Kluczyk

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś rano połamałem kluczyk w zamarźniętym zamku drzwi.Na szybko dorobiłem zwykły klucz do otwierania za 15 zł ale potrzebny z chipem.Może ktoś wie ile taka przyjemność kosztuje i gdzie można dorobić.Na kluczyku zwykły oczywiście nie odpala nawet przy zblizenie połamanego kluczyka.... a już myślałem, że połącze taśmą i będzie zapasowy.
  
 
To w kluczu jest jakis chip?
  
 
Cytat:
2003-12-16 13:07:09, Bartek1112 pisze:
To w kluczu jest jakis chip?


Tak.

Od immobilisera
  
 
Cytat:
Od immobilisera



Ale niemyslalem ze w kluczyku jest jakis Chip
  
 
hmm no z tym zlamanym kluczykiem to kiepska sprawa..po pierwsze..czy masz autocasco tzn czy potrzebujesz 2 kluczyki dla ubezpieczyciela czy tylko dla siebie??
tak naprawde to najprostszym i jednoczesnie najdrozszym rozwiazaniem jest wycieczka do aso i zakup kompletu: wkladki do zamkow i stacyjki oraz przepogramowanie immobilizera..koszt okolo 300zl w wawie na towarowej..wazna rzecz..musisz wymienic kluczyk i musisz programowac imobilizer..jesli zlamales kluczyk i chcesz miec 2 takie same to raczej nie ma innego wyjscia niestety..kazdy kluczyk z chipem w srodku jest unikalny i z tego co wiem nie da sie dorobic..tzn nie kupujesz surowego kluczyka z immobilizerem tylko komplet kluczyk i zamek

co ja bym zrobil na twoim miejscu??

podziekowal koledze lasombrze..tak tak..jemu wlasnie..bo on mi znalazl niedawno cos co kupilbym na twoim miejscu:
http://www.allegro.pl/search.php?string=espero&description=1
do konca aukcji 4 dni wiec sie pospiesz..
kup ten komplet i pojedz do serwisu zeby ci zaprogramowali immobilizer pod ten komplet kluczykow..wymien i zapomnij (tylko najpierw zapytaj w serwisie czy moga to zrobic..tzn ja nie wiem na jakiej zasadzie oni to robia i czy tylko na podstawie kluczyka sa w stanie czy np potrzebuja jakas plytke z kodami do tego danego klucza..ale chyba nie)
to wydaje mi sie najtanszym rozwiazaniem jesli chce sie miec ciagle 2 pelnowartosciowe kluczyki..

no bo jest jeszcze najbardziej oportunistyczne rozwiazanie:

dorob sobie kluczyk na wzor starego i odepnij jakos immobilizer..bedziesz mial 2 kluczyki ale samochod bez tego zabezpieczenia

dodam jeszcze ze zakup nowego kompletu kluczykow jest bardzo trudna sprawa..ostatnio szukalem tego jak mi sie zepsula stacyjka i w calej polsce tego nie ma..podobno koreanczycy przestali produkowac i importerzy sa bezradni..rowniez na rynku wtornym jest to rzadkosc i do tego droga..bo nasi handlarze zlomu juz skumali ze tego nie da sie kupi i winduja ceny..

w kazdym razie pamietaj: kluczyk jest unikalny..malo tego zeby zadzialal musi byc w konkretnej pozycji..czujniki sa wbudowane w ten pierscien czarny z zaznaczonymi zabkami przy otworze na kluczyk w stacyjce..probowalem kluczyk tam przytykac jakos ustawiac ale dupa..jesli nie jest w stacyjce nic z tego nie bedzie..

powodzenia...

daj znac jak sie skonczylo

jak jeszcze jakies pytania to na gg 811624

[ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2003-12-16 20:19:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2003-12-16 20:26:06 ]
  
 
Czesc
Radze poszukać bo kluczyki z imobilajzerem mozna kupic !! widziałem taki surowy u mnie w firmie bo na magazynie mamy jeszcze pozostałości po byłym ASO Daewoo .

Wtedy tylko dorobić i przeprogramować imobilajzer programując również nowy kluczyk.
A z odłączeniem imobilajzera bedzie problem już to kiedyś przerabiałem bo mi padł jakies 4 lata temu kosztowało mnie to 2000PLN bo nieumiałem tego obejść.

ale życzę powodznia jak obejdziesz imobilajzer to daj znać.
Raff
  
 
dorobienie klucza z imobilajzerem kosztuje od 130 - 200 zł wiem bo sam dwa razy doramiałem

