Nowy kącik...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poświęcony LPG. Zapraszam serdecznie.
  
 
W sumie nawet niezly pomysl.Mozemy tu wpisywac modele instalacji i zrobic maly ranking-wymieniac wlasne doswiadczenia i opinie na temat danego modelu.Wiem ze wiekszosc klubowiczow ma gaz i moze sie podzielic doswiadczeniami.Kto jest za?
  
 
Popieram
  
 
tak tak, a nawet simplus
  
 
jestem za
mogę zacząć
instalacja BRC butla 40l troche mała po mieście starcza na jakieś 210km czyli pali jak smok ale cóż mam ciężką nogę i czły czas za mało mocy
Parownik sterowany elektrycznie , brak zastrzerzeń choć słyszałem że do gaźników leprzy jest podciśnieniowy ale nie wiem nie mam porównania
  
 
Ja rowniez popieram ! Sam nieraz potrzebuje porady na ten temat - na przyklad teraz zbliza sie zima, najgorszy okres dla aut, a ze dopiero od niedawna mam Łade z LPG, wiec wielu rzeczy nie wiem - dlatego czesto kogos musze pytac, a tak mozna byloby wiele informacji zamiescic chocby na podstawie doswiadczen innych klubowiczow. Czekam na konkrety !
  
 
witam
Pomysł jak najbardziejn dobry,temat na czasie a LPG zawsze będzie w modzie
ja kiedys sie dziwiłem jak to mozna jeździc z bombą w bagazniku,ale od sierpnia zeszłego roku sam mam taką bombę i kazdemu polecam LPG,bo to jest zajebista sprawa.Do pełna se zatankuje za 55-60 zł,a jakby przyszło sie lac benzyne za 200 albo i więcej do pełna,to mozna zwariowac
a tu macie lnik do nowo powstałego forum o LPG

Forum LPG

Pzdr Grzesiek
  
 
Witam
Dobry?, Ty masz za mało mocyyyyy?????, to co ja mam powiedzieć ze swoimi 60 kucykami na gazie?
hmmmm... w głowach sie niektórym przwraca, chyba od nadmiaru wałków rozrządu
instalcja Tomasetti, butla 45 litów, czyli ok 36 l uzytkowwej pojemnosci, mam od połowy lipca, przejechałem na gazie ok 14kkm, grzechy dziecińsytwa mam juz chyba poza soba, z odpalaniem już nie mam problemów, spalanie ok 9-11, relatywnie duzy spadek mocy na gazie ze wzgledu na biedny 60-65 KM motor 1300, fatalne rozmieszczenie elememtów w komorze silnika, parownik z lewej strony silnika, przewody bez sensu, blokuja dostęp np. do regulacji zaworów
Jeszcze jedna uwaga, mikser z dwoma otworami, przysłąnia dysze emulsyjne w gażniku, w efekcie na benzynie jazda mozliwa tylko na rozruch, i z mała predkościa, przy wiekszej predkosci zbyt mało powietrza, silnik sie dławi na bezynie..., chyba znalazłem na to recepte, u Kacpra97 w Niwie, widziałem taki mikser z dwoma otworami, montowany ...pod gażnikiem, musze to wypróbowac, albo zdobyć inny mikser
PS Miałem kiedyś na trasie mały blackout, aż mi się goraco zrobiło, spadła rura z wyparownika, bo zbyt słabo zacisnieta była opaska na rurze dostraczajcej gaz do gaźnika, warto czasem obejrzeć instalcje po magikach
  
