Dmuchawa (problem z odparowaniem przedniej szyby) Caro 1.6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, szukałem po forum, lecz niestety nie znalazłem odpowiedzi.

Dał znać o sobie problem z zeszłej zimy, mianowicie problem z odparowaniem przedniej szyby w Caro 1.6.

Dziś na południu Polski spadło i wciąż pada sporo śniegu, wchodzę po szkole do autka no i moment wszystkie szyby zaparowane. Włączam dmuchawe na maximum i szyby pomalutku zaczynają odparowywać.

ALE:

prawa część przedniej szyby (od pasażera) znacznie szybciej odparowuje, natomiast lewa część (od kierowcy) ledwo ledwo...
Po przyłożeniu ręki czuć że z prawego otworu wylotowego przy szybie bardzo słabo dmucha, a z lewego w.w. otworu powietrze śmiga.

Poldek to moje pierwsze autko więc nie jestem za bardzo obeznany w mechanice, typowych problemach. Domyślam się że może otwór jest po prostu przytkany?

Wie ktoś jak się tam dostać, gdzie kręcić? Lub co jest przyczyną mojego problemu???
  
 
Podłącze sie do pytania- u mnie tez prawa strona szybciej odparowuje niz lewa. Jest to dla mnie uciazliwe bo do pracy mam jakies 4-5 km i jak wsiadam rano (przed 7) to przez szyby dopiero normalnie widac jak wjezdzam na zakladowy parking. Macie jakies sposoby aby uchronic sie przed porannym parowaniem? Wiem ze nie wolno probowac pozbyc sie pary reka bo to tylko pozostawia smugi a nie przynosi zadnego efektu
  
 
Problem jest dość trudny i w sumie najlepiej byłoby sobie przeznaczyć słoneczne popołudnie na wymontowanie zespołu nagrzewnicy. Winowajcą są klapki na nagrzewnicy sterowane linką podpiętą pod dźwignię temperatury (oprócz linki podpiętej do zaworu nagrzewnicy). Jeśli klapki się źle otwierają to z jednej strony dmucha bardziej z drugiej słabiej a często także z jednej strony leci zimne/chłodniejsze a z drugiej ciepłe powietrze. Można to rozebrać częściowo i rękami "wymacać" jak to działa i spróbować ustawić. Ja wymontowałem konsolę środkową, i osłonę wiatraka nagrzewnicy i jakoś do tego doszedłem - klapki są na górze nagrzewnicy.
Życzę chęci przede wszystkim
  
 
Cytat:
2009-10-14 17:31:46, pablo_fso pisze:
najlepiej byłoby sobie przeznaczyć słoneczne popołudnie na wymontowanie zespołu nagrzewnicy.


Jesli takie sie znajdzie to sie za to wezme. Juz raz rozbieralem cala konsole jak musialem dostac sie do elektryki wiec jakos pojdzie.
Dodam jeszcze ze u mnie prawa drzwignia od ogrzewania ani drgnie- jest na samym dole i nie ma mowy zeby ja podciagnac do gory- czuc sprezynowanie na lince ale to wszystko.
  
 
koledzy a jak dostać się do nagrzewnicy w Caro? Musze spuszczać płyn aby naprawić usterkę?
  
 
Cytat:
2009-10-14 21:23:26, bee997 pisze:
koledzy a jak dostać się do nagrzewnicy w Caro? Musze spuszczać płyn aby naprawić usterkę?


Tak jak pisałem - można to zrobić bez kompletnego demontażu i płynu chłodzącego też nie trzeba wtedy spuszczać.
Trzeba wyjąć radio, popielniczkę, mieszek lewarka biegów, poodkręcać całą konsolę środkową, poodpinać dźwigienki od sterowania wentylacją i ogrzewaniem i zanurkować pod deskę i zdjąć pokrywę wentylatora (o ile dobrze pamiętam jest mocowana na metalowych spinkach dookoła, które potem ciężko założyć - szczególnie te z tyłu), odłączyć papierowe rury(które potem też łatwo się nie zakłada) a potem włożyć głęboko łapkę pod deskę rozdzielczą i dalej to już zależy jak szybko się człowiek w tym wszystkim połapie jak to działa na podstawie "dotykowej" wyobraźni
  
 
Cytat:
2009-10-14 18:08:32, Nikapon pisze:
Dodam jeszcze ze u mnie prawa drzwignia od ogrzewania ani drgnie- jest na samym dole i nie ma mowy zeby ja podciagnac do gory- czuc sprezynowanie na lince ale to wszystko.


A zawór od nagrzewnicy pod maską masz otwarty czy zamknięty ? Spróbuj go zamknąć manualnie i wtedy zobacz czy dźwignią da się ruszyć. Zresztą jak to wszystko rozbierzesz to powinieneś zobaczyć co jest nie tak ..
  
 
Cytat:
2009-10-14 22:06:29, pablo_fso pisze:
A zawór od nagrzewnicy pod maską masz otwarty czy zamknięty ?



Wstyd sie przyznac ale.... nie bardzo wiem o ktory chodzi. Mozesz mi wyjasnic (najlepiej na jakims zdjeciu) i w jakiej pozycji powinien sie znajdowac?
  
 
Cytat:
2009-10-15 19:53:21, Nikapon pisze:
Wstyd sie przyznac ale.... nie bardzo wiem o ktory chodzi. Mozesz mi wyjasnic (najlepiej na jakims zdjeciu) i w jakiej pozycji powinien sie znajdowac?





Strzałka pokazuje kierunek działania zaworu. Jest to po prostu tłoczek połączony linką z dźwignią od ogrzewania, który wciśnięty zamyka dopływ płynu chłodzącego do nagrzewnicy a wysunięty odwrotnie.
  
 
Dziekuje bardzo- doslownie kilka kropel plynu hamulcowego (nie mialem nic innego) i dzwignia juz chodzi. Jeszcze troche opornie ale pewnie sie rozrusza. Jesli nadal bedzie chlodno w aucie to zabiore sie za nagrzewnice. Cos moze sie w niej jeszcze popsuc oprocz wspomnianych klapek? Jesli to klapki to czy da rade to naprawic czy lepiej juz wczesniej pomyslec przed wymiana o innej?