Wiktor
  
 
To jeszcze nic-niezły kłopot jest z dorobieniem kluczyka np do Seata.Zakodowanie nowego kosztuje ok 200zł a samo dorobienie ze wzgledu na nietypowy jego kształt tez waha sie w granicach 150 zł i najlepsze jest to ze niestety takie operacje robia Niemcy i czekac trzeba ok 3 tyg na dorobienie. (informacje uzyskane u dealera Seata w Białymstoku).Moj kolega wymienial baterie w kluczuku ktorym zdalnie sie otwiera centralny.Przez przypadek wypadł mu TRANSPONDER ktory jest zakodowany jak imobilajzer.Po zlozeniu kluczyka bryka nie odpala-ilesz my sie naszukalismy tego gowienka (wielkosci 2 glowek od szpilki).Ale sie udalo, wkleilismy i juz mozna dalej uzytkowac samochod.
  
 
hm mno skoro mozna kupic kluczyk to moje wypracowanie robi sie bez sensu cale szczescie jednak..raffsa mam pytanie..bo dostrzegam pewna niescislosc w tym co napisales..z tego co rozumiem mozna programowac kluczyk..(wydawalo mi sie ze nie..moj blad widac) ale skoro mozna programowac kluczyk to poco przeprogramowac immobilizer w samochodzie?? chyba wystarczy zaprogramowac sam nowy klucz biorac za wzor stary? przy okazji skoro widziales u siebie w firmie to moze mozesz od razu zalatwic koledze?? bo z tego co wiem to to bardzo trudno kupic..chyba ze znow sie myle inna rzecz ze ciekawe ile kosztuje to zaprogramowanie?
  
 
Witam,
dziekuję za reakcję na temat.W servisie dostałem jakiś kluczyk od innego Espero w cele wydłubania tego chipa i wklejenie do kluczyka dorobionego (surowy) a następnie dać to oni przeprogramują do mego imobilajzera.Jak to zrobią to mam sie nie interesować .Mam jeszcze plan B-po rozgrzaniu kikuta (połamany klucz)wyciągnąłem z plastikowego uchwytu kluczyka a w to miejsce zamierzam wkleić kluczyk dorobiony .Powinno zagrać.Jest to rozwiązanie najprostrze.
  
 
Przecież większość producentów dając dwa kluczyki jeden daje jako "matkę", ja miałem dołączoną blaszkę z numerkiem, z tego co słyszałem na tej podstawie fabryka może spreparować nowy kluczyk, ja zadzwonił bym do fabryki na żeraniu.
  
 
Jestem drugim właścicielem kluczyków i nie mam owej blaszki z numerem.A na Żerań mam jakieś 196 km (w jedną stronę)
Sposób widzenia zależy od punktu siedzenia, czy jakoś tak.
  
 
Klubowicze z waki by ci pomogli, i poczta polska też działa
  
 
Miałem dorabiany 1 klucz i sprawa wygląda następująco:
1. Kupujesz czysty kluczyk tzn.bez ząbków i transpordera lub z transporderem.
2. Dopasowywujesz kształt ząbków u "ślusarza"
3.Jeżeli masz kluczyk bez transpordera, to przekładasz ze starego kluczyka i auto powinno palić.
4.Jeżeli kupisz kluczyk z transporderem to wystarczy jechać do ASO i zaprogramować go- koszt ok.70 zł, czas-ok.10min.

Kluczyk bez transpordera wczoraj widziałem gdzieś na allegro chyba za ok.20zł.
Dokładnego adresu nie znam, lecz trzeba wpisać w wyszukiwarkę :"daewoo" i na pewno znajdziesz.

Po za tym ten temat już był poruszany na forum-skorzystaj z wyszukiwarki
  
 
Cytat:
2003-12-16 22:57:41, qbaj pisze:
hm mno skoro mozna kupic kluczyk to moje wypracowanie robi sie bez sensu cale szczescie jednak..raffsa mam pytanie..bo dostrzegam pewna niescislosc w tym co napisales..z tego co rozumiem mozna programowac kluczyk..(wydawalo mi sie ze nie..moj blad widac) ale skoro mozna programowac kluczyk to poco przeprogramowac immobilizer w samochodzie?? chyba wystarczy zaprogramowac sam nowy klucz biorac za wzor stary? przy okazji skoro widziales u siebie w firmie to moze mozesz od razu zalatwic koledze?? bo z tego co wiem to to bardzo trudno kupic..chyba ze znow sie myle inna rzecz ze ciekawe ile kosztuje to zaprogramowanie?



Dokładnie mechanizmu nieznam co i jak się programuje ale jak miałem problemy z imobilajzerem to wtedy w aso potrzebowali oba kluczki i oba programowali najpierw jeden potem drugi porawdopodobnie to polegalo tylko na tym zeby centralka wiedziala ze ten i ten kluczyk to jej (to jest to programowanie kluczyka [potrzeba centralki + kluczyki+ scaner daewoo).
Co do zalatwiana to musze sie szefa zapytac co z tym beda robic a co do programowania to mam w domu scanner daewoo !! z opcja do imobilajzera )))

Pozdrawiam

raffsa.

Programowanie czy nie programowanie potrzeba centralki + kluczyki+ scaner daewoo