Full wypas oświetlenia wnętrza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ciepełko się będzie robiło, toteż naszło mnie na modyfikację oświetlenia wnętrza (rdzę zostawię fachowcom) tak, aby po otwarciu drzwi zaświecały się wszystkie 3 lampki. Kiedyś była poruszana ta kwestia na forum, ale nie udało mi się znaleźć. Toteż ponawiam sprawę. W szczególności interesuje mnie bezpieczne zdjęcie/odsłonięcie podsufitki celem pociągnięcia kabla do tylnych lampek, tudzież wskazanie bliższego miejsca gdzie te kable przechodzą i gdzie prościej można się do nich podpiąć. Zakladam, że kable będę ciągnął od lampki przy lusterku, a może od jakiegoś bezpiecznika? Oczekuję porad. Zamierzam też zamontować diodę prostowniczą, aby włączenie tylnej lampki nie powodowało zaświecenia przedniej, a odwrotnie tak.
W finale tą hybrydę uzupełnię o opóźnienie wyłączenia oświetlenia.


[ wiadomość edytowana przez: piotr-ek dnia 2004-03-24 18:29:43 ]
  
 
Ja byłem pionierem w tej sprawie. Podsufitki nie zdejmowałem - pociągnąłem kable od przedniej lampki upychając je na siłę w podsufitkę. Nad przednią szybą nie ma z tym żadnego problemu, najgorzej zdaje sie było tam, gdzie podsufitka łączy sie z osłonami przednich słupków. Dalej musiałem poluzować śruby uchwytów nad drzwiami i jakoś poszło. Przewód miałem dość gruby, upychałem go kawałkiem plastiku.
Jak do tej pory wszystko działa ok.
Piotrek, a ta dioda to chyba musi mieć dużą moc? I może jakiś opóźniacz zamontujesz? Jeśli tak, to zdaj relacje.
  
 
Będzie opóźniacz obowiązkowo. Zdecydowałem się na opóźniacz firmy E-System bo oferują na duże obciążenie.
  
 
???
Przejrzałem oferte i... nie zauważyłem nic ciekawego.
Są tylko wyłączniki czasowe, ale podtynkowe na 220V i nie wiem czy w aucie sie sprawdzą.
Ja chce raczej zamontowac cos, co po zamknięciu drzwi poświeci jeszcze z 10 s. ale jeśli włącze zapłon lub zadziała c.zamek światło zgaśnie natychmiast.
Lepiej może zastosować układ z jakiegoś inego auta?
Ktos kiedys pisal o kostce z Poloneza za 15 zł... ale w sklepie krzykneli 80 zł wiec dalem spokoj.
  
 
Też się naszukałem i nie mogłem znaleźć... dopiero w opcji SKLEP znalazłem, a konkretnie TUTAJ
Kostka od polonez ponoć nie ściemnia oświetlenia, a tylko po kilku sekundach je całkowicie wyłącza. Dodatkowo może być problem z obciążeniem, a cytowany sklep ma ściemniacze na 30W.
  
 
zgadza sie
ale z czasem 30 s
nie wiem jak na to zareaguje alarm ktory uzbraja sie szybciej niz 30s
  
 
Można też nabyć 15s. A poza tym co ma alarm do oświetlenia wnętrza? Oczywiście ideałem byłaby instalka jaką ojciec ma. Odpala samochód - gaśnie momentalnie, wysiada i zamyka drzwi - gaśnie momentalnie... zresztą - u niego żaden odbiornik po wyłączeniu stacyjki nie działa dłużej jak 15 minut - z wyjątkiem świateł mijania/drogowych.
  
 
A tak... teraz widze, dzieki! Szkoda tylko, że chyba nie pełni funkcji natychmiastowego wygaszania po zamknieciu c.z....
  
 
Jezcze poszukam, ale to jest taki kompromis. Duże obciążenie kosztem ciągłego świecenia przez 15/30 sekund.
  
