1.6 GSI - telepanie silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,

Polonez ma już 112 tys. i mam z nim następujący problem. Po wymianie uszczelki pod głowicą (już drugiej, ale to inna historia), silnik niezbyt równo pracuje na wolnych obrotach. Oprócz tego przy ok. 1500 obr. lekko drży. Objawy te nie występują przy zimnym silniku, nasilają się po mocnym rozgrzaniu w jeździe miejskiej. Dotyczy to głownie gazu. Na benzynie jest lepiej, ale delikatne telepanie jest również odczuwalne.
Czy zasysanie ‘lewego’ powietrza może dawać takie objawy? Mam wrażenie, że problem może być z tym związany. Pamiętam, że kiedyś (przed naprawą) z ciekawości odchyliłem klapy ‘antystrzałowe’ na puszce filtra powietrza. Gdy pracował na benzynie, nie miało to większego znaczenia, ale na gazie dostawał drgawek. W tej chwili uchylenie klap nie powoduje żadnej zmiany w pracy silnika. Stąd moje podejrzenia.
Posprawdzałem wszystkie przewody podciśnienia, zdemontowałem rurę dolotową, wymontowałem i wyczyściłem mikser. Świece nowe, przewody też, filtr powietrza nówka. Co jeszcze sprawdzić? Aha, myślałem, że może to kwestia regulacji parownika i próbowałem kręcić śrubą regulacyjną (oczywiście na koniec wróciłem do ustawienia wyjściowego). Silnik pracował inaczej, ale drgawki miał stale podobne.
Na razie nie chcę jechać do warsztatu, bo nie mam ochoty na dyskusje z mechanikiem, choć niewykluczone, że skończy się na reklamacji.
Co ewentualnie mogło zostać spaprane? Oprócz uszczelki wymienione zostały dwie prowadnice zaworów. Same zawory i ich gniazda są (podobno) ok. Dodam jeszcze, że przed naprawą silnik chodził jak zegarek, a teraz trafia mnie szlag .

Pozdrawiam i dzięki z góry dziękuję za rady!
  
 
Kolego
Wyszukiwarka się kłania!
Nierówna praca silnika po remoncie!

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Miałem podobną sytuację, zimny silnik pracował dobrze a w miarę rozgrzewania zaczynał drgać a potem przestawał pracować jeden cylinder. W/wobjawy występowały na gazie, przy benie było OK. Problem rozwiązała wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym.

Życzę powodzenia.
  
 
Cytat:
2005-03-03 19:10:44, BIAŁY pisze:
Kolego Wyszukiwarka się kłania! Nierówna praca silnika po remoncie!



ale wiesz co Biały, ten wątek nie wiele wyjaśnia, nawet jeśli Tadziu1 go przeczyta to jego problem może nadal pozostać, niestety
  
 
Cwaniak
chodzi o to aby się dopisywac do wątków już istniejących a nie zakładac nowe bo sie robi bałagan.

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Cytat:
2005-03-04 20:18:14, BIAŁY pisze:
Cwaniak chodzi o to aby się dopisywac do wątków już istniejących a nie zakładac nowe bo sie robi bałagan.



Przejrzałem na forum wątki o podobnej tematyce. Sczerze mówiąc nie znalazłem w nich zbyt wiele. Dlatego założyłem nowy wątek. I już jest jakiś trop - Kewals miał bardzo podobny przypadek. Jutro zbadam tę uszczelkę. W poprzednich wątkach o 'telepaniu' nikt nie wspominał o uszczelce pod kolektorem, zatem ten wątek jest już cenny.

Pozdrawiam i dzięki dla Kewalsa!
  
 
No i stało się!!!
Disiaj silnik gwałtownie stracił moc, zaczął pracować jeszcze bardziej nierówno i zgasł. Po zapaleniu (z trudem) wyraźnie pracuje na trzech cylindrach.

Jutro melduję się w warsztacie z reklamacją. Mam nadzieję, że to drobiazg oraz, że nie będzie problemów z reklamacją. Jeśli mi coś spiep... albo nie przyjmą reklamacji, poinformuję Forumowiczów co to za warsztat.

Pozdrawiam wszytkich.
  
 
Cytat:
2005-03-04 20:18:14, BIAŁY pisze:
Cwaniak chodzi o to aby się dopisywac do wątków już istniejących a nie zakładac nowe bo sie robi bałagan.



tylko potem robią się wątki tasiemce i szukaj potem z 200 postow tej jednej konkretnej odpowiedzi. A wyszukiwarka wyszukuje temat w którym są dane wyrazy a nie konkretny post.

Przykład: szukałem kiedyś informacji w wyszukiwarce wywalilo "Nude" i teraz powodzenia w przeglądaniu ok 2000 postów w poszukiwaniu jednego adresu.

Takze nie przesadzajmy z dopisywaniem sie do postów, bo potem sie nie połapiemy. Żeby odkryć usterke w swoim samochodzie bedziemy musieli sami sie domyśleć jaka jest jej przyczyna, bo juz jest taki wątek którego tematem jest właśnie odpowiedz na nasze pytanie.
  
 
Cytat:
2005-03-09 21:36:14, tadziu1 pisze:
No i stało się!!! Disiaj silnik gwałtownie stracił moc, zaczął pracować jeszcze bardziej nierówno i zgasł. Po zapaleniu (z trudem) wyraźnie pracuje na trzech cylindrach. Jutro melduję się w warsztacie z reklamacją. Mam nadzieję, że to drobiazg oraz, że nie będzie problemów z reklamacją. Jeśli mi coś spiep... albo nie przyjmą reklamacji, poinformuję Forumowiczów co to za warsztat. Pozdrawiam wszytkich.



Jest diagnoza.
Kompletny brak kompresji w drugim cylindrze. Próba olejowa - bez zmian. Demontaż głowicy i....
zgięty zawór wydechowy. Czy zawór może się zgiąć samoistnie ??? Czy soś sp... przy montażu?
  
 
Cytat:
2005-03-10 12:27:18, tadziu1 pisze:
Jest diagnoza. Kompletny brak kompresji w drugim cylindrze. Próba olejowa - bez zmian. Demontaż głowicy i.... zgięty zawór wydechowy. Czy zawór może się zgiąć samoistnie ??? Czy soś sp... przy montażu?

pewnie prowadnica zaworowa opuściła się poremontowo i zawór się nie zamykał /ssący?/to tłok go dopasował