Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2004-01-03 23:12:59 FGM!- ANI TE, ANI TE!! Kup nowe PH.4000K /chiba taki mają symbol/ albo OSRAM SILVER+50%. A jak nie masz kasy to cosik z TUNGSRAM czyli albo MEGALIGHT+50% lub mieli też w ofercie chyba takie o nazwie chyba SUPERBLUE /coś z "BLUE"/-te ostatnie świeciły DOKŁADNIE TAK SAMO jak PH.BLUE VISION tylko były o połowę tańsze!! |
malyzk daewoo espero 1.8 cd ... celestynow | 2004-01-03 23:15:00 też mam vision plus (znacznie lepiej) wiem że są różne, ja mam +50
miałem podobny dylemat przy zakupie. Sprzedawca twierdził że blu vision świecą poprostu w niebieskawym odcieniu i nie był skłonny poprzeć tezy że lepiej. Po dodatkowej kalkulacji cenowej kupiłem plusy. Swoją drogą ta cena nie może chyba być tylko związana z niebieską bańką więc może jednak ktoś rozwinie temat blu vision. |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2004-01-04 10:37:59 No prawda jest taka że jednak może niebieskie = tuning a tu ceny walą o 100% w góre polecam OSRAM silver+50% super śiwecą i świecą warte swojej kasy.! co do Philipsów niewiem niemiałem. |
Czarek_Rej Klubowy Weteran FOKA Chorzów -Batory | 2004-01-04 14:55:24 Philips Blue Vision nie swieca na niebiesko tylko na biało wiem bo mam są cholernie drogie (kpl. ok100) są napewno lepsze od Philips Premium +30% ale co do Vision Plus (+50%) to nie wiem byc moze swiecą tak samo. Najlepiej porównac! pozdrawiam!!! |
MaciekGT Espero 1,8 CDX petro ... Warszawa | 2004-01-04 22:11:56 Philipsy padły mi po 7 miesiącach , na Osramach jeżdżę już ponad rok i święcą jaśniej niż Philipsy bo porównywałem.
Mam Osram +50% a cena była jakaś śmieszna chyba 25 zł za komplet.. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2004-01-05 00:45:06 BLUE VISION=4000K ?? no to mię BARDZO zaskoczyłeś...miałem kilka razy "do czynienia" z Philkami Blue Visio ale nigdy nie zauważyłem na nich takiego opisu!! /czy 4000K to może barwa światła??/...i teraz już zgłupiałem!-niech mię ktoś oświeci proszę !!
SUPERBLUE to nadal TUNGSRAM tyle, że "łyknięty" przez koncerna GE....jak masz te żarówy i szukasz lepszych to na pewno nie byłbyś zadowolony z PHILA BlUE VISION -jak już pisałem te żarówy świecą praktycznie identyko! z SB! Tak czy inaczej jeśli masz kasę na PHILIPSy czyli nieco większą niż normalnie to mocno polecam OSRAM SILVER+%. Wydawa mię się,że są jednak zdecydowanie najlepsze |
Lasombra Nehedar Abir Warszawa | 2004-01-05 01:00:41 a ja blue vision nie polecam wyrzucone pieniadze w bloto.. u mnie w alfie nic sie nei zmienilko barwa i jasnosc sa identyczne co do seryjnych zarowek....
