MotoNews.pl
11 [Escort] Problem z LPG/PB (99212/0) - PT
  

[Escort] Problem z LPG/PB

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Parę miesięcy temu założyłem sobie gaz. Od jakiegoś czasu mam mały problem. Autko na benzynie jakoś nie chce śmigać. Dławi się, szarpie, brakuje mu zdecydowanie mocy, po prostu krótko pisząc - nie jedzie. Dodam, że nie ma znaczenia, czy silnik jest ciepły, czy zimny.

Co ciekawe na LPG nie ma aboslutnie żadnych problemów. Jeździ idealnie, nic nie szarpie itd...Wszystko super.

Pierwsze co przychodzi na myśl, to kable WN lub świece. Problem tylko w tym, że gdyby te elementy były do wymiany, to szarpał by i przerywał niezależnie od jazdy na PB, czy LPG.

Czyli coś innego musi być nie tak.

Macie może jakiś pomysł ? sugestie ?

Trochę danych teraz o aucie.

Escort mk7, 99' , 1.6 16v ZETEC, przebieg niecałe 40.000 km, instalacja IV generacji ELPIGAZ - ELISA.
  
 
jeździłeś albo zadługo na rezerwie i pompa paliwa się zatarła bo niebyła wystarczająco smarowana i chłodzona paliwem albo zadługo używałeś tylko gazu i wtryski ci się zapiekły, to tłumaczyło by fakt ze gas chodzi dobrze bo nieużywa wtryskiwaczy, teraz radze dodać konską dawke IJECTOR CLEANERA lub czegoś podobnego do paliwa i jeździć tak sporo czasu, moze wtryski uda się uratować, mi się to udało ale trwało to pare miesięcy nim silnik odzyskał witalnosc. teraz wsumie wiecej jeżdze na benzynie niz na lpg
  
 
Cytat:
2005-06-02 02:49:37, TommiCrazy pisze:
jeździłeś albo zadługo na rezerwie i pompa paliwa się zatarła bo niebyła wystarczająco smarowana i chłodzona paliwem albo zadługo używałeś tylko gazu i wtryski ci się zapiekły, to tłumaczyło by fakt ze gas chodzi dobrze bo nieużywa wtryskiwaczy, teraz radze dodać konską dawke IJECTOR CLEANERA lub czegoś podobnego do paliwa i jeździć tak sporo czasu, moze wtryski uda się uratować, mi się to udało ale trwało to pare miesięcy nim silnik odzyskał witalnosc. teraz wsumie wiecej jeżdze na benzynie niz na lpg



czyli żeby się pzred tym zabezpieczyć to od czasu jeżdzić choć trochę na benzynie i nigdy na rezerwie ??
Zeby więcej paliwka troche było w baku ??
  
 
uwazam ze kazdy gazownik powinien informowac o tym siwezo upiecznonego usera instalacji LPG.

pompa w moim mitsu jest chłodzona/smarowana poprzez paliwo bo jest w zbiorniku, a wtryski jesli są nieuzywane to się zapiecza poprzez gas, prawda jest taka ze optymum jazdy na gazie to co trzy tankowania lpg jedno tankownaie benzyny, niestety niemozna wiecznie kozystac z lpg bezkonsekwencji, tak samo jeeli paliwo zadługo siedzi w baku to tez traci wartosc oktanową, tak samo niepowinno się załączać lpg gdy silnik nieosiągnie temperatury optymalnej, gas to paliwo suche, a silnik zimny to zle znosi, jak masz sprawny termostat to po paru minutach silnik ma temp optymalną, innaczej ten tani gaz tak naprawde cię drogo wyjdzie bo koszty napraw spadną z nieba