z tego co wiem jest to dopuszczone do ruchu ale to plotka i trza by sie dokladniej zorientowac; da sie rowniez zalozyc plexi zamiast tylnej szyby - widzialem juz pare razy cos takiego; no i do tego wszystkego jeszcze klapy z twozywa; wiecej chyba ciezko by bylo wypruc zeby nadwozie bylo lekkie ale zeby sie qpy trzymalo.
jezeli komus to jeszcze nie starcza to zawsze moze jakiegos "szajowoza" pospawac
  
 
Sama buda z eleganta jest podobno lżejsza o ponad 20 kg
  
 
najlepszym wyjściem byłoby chyba mieć coś a'la colo (big brother), tzn nadwozie z tworzyw oparte na alu ramie.. nie wiem jak się to przy dzwonie zachowuje, ale z tego co pamiętam, to waga tego pojazdu wynosiła coś koło 400kg...
  
 
ale czy to wogole do malca jest podobne
  
 
źle mnie zrozumiałeś Kaza, chodziło mi o malucha wykonanego w technice colo no i wtedy z wsadzaniem silnika centralnie nie ma problemu, bo projektujesz ramę od podstaw