Jak zrobić chołodnice oleju?????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak zrobić chołodnice oleju?????
pozdrawiam DAN.
  
 
Za pomniałem do doć że ta chłodnica ma bućdo malucha.pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku.
  
 
najlepszy opis na stronce deniora www.denior.prv.pl
  
 
zrobić będzie ciężko... dużo cięcia i lutowania..
a jak chcesz założyć chłodnicę oleju to artykuł ze strony F&F i SZUKAJ
  
 
Do jakiego samochodu ma być ta chłodnica?
Jest trochę artykułów o tym, jak zainstalować chłodnicę oleju do malucha, ale "zrobić" się jej nie da, trzeba wykorzystać gotową i ją zaadoptować po niewielkich przeróbkach. Ale nie ma o czym gadać, jeśli nie wiadomo do czego to ma być.
  
 
Chyba się spóźniłem, jak pisałem poprzedni post byłem pierwszym, który odpowiada w tym temacie.
  
 
link1
link2
  
 
chlobnicy oleju nie da sie zrobic samemu chyba
  
 
>>>>>TU<<<<< masz bezpośredni link do artykułu na ten temat na stronie Deniora - najlepszej stronie o przeróbkach malucha.
  
 
najlepiej kupic chlodnice oleju od jakiegos motocykla
  
 
Zanim dowiedziałem sie ze mój wał jest miekki
Mysląeł mo dodatkowym chłodzeniu.
Najprosciej dorwac chłodnice od Zaporozca - 50 - 60 zlotych.
Dodatkowo mozna sie pokusić o Filtr oleju włączony za chłodnicą - nie przed - nie wiem dlaczego ale to podobno ważne.
jeździ u nas po stalowej .
Taki zołty malec z klatką i facet na zimę wywala Chlodnice a zostawia filtr oleju bo mówi że sie nie da jezdzic - niedogrzany silnik .......
U niego jest puszczone identyko jak na stronie FF.
Na lato sprawa super zwłaszcza do jazdy w korkach - Rogacek cały czas to chwalił
  
 
Ja zastanawiałem się nad nagrzewnią od DF bo takową mam i moge ją pomodzić , co do filtra to chyba lepiej żeby był przed chłodnicą, bo tak to cały syf osadzał by sie w chłodniy co pogarszało by jej sprawność, no ale możliwe że filtry mogą pracować tylko do jakiejś temperatury i wtedy musi być za chłodnicą.
  
 
Cytat:
2003-12-29 17:05:28, SPEED pisze:
Ja zastanawiałem się nad nagrzewnią od DF (...)


Też myślałem o zrobieniu chłodnicy z nagrzewnicy z Fiata 127, ale czy nagrzewnica będzie tak odporna na temperaturę i ciśnienie? To chyba nie jest zbyt dobry pomysł. Lepiej wykorzystać coś co miało służyć w tym celu, czyli gotowca.
  
 
nagrzewnica jest odporna na temperature poniewaz, wykonana jest z miedzi i aluminiowe uzebrownie (ewntualnie stalowe jak w DF), a co do cisnienia to trzeba zrobic test. Kupujesz jakas nagrzewnice wylot zamykasz i pompujesz sprezarka i okaze sie przy jakim cisnieniu puszcza luty ale 1MPa spokojnie wytryma,
a w ukladzie smarowaniania to jest chyba ok 0,4 MPa no moze 0,6 przy dobrej pompie i na nie wykutanych panewkach tlokow i innych pierdol ktorych zuzycie wplywa na cisnienie ukladu smarownia

ale nagrzewnica raczej nei nadaje sie, ze wzgledu na duza pojemnosc i trzebaby miec pompe o lepszej wydajnosci, hehe jak ktos chce to zawsze moze chlodnice z lodowki zamontowac na dachu za pomoca elementow bagaznika dachowego


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2003-12-29 22:49:42 ]
  
 
ja kupiłem od citroena VISY chyba. jest malutka, ma pojemność ok 300ml.... na założenie niestety jeszcze trochę poczeka
  
 
nagrzewnica na 100% nie wytrzyma
Rozsadzi ja

Ja zrobilem sobie chlodnice ze stalowego wymiennika ciepla od agregatu chlodniczego.
W 800ce ( niestety swietej pamieci ) super sie sprawdzila.
Mozna takie wymienniki ( niewiem jak sie to dokladnie nazywa ) na zlomie znalesc za friko.