Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-07-09 09:50:53 Jaki olej, jaki przebieg ..? |
![]() SAL RWD Poznań/Wrocław | 2005-07-11 20:00:30 Skoro nie plami na asfalcie, nie kopci olejem (na niebiesko), uszczelki sa cale, to chyba musisz wytrzec silnik i zobaczyc gdzie sie bedzie brudzil... ale skoro ten olej ubywa szybko to bez czyszczenia powinienes widziec plamy, a poza tym powinien kapac pod auto ![]() ![]() Aha, z tego co widzialem, to jezeli taki silnik nie cieknie to znaczy, ze tam juz nie ma oleju ![]() [ wiadomość edytowana przez: SAL dnia 2005-07-11 20:02:06 ] |
![]() SAL RWD Poznań/Wrocław | 2005-07-11 23:11:09 Czasem sie tak zbiera, ze silnik jest mokry, a nie kapie ![]() |
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2006-04-04 13:54:38
I niech tak zostanie ![]() |
![]() Koval_stm Miłośnik FSO Fiat 125p ; Fiat 126 ... Warszawa | 2006-04-05 12:40:37 Najprościej jest wyjąć silnik.
|
![]() schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2006-04-05 12:56:43
A pierwsze pytanie brzmi : czy warto ? Bo moze się okazać , ze cieknące uszczelki nie są przyczyną , tylko skutkiem . Jeżeli silnik wykazuje duże oznaki zużycia i ma duże przedmuchy do układu olejowego ( zużyte pierścienie i uszczelniacze zaworów wydechowych ) to wymiana uszczelek nic nie pomoże - bo winne jest nadciśnienie , które wypycha olej na zewnątrz . Nawet jeśli po wymianie przestaną lać nowe uszczelki - to pojawią się nowe wycieki w miejscach , gdzie dotychczas było sucho . I to że odma jest drożna - nie zabezpiecza przed nadciśnieniem , bo odsysanie par z odmy nie działa np. przy hamowaniu silnikiem ! Pomóc może ewentualnie wypuszczenie węża od odmy pod auto ... |