 
Instalacja Stefanelli 100HP (niby do 100 konikow),sterowanie elektroniczne,butla Stako 40l. ale cos sie pomieszalo i wchodzi tylko 28 litrow gazu,co po ostatnich ustawieniach wystarcza na 230-240 kilometrow.Co do kultury pracy-no coz,wole ten temat przemilczec .Regularnie rozregulowuje sie sama,a potem tydzien kopania zanim znow zacznie poprawnie pracowac.Objawy-gasniecie na wolnych obrotach,po przekreceniu sruba na parowniku o pol obrotu zaczyna dzialac,ale tylko do pierwszego zgaszenia silnika.Po ponownym uruchomieniu znow gasnie i trzeba znow krecic sruba.nie mozna tez ustawic zeby miala stale obroty-jak stane na skrzyzowaniu to powolutku spadaja z 1000 na jakies 500.Jedyna zaleta-dosyc wysokie osiagi-predk.max. ok.145 km/h na silniku 1300.Co do jazdy na benie to te same problemy co wiekszosc-dlawienie silnika z powodu zakrycia dysz w gazniku,ale to wina miksera.Gosc zachwalal ze super instalka podobno taka sama ma policja w mojej wsi.
Poprzednio mialem instalke Landi 80 LS na podcisnienie ale sie zepsula (troszke jej w tym pomoglem-urwalem taki krociec w srodku podczas wymiany membran a tego nie mozna dokupic no i wymiana calej instalki).Przy Landi nie bylo zadnego problemu-rowna praca,male spalanie (9 litrow na miescie),calkiem ladne osiagi ale membrany pekly przy 40 000 km przebiegu samochodu.Przy pierwszej okazji wywale to g.... i zaloze BRC albo Lovato.Kumpel mial w poldasie Lovato i mial lepszego buta na gazie niz na benie a palil 10 na miescie-nawel Lada 1500-75 koni mialem go problem dorwac.Jak go uruchamial to potrzymal silnik na ssaniu przez pol minuty a potem wylaczal ssanie i silnik chodzil sobie tak ok.700 obr i nie gasl-zimny!
Teraz juz nie wiem czy ja mam takiego pecha na te instalacje???


Sheriffnt,pamietaj ze apetyt rosnie w miare jedzenia!
  
 
mój zbiornik 42l producent STAKO w zapasie zamontowany mnie wchodzi max ok 30l Miksre mam z dwoma otworami nienażekam na gzie chodzi lepiej niż na paliwie
(równiej pracuje) spala ok 10l/100km, w moim przypadku duszenie sie po przełączeniu na benzyne jest przepustnica mieszanki ( nowy gaźnik)ale warto sprawdzić czy dysza elektro zaworu przy gażniku niejest przytkana(nie na oko )przedmuchać .
  
 
jako ciekawostke dodam że warsztat który montował mi gaz prowadzi p.Psuj ale to tylko smieszna zbieżność ,fachowców mają dobrych
  
 
Odkryłem coś dzisiaj. Wystarczy troche wyciągnąć ssanie żeby się nie dusił przy mikserze z zasłoniętymi dyszami. Im więcej się wyciągnie tym później występuje dławienie ale po ok 1cm dławi się z braku powietrza. Na rozgrzanym silniku jest fajnie przy ok 5mm.
  
 
Cytat:
2003-12-06 19:45:02, panoni pisze:
mój zbiornik 42l producent STAKO w zapasie zamontowany mnie wchodzi max ok 30l Miksre mam z dwoma otworami nienażekam na gzie chodzi lepiej niż na paliwie
(równiej pracuje) spala ok 10l/100km, w moim przypadku duszenie sie po przełączeniu na benzyne jest przepustnica mieszanki ( nowy gaźnik)ale warto sprawdzić czy dysza elektro zaworu przy gażniku niejest przytkana(nie na oko )przedmuchać .


...mam taki sam zbiornik też STAKO 42l i leje do niego 37l na prawie pusty... mikser też z dwoma otworami a instalacje jako całość ElpiGAZ i naprawde sobie chwale... pali w granicach 8,5l/100km przy cyklu mieszanym... w ekstremalnych warunkach do 9,5l/100km. Lubi mieć czysty filtry gazu, ale nie gaśnie przy jeździe "na luzie" nawet przy duych prędkościach.
  