w Espero miałem GE blue cos tam... tez nie bylo roznicy... ze swojej strony moge polecic zarokwi Bartka ma bardzo ładny kolor co do jakośc nie moge sie wypowiedziec |
FGM ESPERO 1.8 CD Waraszawa | 2004-01-05 16:00:25 Panowie firma OSRAM wprowadziła nowy tym żarówki
na dzień i na noc. Oto kilka informacji z ich strony. Nowe żarówki samochodowe Light@Day> Jazda z włączonymi światłami podczas dnia znacznie zwiększa bezpieczeństwo podróży. Żarówki samochodowe Light@Day firmy Osram są idealnym rozwiązaniem. Dzięki specjalnej technologii Light@Day mają dłuższy okres trwałości niż tradycyjne żarówki samochodowe, dzięki czemu nie muszą być częściej wymieniane, mimo że są włączone zarówno w dzień jak i w nocy. Korzyści są oczywiste: Pojazd jest lepiej widoczny na drodze, szczególnie w trudnych warunkach atmosferycznych, dzięki czemu spada prawdopodobieństwo wypadku Odległość od nadjeżdżających samochodów jest łatwiejsza do ocenienia Ruchy samochodu są lepiej widoczne dla innych kierowców. źródło: osram.pl A to adres ulotki w pdf.: http://www.osram.pl/res/ulotkaLIGHTDAY.pdf A to adres do strony z info: Osram Light&Day |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-01-05 19:09:09
4000 K (chodzi oczywiście o stopnie Kelvina) jest to temperatura spalania gazu w zamkniętej przestrzeni i przy określonym ciśnieniu normalnym w ustalonych warunkach (środowisku) fizycznym mające bezpośrednie przełożenie na postrzegane ludzkim okiem widmo światła. W konsekwencji przekłada sie to na kolor śwoiatła żarówki, ale ma niewiele wspólnego z jej jasnością. Ciekawostka: Poziom oświetlenia danego przedmiotu danym żródłem światła jest w głównej mierze zależny od stopnia odwzorowania widma światła dziennego a nie od bezpośredniej jego jasności. Stąd np. doskonale wydajna żarówka halogenowa w odpowiednio "zestrojonym" reflektorze (odbłyśnik, ilość światła pochłonietego, itp.) da porównywalnie dużo światła w porównianiu z tradycyjnym oświetleniem zw. potocznie "jupiterem" o mocy np. 700 W. Natomiast długość "życia" żarówki halogenowej w głównej mierze zalezy jest od warunków jej pracy i samej konstrukcji, oczywiście. Z tego powodu baaaaaardzo polecam częste czyszczenie szkieł reflektorów w samochodach gdzie wykorzystywane jest tradycyjne oświetlenie halogenowe, gdyż warstwa brudu stwarza bardzo dużą barierę termoiczną. W brudnym reflektorze analogiczny model żarówki ędzie pracował o wiele krócej aniżeli w reflektorze, gdzie żarówka ma szansę na prawidłowe chłodzenie, tj. czystym . Inna sprawa, to fakt, że wydajność żarówki określa fakt, ile energii jest ona w stanie "przełożyć" na wyprodukowanie danego pozomu "jasności" a ile na ciepło. Oczywiście żarówka która produkuje więcej ciepła, "pożyje" odpowiednio krócej. Stąd ostatni patent Mercedesa polegający na wykorzystaniu w reflektorach głównych (!!!) diód, konkretnie typu SD. Diody takie poza oczywistą korzyścią posiadania własnego układu optycznego, co powoduje, że zbędny staje się kształtowany komputerowo odbłyśnik, mają jeszcze tą zaletę, że ponad 92% energi dostarczonej ze źródła prądu są w stanie spożytkować na "świecenie" a jedynie niecałe 8% zamieniają na ciepło - patencik, isn't it ??? Z tego dokładnie powodu żywotność takiej diody może przekroczyć 150 tyś. godzin. Nie wspominam tu o innej zalecie, czyli o minimalnym zapotrzebowaniu na energię. Podsumowanie: Cały ten wykład był nie zamietrzony, a tak naprawdę warto skupić się na tym co pisałem o warunkach pracy żarówki, w celu maksymalnego wydłużenia jej żywotności, czyli: 1. Nie dotykać bańki paluchami, by nie zostawiać na niej tłustych plam (tłuszcz się wypala, niszcząc żarówkę) 2. Czyścić odbłyśnik zapewniając żarówce nalezyte chłodzenie 3. Starać się zapewnić żarówce pracę we wmiarę stałym poziomie napięcia (prądu)... tyle, że wpływ na to ma przede wszytkim konstrukcja samej instalacji, a nie użytkownik Pozdrawiam. |
MaciekGT Espero 1,8 CDX petro ... Warszawa | 2004-01-05 20:37:03 JEZU........
masz gadane.. |
Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2004-01-05 22:02:54 SpeedR zawsze lubi duzo pisac |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-01-05 22:32:34
Niee, czasem tylko mnie nachodzi |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2004-01-06 00:51:03 Dzięki Speed! ..oświeciłeś nie tylko mnie!...i to jak "oświeciłeś"!! |
Tomek-Mydlowski Warszawa | 2004-01-06 00:53:27 ja musze u siebie dorobić mase do lampy....bo coś czuje że mam na przewodach jakiś spadek napiecia |