MotoNews.pl
  

Reset E.C.M i obsługa akumulatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
- Czy by zresetować ECM wystarczy wyjąć bezpiecznik (1 - nad nogami kierowcy) ? czy też konieczne będzie odłączenie akumulatora ?
- Mam bezobsługowy akumulator (oryginalny) i nie pamiętam bym
widział tam zielony kolorek w okienku, no może 1-2 razy w lecie,
i pytanko czy w nim dolewa się wody i jak i do jakiego poziomu?
bo na obudowie akumulatora nie ma wskaźnika min-max.
  
 
1 wg mnie odlaczenie akumulatora
2 ile ten akumulator ma lat?
sprobuj podladowac
jesli jest starszy niz 5 lat to juz niestety wymiana jesli ci sie oczko nie zazieleni na dluzszy czas
zeby dolac wody??
jesli nie masz korkow w akumulatorze to oczywiscie mozna wywiercic dziury nad celami i dolac wody
ale nie wiem czy to cos da

[ wiadomość edytowana przez: cezariusz dnia 2003-10-24 19:58:30 ]
  
 
Akumulator ma X lat (jestem drugim właścicielem), auto-97,
Moje pytanie sprowokowała wizyta w realu - gdzie leżał sobie
podobny akumulator, a pisało na nim -jeśli wskaźnik jest biały
należy dolać wody destylowanej do kreski max-.
A korki wlewowe są pod naklejką.
  
 
niestety te sprzety nie maja korkow
jedyna rada to niestety wymiana
chyba ze ci jeszcze kreci
moj juz poszedl na zlom tez 97
ale zeszla zime musialem go pare razy dzwigac do piwnicy celem naladowania bo nie chcial gadac
  
 
Jeszcze kręci, bez obciążenia ma 13,2V i cholera wie jak będzie
zimą.
Dzięki!
  
 
To już odkładaj kasę na jakiś ludzki akumulator (czytaj Centrę) obsługowy. Bezobsługowych praktycznie nie ma.
  
 
Ktoś może mi powiedzieć jakiej firmy są oryginalne akumlatory w espero? Ostatnio wymieniliśmy z tatą na nowy i zapomniałem zapisać.
Swoją drogą to oryginalne akumlatory są świetne. Nasz espero jest z 96r. a akumlator wymieniliśmy dopiero w zeszłym miesiącu. Nie był ani razu ładowany. Pewnie by jeszcze pochodził, ale woleliśmy przed zimą nie ryzykować.
  
 
Cytat:
Ktoś może mi powiedzieć jakiej firmy są oryginalne akumlatory w espero? Ostatnio wymieniliśmy z tatą na nowy i zapomniałem zapisać.
Swoją drogą to oryginalne akumlatory są świetne. Nasz espero jest z 96r. a akumlator wymieniliśmy dopiero w zeszłym miesiącu. Nie był ani razu ładowany. Pewnie by jeszcze pochodził, ale woleliśmy przed zimą nie ryzykować.




Te akumulatory są faktycznie fantastyczne.
Teść ma Espero z 1996r. i zmienił akumulator w tym roku (po 7 latach ).
  
 
z tego co pamietam na akumuklatorze ktory mialem z fabryki nie bylo zadnych oznaczen
ten ktory teraz kupilem w ASO ma oznaczenia daewoo ma raczke do noszenia jest zielony nie szary natomiast nie spojrzalem na miejsce produkcji
jutr zobacze i dam znac
  
 
Cytat:
Akumulator ma X lat (jestem drugim właścicielem), auto-97,



Akumulator starszy jest o 4 lata od samochodu. Mamy rok 2003 a nie 2007
  
 
A ja mam orginalny akumulator z 97 roku
i na razie trzyma dobrze
  
 
Wyciągnięcie bezpiecznika nr 1 na ponad 10 sekund zaskutkuje resetem ECU
  
 
no właśnie że niekoniecznie umnie taka opcja z bezpiecznikiem niedaje efektu resetu kompa
Będy jakie miał nadal w nim są dopiero odłączeni aku przyniosło skutek w postaci resetu i wykasowaniu ustawień i błędów..... niewiem czy to jest błąd książki czy poprostu w 1,5 tak sie resetuje a w 1,8/2,0 już tak się nieda....
  
 
Cytat:
2003-11-05 17:03:21, rjsunset pisze:
Cytat:
Akumulator ma X lat (jestem drugim właścicielem), auto-97,



Akumulator starszy jest o 4 lata od samochodu. Mamy rok 2003 a nie 2007



Eeeee....trza umieć czytać wiersze i "między wierszami"!....przecie to nie dziesięć tylko "IKS" ...no ale w "Sylwka" wszystko można wybaczyć ....a ja qr...a nie mogę się napić jak normalny człek w taką nockę bo jakieś prochy na choróbsko mam zaordynowane !...stąd taka trzeźwość umysłu
  
 
W 1,5 da się na pewno. Ze schematów to nawet wynika. Fabryczna knikga jest mocno nie dorobiona wiec możliwe ze jest tam błąd w schematach 1,8 i 2,0
  
 
odpiecie akusia w espero 1.8 nic nie dało przynajmniej w moim był wyłączony 12 godzin i dalej jest problem ze spalaniem i uruchomieniem silnika jak jest ciepły
  
 
Cytat:
odpiecie akusia w espero 1.8 nic nie dało przynajmniej w moim był wyłączony 12 godzin i dalej jest problem ze spalaniem i uruchomieniem silnika jak jest ciepły




Widać to nie kwestia resetu kompa - coś stale wywołuje błędy w takim przypadku trzeba usunąć przyczynę , a nie resetować.
  
 
heh te błędy wywołuje chyba moja siostra ciągle uczy sie jezdzic, jak tylko siądzie do auto sie p...i spróbuje jeszcze zobaczyc jak działa reset wg adminka moze cos pomorze bo mam dosc tego spalania (czy mozliwe zeby 1.8 paliło 15/100 przy mieszanej jezdzie oczywiscie na LPG???)
  
 
Możliwe, szczególnie przy wysokich prędkościach obrotowych silnika.