 
Cytat:
A poza tym co ma alarm do oświetlenia wnętrza?



w moim alarmie sa czujniki ruchu czyli jak ktos wybije szybe
oraz czujnik podpiety do oswietlenia czyli w czasie gdy alarm jest uzbrojony kazde owacie drzwi powoduje dzialanie alarmu
ale teraz zastanawim sie czy to jest tylko podpiete do stykow oswietleniowych czy rowniez zwiekszone obciazenie np zapalenie sie jakiejs zarowki powoduje zadzialanie alarmu
ale chyba nie bo sobie przypomnialem ze kiedys zostawilem wlaczona tylna lampke a alrm nie wyl (za to rozladowal sie akumulator) wiec chyba nie bedzie problemu

piotrek czy bedziesz podpinal wszystkie funkcje lamki przedniej do tylu czy tylko bedzie reakcja na otwarcie drzwi?
  
 
A fakt - umknęło mi, że alarm działa na otwarcie drzwi, czyli jest podłączony do lampki. Będę podłączał ze względów technicznych (prościej) wszystkie funkcje. Tzn.
1. Otwieram którekolwiek drzwi - świecą wszystkie lampki
2. Włączam ręcznie lampkę przy lusterku - świecą wszystkie lampki
3. Włączam którąkolwiek z tylnych lampek - świeci tylko ona
... chociaż - najpierw rozmontuję, obejrzę i pomyślę co z tego da się zrobić. Ale nie spieszcie się - muszę poczekać na prawdziwą wiosnę.
  
 
ok
to czekamy na schemat podpiecia i lopatologiczne wytlumaczenie co gdzie i jak

Cytat:
muszę poczekać na prawdziwą wiosnę.



czyli gdzies kolo lipca powinno byc??
  
 
Doskonały pomysł! Sam też tym się interesowałem i pytałem nawet ostatnio elektryka w trakcie naprawy centralnego zamka czy jest możliwe to, o czym pisze piotr-ek, więc niemusze dodawać, że bardzo interesuje mnie ten schemat-instrukcja.


Pozdr.,
Wrolo
  
 
A teraz pytanie dodatkowe - gdzie znaleźć kable lampki aby podpiąć pod nie ściemniacz (w lampce urządzenie się nie zmieści).
  
 
Piotrek a lampka w bagazniku zostanie seryjnaczy tez tjónink ?
  
 
Pójdzie hurtowo jak reszta... chyba. Już zamówiłem zybcyś do ściemniania oświetlenia na 30W - może wystarczy?
  
 

Piotre-ek! mam takie pytanko: czy myślałeś może żeby założyć podświetlenie, np. na zielono klameczek od wewnątrz w kabinie? Pytam, bo są one umieszczeone w takim dosyć nietypowym miejscu (zawsze nowi pasażerowie mają z ich odnalezieniem problemy), więc może po ciemku taka malutka dioda wskazywałaby gdzie łapać za klameczkę?

Pozdr.,
Wrolo
  
 
NIGDY! To zachacza o Wiejski Tjóning, a poza tym, już kiedyś miałem w bloku podświetlany przycisk dzwonka - dziękuję bardzo. Wszyscy idący nocą przez klatkę gdy zgasło światło naciskali mój dzwonek... a w naszych złomach. Wszyscy chcąc wysiąść naciskali by przycisk szyb, a chcąc odsunąć szybę by wysiadali.
  
 
Jeszcze raz ponawiam pytanie.
Lampka jest jedna, a włączników w drzwiach+bagażnik jest 5. Nie wiecie może gdzie znajdę ich zejście "do kupy" (chcę tam podłączyć ściemniacz)... no chyba, że do lampki dochodzi 5 przewodów, ale to nie jest możliwe ze względów finansowych.
  
 
jak wczoraj zdjolem klosz to wyglada na to ze przewody ida dachem tzn za podsufitka i podejrzewam ze tam gdzies sie lacza