 
Witam
Janisz, masz rację, ale ssanie spowoduje większe zużycie paliwa, a nie całkiem o to chodzi, mikser zasłania bardzo istotne dla tych gaźników elementy, mianowicie dysze emulsyjne, gdzie odbywa się wstępne mieszanie paliwa z powietrzem, odpowiedzialne w duzym stopniu za skład mieszanki paliwowej, , duzo lepszym rozwiązniem są miksery stosowane w DF ach i w Poldkach, te nie przysłaniają tych dysz, albo takie wchodzące pod gaźnik, jak w Kacprowej Niwce
  
 
Szeriffnt to się tak tylko mówi że mam za mało mocy ale nie przecze przydało by się wiecej , jakieś turbo może, wszystko to kwestja przyzwyczajenia jednak ostatnio z powodu mrozów pojeździłem troche na benzynie to dopiero ma kopa aż sam jestem w szoku jednak gazik osłabia mocno może to przez gaźnik bo niestety został ładowski bo orginalny się już nie nadawał ale za to ten gaźnik ma rozwiercone przeloty gardzieli żeby lepiej gaz przepływał, skutek uboczny na bęzynie lekko się przydusza przy ruszaniu pozatym ok.
Prędkość max jeszcze nie znana nie jestem takim desperatem jak Bartek-Łódź osiągnołem tylko ok 185 kmh i było ok 5200 obrmin także do 200 by pewnie doszło na gazie oczywiście ale to już lekki stach przy takiej prędkości pozatym wskazania zegara mało dokładne bo brakuje skali
Ale turbo by się przydało albo może jakaś głowica 16V coś muszę pomyśleć może wiecie ciś na temat turbo
  
 
Witam
Dobry, a nie myślałeś by poszukac wtrysku do tego silnika?.. były takie wersje przecież, ostatnio nawet trafiłem na taki motor w Gdańśku, ale bez papierów i zatarty, mocy niby nie przybedzie, ale bedzie z pewnoscią elastyczniejszy.
a co do gaźnika, to miałem kiedyś taki gażnik od Mirafiorki w Ładzie, róznił się własciwie od ładowkiego tylko srednicami dysz, miałem go w Toscanie z 1600 tzw "policyjnym", nie wiem czy to nie była własnie ta róznica, między "cywilnym" motorem, miał niełzego kopa, ale palił więcej, po zmianie na ładowski od 1500, moc trochę spadła ale i zuzycia paliwa było sporo mniejsze.
Musiałem go zmienic, bo był bardzo rozregulowany, a poradził mi tak mechanik, ten gaźnik oddałem koledze, on sobie go zregenerował i bardzo go chwalił,
Co do turbo, to bylo coś na stronie u wegrow, nawet link u nas, ale w tej chwili nie pamiętam w ktorym watku, generalnie byly silniki podobne do Twojego z turbo, od Lancii
  
 
Myślałem już o wtrysku ale jeżeli już to pełnym a to się wiąże z cantralkami wiązkami itd. itp. co powiedzmy nie bardzo mnie bawi tym bardziej że wiem jak drogie są różne duperele do wtrysku jakiś komputer do diagnostyki by się przydał i w ogóle to jeśli o to chodzi to wole gaźnik mniej przeróbek raczej będzie przy turbo niż przy wtrysku a i efekt lepszy bo wtrysk nawet wielopunktowy jak doda mi 10 kM to już max a turbo chyba troche więcej a na elastuczność silnika raczej nie narzekam tylko czasem power większy jeszcze by się przydał a turbina załącza się powyżej 3 tyś obr i to jest to.
Może jeszcze jak bym znalazł gdzieś kolektor wydechowy sportowy jak na zdjęciach "LOTOS LADA" to też bym się nie pogniewał
  
 
a tymczasem uczę się jeździć po śliskim co nie należy do najprostrzych przy nadmiarze mocy - ciężko ruszyć ze skrzyżowania żeby bokiem nie stawać