Help numery 127

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam zamiar kupic Fiata 127 ale nie wiem jaka jest pojemnosc rzeczywiscie bo podobno koles zmianial na 1300 a w dowodznie ma 900 i poszukuje jakkiejs strony gdzie po numerach silnika mozna by zobaczyc jaka jest pojemnosc
  
 
Jak koles pokombinowal z pojemnoscia to pewnie numery tez przebil wiec dalej nie masz pewnosci. Jezeli zalezy Ci na sprawdzeniu czy silnik rzeczywiscie nie jest 900 to silniki 1050 i 1300 mialy walek w glowicy i widac na pierwszy rzut oka, natomiast 900 mial walek w bloku i ma taka pokrywe zaworow jak w 126 tylko oczywiscie szersza...
  
 
silnik 903 typ ohv{walek w bloku} oznaczenia bloku:

100.GL..., to 903 47 koni do 77 roku

lub : M 02 0A A..... to silnik 903 odprezony {40 koni} po 77 roku


silnik ohc 1050:

127 A..., dla silnika 50 konnego

127 A1..., dla silnika sport 70 hp.


silnik ohc 1300:

M 20 1A A... dla silnika sport 75 hp.
  
 
a czy ktos z was sie orientuje czy w nadwoziu powino byc numerow bo mi sie wydaje ze 17 a jest 16 a moze tak bylo w 127 ??
  
 
Cytat:
lub : M 02 0A A..... to silnik 903 odprezony {40 koni} po 77 roku



Odprężony (MKII i MKIII) miał 45KM. MKI 47KM.
Potem cieniasy już miały 41 i 39KM.
  
 
Dzieki panowie znalazlem w necie juz jak numery sa bite bede sprawdzal po gazniku i zapłomie bo mam juz dane ale koles mowi ze to 127 sport 1300 jutro jade looknać to powiem co i jak
  
 
layer silnik 903 odprezony mial dokladnie 40 koni..... 45 koni to mial zwykly 903 w pol lat 70 tych i na pocz 80 tych ze wzglegu na emisje spalin i halas , wersja 40 koni oferowana byla tylko na niektorych rynkach w niektorych krajach....

w moim profilu mozesz zobaczyc folder reklamowy 127 mk1 z silnikiem 40 ps....


faktycznie bylem troche niedokladny jesli chodzi o lata wystepowania silnikow ale moce sie raczej zgadzaja....

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2003-12-12 01:02:58 ]
  
 
Cytat:

2003-12-12 00:56:37, Bart128 pisze:
wiec 40 koni oferowana byla tylko na niektorych rynkach w niektorych krajach....




wiec rownolegle w wiekszosci krajow bylo produkowane 903 45KM

ja mam 100 GL z 74r i jakos mi sie wydaje ze ma 47KM

czyli w niektorych krajach odprezyli z 47 do 40 a w innych z 47 do 45
o to ci chodzi??
zatem mozna spotkac MKI - 40 KM jak również MKI 45KM




[ wiadomość edytowana przez: peeryt dnia 2003-12-12 01:14:15 ]
  
 
Cytat:
2003-12-11 23:24:18, EGON-TKL pisze:
Dzieki panowie znalazlem w necie juz jak numery sa bite bede sprawdzal po gazniku i zapłomie bo mam juz dane ale koles mowi ze to 127 sport 1300 jutro jade looknać to powiem co i jak



EGON Moglbys pdeslac namiary na ta stronke o numerach 127.
Bo sam jetsem ciekawy jak to robiili. ja w dowodzie mam wbite tylko 15 cyferek.

Bart Po raz kolejnyu wbiles mi klia z tym 40 KM 127.
Nigdy o czyms takim nie slyszalem, bede musial chyab dokladniej poczytac w katalogu fiata, moze dowiem sie cos wiecej!
  
 
peeryt a wiec bylo tak:
w 71 pojawil sie 127 z silnikiem 47 hp.
juz w 72 pojawil sie 127 L z silnikiem 45 koni mial taki sam stopien sprezania 9:1 tyle ze inny walek i moc max przeniesiona z 6200 na 5600... podobno ze wzgledu na zbyt glosny silnik krytykowany przez dziennikarzy i klientow , w 74 weszly nowe przepisy dot norm spalania i tu jest problem bo jedne zrodla mowia ze wszystkie 903 byly juz 45 koni a inne ze dopiero od 1977 roku.... silniki 47 i 45 koni mialy prawdopodobnie to samo oznaczenie bloku 100 gl..... a ten "dziwny" 903 40 konny to dla mnie tez niejasne jest bo nie wiem co moglo sklonic fiata do stworzenia takiej wersji.... moze oszczednosc paliwa? watpie bo silnik 47-45 koni byl i tak baardzo oszczedny.... moze fakt ze w niektorych krajach stawke ubezpieczenia liczy sie od mocy auta a nie pojemnosci i poprostu zmniejszajac moc przesunieto 127 w tanszy obszar ubezpieczen?{taki sam manewr jak z cc 903 bylo a jest 899ccm}..... tak czy siak bylo 127 mk1 40 konne ale chyba nikomu z nas takie auto nie grozi bo 95% 127 mk1 w kraju to produkty FSO w najstarszej wersji 47 koni.... w przypadku 127 mk2-3 wszystkie silniki 903 byly 45 koni.....

inna "dziwna" sytuacja dotyczaca rodziny f-127 to fakt ze do europy byly importowane z brazylii 127 a raczej 147...... po co targac samochody przez ocean jesli sa juz produkowane kilka lat w europie?? {to tak jakby sprzedawac wlochom 125 mr-a kilka lat po zakonczeniu produkcji 125 we wloszech.... ktos by to kupil tam?? nie wiem } napewno taki morski transport nie wplywal za dobrze na cene takiego 12{4}7.....




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2003-12-12 09:38:25 ]
  
 
A wiec tak w dowodzie FIAT 127p 1973 900 a faktycznie
FIAT 127 SPORT 1050 70 KM rok 1979 MK2 nadzwozie i silnik przebijane przebieg orginalny 97.000 przejechałem sie nim dzis i tak sobie w kancie moim jazda bez porównanie dużo lepsza samochod do wymiany ma wachacze przod i amortuzatory jest troche korozji na dzwich o okolicach listew tak ogolnie niezle lajkier orginal serbny metalik posiada rozne orginalne naklejki fiata ma tez fabrycznie jak to bylo w tym modelu Sport spoiler przedni i dachowy deska tez orginalna fotlel w b.dobrym stanie orginal sredek tez zadbany tylko syyfitowka sie poodklejała cena 1.000 do negocjacji ja tego nie kupuje bo nie bede sie bawił z tymi numerami jak ktos che namairy to zapraszam miejsce postoji woj. Łódzkie 6 KM od Łęczycy tam koleś na wisi mieszaka