Ogrzewanie tylnej szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zauważyłem, że podczas włączania ogrzewania tylnej szyby widoczny jest minimalny spadek wolnych obrotów. Sugerowałoby to spory pobór prądu... Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym zjawiskiem?
  
 
Z identycznym nie, ale z podobnym owszem. Podczas stania przed światłąmi, silnik na luzie, obrotomierz pokazuje stałe obroty, w tym momencie opuszczam elektryczne szyby i wskazówka obrotomierza na moment spada w dół. Tak chyba musi być.
  
 
Oczywiscie, jak najbardziej pobor mocy jest znaczny. Nie wiem ile
dokladnie w przypadku twojego auta, ale generalnie jest to zazwyczaj
min. 50W. Spadek obrotow jest zauwazalny gdy silnik pracuje ze
swoja nominalna pr. obr. biegu jalowego. Po wlaczeniu dodatkowych
odbiornikow energii, zwlaszcza swiatel mijania, komputer sterujacy wtryskiem powinien w normalnych warunkach zwiekszyc obr. biegu
jalowego. Szczegolnie jest to zauwazalne przy pracy sprezarki ukladu
klimatyzacji...

Pozdr.
  
 
normalne zjawisko. włączenie urządzenia lub obwoduy elektrycznego powoduje wzrost obciążenia alternatora i silnik reaguje minimalnym spatkiem obrotów. komp kompensuje to zwiększając obroty
  
 
Nawet przy włączeniu zwykłego nawiewu da się zauważyć spadek obrotów to jest std.

więc dont łory bi hepi
  
 
Zgadza się... u mnie jest to nasjbardziej zauwazalne przy Klimie
  
 
Hmm... na stałe obroty mi nie spadają. Może przysiądzie sobie silnik z 50obr/min ale na moment i zaraz wraca do normalnego biegu jałowego. I to tylko przy domykaniu szyb. Reszta odbiorników (światła, ogrzewanie szyby, wentylator, stopy... ) nie powoduje takich ceregieli.
Po włączeniu klimy obroty nawet wzrastają do ok. 900-950 dopóki kompresor się nie wyłączy.
Każdy większy odbiornik prądu właśnie typu światła, ogrzewanie, stopy, klima jest równocześnie podpięty do ECU i tenże komputerek wie dokładnie kiedy podnieść obroty i o ile. W przypadku klimy jest nawet zaworek dający zwiększenie dopływu powietrza do cylindrów żeby silnikowi za ciężko nie było. ECU oczywiście leje wtedy więcej paliwa.

Jaari: masz przypadkiem LPG ? Z tym niestety ECU sobie nie bardzo poradzi Ale nie stresuj się, dopóki obroty trzymają się w okolicy 700 to wszystko jest w porządku

Pozdro.
  
 
Cytat:
Jaari: masz przypadkiem LPG ? Z tym niestety ECU sobie nie bardzo poradzi Ale nie stresuj się, dopóki obroty trzymają się w okolicy 700 to wszystko jest w porządku

Pozdro.




Zmartwię cię - jestem zagorzałym zwolennikiem benzyny
A ponieważ swoją Niunię mam dopiero od września /poprzednio miałem Poldka/ więc stresuję się i to bardzo przy każdym dziwnym /dla mnie / zachowaniu mojego ukochanego autka.
Pozdrawiam wszystkich przy okazji
P.S. Obroty rzeczywiście trzymają się w okolicy 700.

[ wiadomość edytowana przez: jaari dnia 2003-12-16 20:44:44 ]
  
 
Hmm. U mnie też tak jest. Przede wszystkim przy włączaniu ogrzewania tylnej szyby i nawiewu.
Pracą mojego silnika (diesel) steruje mechaniczna pompa wtryskowa. Na niej też jest "podciśnieniowy regulator przyspieszonego biegu jałowego" ale jakoś mam wrażenie że nigdy się nie włącza. Ani w czasie zwiększonego poboru energii ani po uruchomieniu zimnego silnika. Czy to normalne? Skąd bierze się to podciśnienie sterujące?