MotoNews.pl
  

Jest Daewoo ALDL monitor po angielsku a nie po rusku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Właśnie zmodyfikowałem wszechobecny daewoo.exe

Do pobrania przez jakiś czas będzie tutaj:

http://free.of.pl/d/dantech/Daewoo_ALDL_monitor.exe

Pozdrawiam na Nowy Rok
PAwol


[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2003-12-31 11:46:38 ]
  
 
Na marginesie....

Niestety z Daewoo (przynajmniej Espero, nexie tez podejzewam)
nie działają inne softy diagnostyczne:

Testowałem:
ALDLMON
CatChat
CarByte
Efilive v4

i jeszcze pare pomniejszych

Czyli mamy tylko ten soft
  
 
Fajnie, dzieki że się podzieliłeś z kolegami, to się ceni.... ale czy ten kabelek o którym mowa w poscie: "Regulacja ---> program na PC" współpracuje poprawnie z tym programikiem ??? W zasadzie program ma wszystko co trzeba... tylko ni ebardzo wiem jak regulować skład mieszanki (uboga/bogata) przy jego pomcy ?? Który wskażnik jest przy tym pomocny ?? CZYJNIK O2 ?? [mV] ??
  
 
Dokładnie ten sam interfejs. Mozna układ zmodyfikować tajk aby był zasilany z portu RS a nie z zewnętrznego źródła. Akurat sof do Daewoo ustawia odpowiednio port aby było zasilanie. Z innymi softami moze nie działać i trzeba zasilić z zewnątrz. Kwestia sprawdzenia.

Nic nie ustawisz. Skład Co reguluje ECU. NApięcie sondu wacha się od 0 do 1,132V. Wynika to z procesu przetwarzania A/D .Integrator - ale mechaników to nie powinno to obchodzić jak to się fachowo nazywa - to nic innego jak metoda przetwarzania A/D. Nie mam pojęcia po ch.. używają tego nazewnictwa. Robią tym mętlik w głowie mechanikom. Dla nich wazne jest że cyferka w FUEL INTEGRATOR wyraża zmierzone napięcie na sondzie w zakresie 0-1132mV. I tak wartoś 0 odpowiada napięcie 1132mV, wartość 255 odpowiada napięciu sondy 0V (odwrotnie-wynika to z zasady działanie przetwornika zwanego integratorem) , wartość 128 odpowiada 566 mV, wartość 155 odpowiada napięciu 444mV i wokól tej wartości ma się to zawsze kręcić. LEARN BLOCK to nic innego jak średnia z iluś tam pomiarów (pewnie 256 ale to mniej ważne). Chodzi o to że pojedyńćzy pomiar może być czym kolwiek
zaburzony (np. przebicie na kablach WN). Wartość średnia jest mniej podatna na przypadkowe pomiary. LEARN BLOCK X to nic innego ja średnie ale dla konkretnych stanów przepustnicy

I tak:
0 jest dla biegu jałowego
1 dla jazdy przy zamkniętej przepustnicy (pewnie hamowanie silnikiem)
2 jazda na uchylonej przepustnicy
3 jazda na full otwartej przepustnicy

MAm nadzieję ze jest to już jasne jak to działa. W książce fabrycznej opisano to tak pozornie "mądrze" że się w pale nie mieści

Ponieważ integrator z grubsza mierzy czas ładowania kondensatora pomiarowego to napięcie sondy lambda wariuje między 0-1V. Tak naprawdę FUEL INTEGRATOR jest odczytem z sondy

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2004-01-02 09:09:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2004-01-05 12:25:59 ]
  
 
No fajnie a masz moze schemat takiego interfejsu po zmodyfikowaniu.????????????????/
  
 
Proste. Zakładam ze RS test 9cio pinowy. Bierzesz z pinu 7 i 8 sygnał przed diody przełączające (byle jakie szklane krzemowe ) założone w kierunku przewodzenia. Sumujesz to potem i masz już zasilanie które podłączasz to wejscia stabilizatora na schemacie. W czasie pracy układu napięcie spada do 7V ze względu na niewielką wydajność prądową


7 pin
o----->I-----------o-------------o +12V
o----->I-----------I
8 pin

RS232 9cio pinowy



[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2004-01-02 09:18:57 ]
  
 
Dla zainteresowanych dorzucam równiez POLSKĄ wersję
omawainego softu

Pozdrawiam
http://free.of.pl/d/dantech/Daewoo_ALDL_monitor_pl.exe


[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2004-01-02 10:22:53 ]
  
 
Cytat:
W książce fabrycznej opisano to tak pozornie "mądrze" że się w pale nie mieści

tu sie z Tobą zgadzam Pawol ... BIG THANKS za wyjaśnienia !!
  
 
Odswierzam. Temat tonie. Niech sobie jeszcze ludzie zaciągną soft
  
 
moglbym ow sofcik zamiescic na stronie klubowej i podac dodatkowo Twoje namiary, w razie gdyby ktos mial jakies problemy?
  
 
A co kodami błędów w ALDL MONITOR-chyba coś śćiemnia
  
 
monitor podaje tylko całkowitą ilość błędów. Same kody odczytasz lampką. TAk jest i nie mamy na to wpływu


Soft jak najbardziej w klubie. Nie jest on mojego autorstwa - ja go tylko wyedytowałem. Kłopoty? Nie ma kłopotów po prostu działa


[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2004-01-05 12:25:12 ]