Pali mi na 3 gary

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jw. doslownie pali mi na 3 gary - jak jest zimny - troche sie nagrzeje i jest juz dobrze. czy to grozne?? aha jeszcze jedno pytanko: mam wrazenie ze silnik cos nierowno pracuje. wydaje mi sie ze troche bardziej nim trzesie (przy 4 garach). co moze byc przyczyna tego???
  
 
a mi pali na 2 :/ i to juz od prawie 1,5 roku
  
 
Według mnie winna jest któraś świeca.Miałem taki objaw kiedy rozpieprzył mi się izolatorek na elektrodzie.Ale mogą byc to równiez np.przewody zapłonowe.Szukaj i sprawdzaj po kolei
  
 
Ja również obstawiam albo świecę albo kable. Sprawdz po prostu czy masz iskrę na tej świecy. W obu przypadkach koszt naprawy znikomy.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
no panowie niestety to na bank nie ani swiece ani kable bo siwece wymienailem ok 3 tygodnie temu a kable 2 tygodnie temu. wiec to odpada. ale gdy wymienialem kable to zauwazylem ze gniazdo polaczenia cewki - kabel WN jest troche zasniedziale. to moze byc to????

aha no i ile nowa cewka kosztuje????

[ wiadomość edytowana przez: goorek dnia 2003-11-26 19:26:54 ]
  
 
Jezeli masz zasniedziale styki to przed kupnem nowej cewki wyczysc i sprawdz czy cos sie zmienilo, a i sprawdz przy okazji stan stykow w kopulce i palca rozdzielacza, moze masz ktorys styk wypalony i na ktoryms garze jest mniejsza nieregularna iskra i to by pasowalo do tego ze po rozgrzaniu pali na wszystkie (bo latwiej jest wtedy zapalic miszanke). chyba ze masz dobra kopulke

a jak bys mial zepsuta cewke to raczej na wszystkich garach by sie odczuwalo nieprawidlowe dzialanie a nie tylko na jednym, w koncu to palec rozdzielacza kieruje tym na ktorej swiecy ma przeskoczyc iskra

prosze sie ze mnie nei nabijac gdyz moge sie mylic
  
 
palec rozdzielacza i kopulka sprawdzone. sa ok. a jest taka opcja zeby po prostu iskra z cewki byla cos jakby za slaba??? z drugiej strony pali od kopa. juz nie wiem. przeczyszcze cewke i zobacze co sie bedzie dziac. pozdrowki
  
 
ja mam podobne objawy i zgadzam sie z kolegami ale niestety nie stac na nowa kopułke i porzadne kable. ale chyba tzreba bedzie zainwestowac bo z rana jest tragedia. za 4-5 razem odpala
i teraz moje pytanie jak ustawic zapłon nie uzrywajac znaków??bo pali zajebiscie jak jest ciepły i zastanawiam sie czy moze zapłon nie jest troszke nie zestrojony??bo oryginalne znaki sa na skrzyni od zastawy a ja takowej nie posiadam-i nie ma dostepu do koła zamachowego i reszty znaków. mam orientacyjne znaki na osłonie paska rozrzdau.

pozdro
  
 
mnie ta impreza wyniosla 50zł (4xChampion N9Y-24zł, i kable dwuwarstwowe 26zł) i teraz zapala jak nalezy o ile jest paliwo
  
 
Ja miałem dużo problemów z paleniem.
Po wymienie kabli wysokiego napięcia, świec i niestety aparatu zapłonowego - wszystko byłko ok.

Może tej ostatniej pozycji nie wymieniaj, pewnie wystarczy ustawić.
  
 
Jesli iskra jest słaba (na granicy przeskoku) to wypadające zapłony skutecznie zakłócają pracę silnika. Szarpanie na wolnych obrotach to właśnie wypadające zapłony.
W układach zapłonowych z rozdzielaczem iskra dodatkowo musi pokonać odległość między palcem a kopułką.
Energię wyładowania iskrowego można znacznie podnieść stosując moduł zapłonowy np.sterowany przerywaczem (prosty montaż, niska cena). A wyeliminowanie wypadających zapłonów to dokładne spalanie mieszanki (paliwo które wcześniej było niezapalone i osłabiało pracę silnika po zamontowaniu modułu będzie dodatkowo dopalane zwiększając moc silnika i zmniejszając nieznacznie zużycie paliwa).
Info o modułach na w dziale 126p (ogólne informacje o modułach dotyczą nie tylko 126p ale też silników Poloneza , FSO z przerywaczami mechanicznymi).