Krótkie przełożenia [126p]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siemka, mam pytanko odnośnie skrzyni biegów do kaszlona, konktretnie chodzi o krótkie 2 i 3. Części do montazu pana Kałuży. Mam w wziązku pytania:
1. Czy na trasie będzie się normalnie jeździło szczególnie na 4 biegu i co z Vmax? Trasa 200km.
2. Czy nie będzie czasem efektu że (jeden w kaszlu i tak jest krótka) jak przełącze na 2 to się nie zdąrzy rozsprzęglić.
3. Jak jest z awaryjnością takich skrzyń jeśli serwisowana będzie wg instrukcji.
4. Jak ze spalaniem i ogólne odczucia?

Szczególnie mile widziana wypowiedź kogoś kto ma taką skrzynie lub podobną. Mile widziana każda wypowiedź. Pozdrawiam.
  
 
Witaj
1. Z tego co wiem czwórke masz w tej skrzyni seryjną czyli prędkośc max będzie taka sama.Co do jazdy to gdy zmienisz bieg z trójki na czwórke silnik zejdzie na niskie obroty co w połaczeniu z mocnym 126p daje słabiutkie przyśpieszenia, odwrotnie gdy redukujesz z czwórki na trójke obroty będa za wysokie(mówie teoretycznie bo nigdy 2,3 nie miałem)
2.??
3.Myśle że największym szkopułem tej skrzynki nie beda krótkie przełożenia tylko seryjna jedynka, która to jak się sypnie na choince to choinka praktycznie do wymiany(czytaj trzeba kupić nowe 2,3)
4.Osobiściwe mam 3,4 i na razie jeździłem na niej tylko w 650.Wrażenia są niesamowite,a różnice w przyspieszeniu ulegają diametralnej zmianie.Czujesz się tak jakbyś miał trzy dwójki, tzn. wbijasz jedynke, startujesz zmieniasz na dwójke i na każdym kolejnym biegu silnik ma taki sam ciąg.Co do spalania to prawdopodobnie wzrośnie w mieście, (na trasie powinno zostać bez zmian) bo po prostu będeziesz jeździł na wyższych obrotach .

Kupie przełożenia 2,3 ew. całą skrzynke i sprzedam krótkie przełożenia 3,4 w stanie fabrycznym(mniej niż 500km!) .Możliwa wymiana przełożeń 3,4 na 2,3



[ wiadomość edytowana przez: art126 dnia 2003-12-22 17:51:50 ]
  
 
Spoko a powiedz mi czy jak mam teraz seryjną skrzynie muszę cosik jeszcze kupować jakieś podpórki i łożyska, bo nie wiem! Pozdro, czy ona tak jest głośna, i jak będzie na 4 biegu będzie cisza? Pozdro, jak będzie przy przełączeniu z 1 na 2?
  
 
Oprócz choinki musisz mieć krótkie tryby tych biegów 2,3.Nie musisz kupywac żadnych podpórek, aczkolwiek dobrze byłoby zrobić remont tej skrzynki jeżeli jest w złym stanie(bo i tak będziesz musiał ją praktycznie cała rozebrać aby włożyc choinke i tryby).Remont to znaczy m.in. łożyska, posprawdzać czy na wałkach nie ma luzów i ew. jak są powymieniać łożyska,;synchronizatory, półośki co by olej nie sikał z wyrżniętych półosiek.Tylko tu jest jeden minus, aby skrzynka była tip top trzeba robić to na fabrycznycjh częściach a te są strasznie drogie(4 łożyska to coś poniżej 200 zł).Co do głośności to nie wyje ona jakoś dramatycznie głośnio dla mnie ten odgłos był przyjemny Tak na 4 biegu będzie cicha(mówie z teori bo 2,3 nie miałem).Jak będzie po przełączeniu z 1 na 2?dostaniesz niezłego kopa

[ wiadomość edytowana przez: art126 dnia 2003-12-22 18:13:37 ]
  
 
No luz o to mi chodziło, co jeszcze możesz o niej powiedzieć. Pozdro, jak jest z redukowaniem np. przy 60 na IV biegu na III? Silnik zaczyna przeraźliwie wyć czy jak i Jak wygląda sytuacja z prędkościami na poszczególnych biegach ile na 2 osiągne a ile na 3, czy raczej strace?

[ wiadomość edytowana przez: DaymoN dnia 2003-12-22 19:10:58 ]
  
 
Nie wiem jak z redukcją z 4 na 3 bo nigdy 2,3 nie miałem i nie jeździłem, napisałem to tak jak mi się to w głowie poukładało, tzn. jak mi się wydaje.Daymon skąd będziesz miał te przełożenia? bezpośrednio od Kałuży?(jaka cena?), napisz mi na priva jak znasz kogoś kto ma takie trybiki na zbyciu.Co jeszcze moge powiedzieć? bierz te przełożenia różnica ogromna
  
 
czesc chcialem sie dowiedziec czy ta skrzynia 3,4 krotkie jest do sprzedznia??i kto robil te przelozenia?dzieki za odpowiedz.daniel z krakowa.
  
 
Nie no luz wezme na 100%, interesuje mnie jak będzie na trasie, jak z wyprzedzaniem i wogóle. Powiedzmy mam na IV - 80km/h i zapinam 3 to do ilu go dociągne? Pozdro
  
 
pogadaj z widynkiem ale myśle źe MAX do 90
pozdro
  
 
Daniel81 do jutra dam Ci odpowiedź(jutro będe miał zdjęcia mojej choinki i trybów).Tryby i przełożenia robił Kałuża.
  
 
ja mam krótkie 3 i 4.. nie mogę porównać jazdy z seryjną skrzynią, bo na tym silniku jeździłem tylko na takiej skrzynce. ja mam zaleconą wymianę co 3 tys km. co do tej jedynki, to jesli się rozwali, to można wysłać do kałuży i on przełoży koła na inną choinkę (tak słyszałem) - nie znam kosztu. nie mam obrotomierza (tzn mam, ale zepsuty ), ale u mnie v-max na trójce to 85-90.
aha, jeśli jadę w maluszku z kimś, kto ma seryjną skrzynię, to silnik po wbiciu trójki łapie strasznego muła, u mnie tego nie ma.
moja gwiżdżę dość sowicie, skrzynka u Red Devila była znacznie cichsza. aha, ja już jestem po dwóch remontach (za pierwszym razem rozwaliłem synchronizator na trójce), ostatnio zmielił się dyfer (dzięki Krzemowy za koła , bardzo przyjemnie się je upala)

p.s. Daymon - trochę cię nie rozumiem-masz taki dobry kontakt z Kałużą... no i co z twoją piątką
  
 
jeszcze jedno, z tego co się orientuję, to było kilka różnych przełożeń poszczególnych biegów.
  
 
5 to kicha totalna nie dało się jeździć!!! Powaga i jeszcze stara panie i teraz wiesz mam dostęp od ziomala jedengo i wiesz może łykne ale mam pytania bo wiesz nie chce utopić. Pozdro. Za i przeciw.
  
 
dlaczego nie dało sie jeździć jakieś konkrety ???
  
 
Bo całość po pierwsze nie przypominała skrzyni, problemy z zamontowaniem, coś było zepsute bo jak już zapodałem to z 3 na 4 to jak jest łącznik elastyczny popsuty to tak samo. Remont tego 1400zł 7 miechów temu u Kałuży. Odpada
  
 
A czy ktoś mógłby zmierzyć średnicę tych kółeczek zębatych?? Najbardziej cieszyła by mnie ta 2,3,4 krótkie. Ew. 2,3. Bo może znajdę jakiegoś magika co mi to zrobi za niewielkie pieniądze w porównaniu do Kałuży.
  
 
DaYmon do Twojego silnika Ci nie polecam bo byś nie nadążał zmeniać biegów
  
 
Cytat:
2003-12-23 02:11:55, Strongi pisze:
A czy ktoś mógłby zmierzyć średnicę tych kółeczek zębatych?? Najbardziej cieszyła by mnie ta 2,3,4 krótkie. Ew. 2,3. Bo może znajdę jakiegoś magika co mi to zrobi za niewielkie pieniądze w porównaniu do Kałuży.



Jaka pewność że to się nie rozsypie i jaka cena???
  
 
Strongi na Kaciku Rajdowym chyb a Dobromil (czy jak tam jego nicka sie pisze ) pytał się o regeneracje krótkiej skrzyni. Od niego można skołować wymiary a o regeneracje lub ewentualne dorobienie jak już pisałem będe się pytał u mnie w szkole. Tam jest od pyty takich magików na warsztatach wiec może coś zdziałają
  
 
Opisz mi jak wyglądało ustawienie biegów w tej "5" Jestem ciekaw