| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
danielek77 Miłośnik FSO fso 125pME+LPG & Ka ... Łuków | 2004-01-15 13:51:44 Chciałem ten wątek poświęcić polskim autkom,które powstały o wiele wcześniej niz produkty FSO!!!
Autka te powoli odchodzą w zapomnienie, a myśle że są warte poświęcenia chociaż chwili naszej uwagi! TAK WIĘC WSZYSTKICH WIELBICIELI HISTORII MOTORYZACJI(szczególnie polskiej) ZAPRASZAM DO WSPÓLNEGO POPROWADZENIA TEGO POSTU...TAK BY I ON NIE ZNIKŁ W GĄSZCZU KLUBOWYCH OFF-TOPIC-ów Na dobry początek; CWS-T1 Autko produkowane (oczywiscie w Polsce) w latach 1927-31 SILNIK; początkowo 3-litrowy o mocy 45KM, nastepnie powiększonej do 61KM, prędkość max.105km/h(pamietajmy ze to lata 20-ste),w latach późniejszych stosowano 8-mio cylindrowy motorek o mocy od 80 do 100KM. WERSJE NADWOZIA; 4-ro drzwiowy 5-7 osobowy kabriolet,nadwozie typu kareta i dwu dzrzwiowy tzw."fałszywy kabriolet" Zbudowano 500 sztuk tego pojazdu i około 300 szt pochodnych wersji (sanitarka i furgon) Konnstruktorem autka był inż.Tadeusz Tański przy współpracy z inż.Władysławem Mrajskim i Stanisławem Panczakiewiczem (nadwozie) Na kuniec pare ciekawostek; - autko miało wszystkie śróby i nakrętki o jednakowym gwincie M10-tak całe auto można było rozebrać posiadając jeden płaski klucz (chyba jedyne takie auto na swiecie,no i po co skrzynka narzedziowa) - ciekawym rozwiązaniem było tez umieszczone na boku skrzyni korbowej wzierniki do sprawdzania stanu panewek korbowodu bez rozbierania silnika!!! - w skrzyni biegów zainstalowano urządzenie zabezpieczające przed kradzierzą zamykane kluczykiem-czyżby protoplasta terazniejszych multilocków itp. - no i rekordowy czas projektowania silnika(na ówczesne czasy była to wyjątkowo nowoczesna jednostka)- Tańskiemu zajeło to trzy tygodnie-ciekawe co na to nasi obecni konstruktorzy z kompami i innym badziewiem wspomagającym - zaprojektowano takze CWS-T2 z silniczkiem 4-cylindrowym (mały pojazd dla mas) którego niestety nigdy nie puszczono do produkcji NO I SMUTNY KONIEC TEJ OPOWIASTKI inż.TAŃSKI ZGINĄŁ W 1941 W OBOZIE KONCENTRACYJNYM W OŚWIĘCIMIU...swoją drogą ciekawe jak by wyglądała nasza poczciwa syrenka gdyby przyłożył sie do jej konstrukcji gościu z taaaaką głową-bo chyba pomysły miał niezłe...a i jeszcze jedno to właśnie on zaprojektował najwiekszy na świecie silnik lotniczy o 12-cylindrach w układzie H!!! No i oczywiście pare fotek [ wiadomość edytowana przez: danielek77 dnia 2004-01-15 13:53:09 ] |
PAGAN Wwa | 2004-01-15 13:57:05 a wszystkie autka sa na znanej stronce www.auta.b7.pl |
cebka Miłośnik FSO ![]() Było Wąskie Caro 1.9 ... Lublin | 2004-01-15 18:33:23 Co bylo przed FSO?Hmm...na poczatku byl chaos |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-01-15 19:32:57
I jego brat kryzys |
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2004-01-16 07:34:14
A potem przyszli kretyni [ wiadomość edytowana przez: Dominik dnia 2004-01-16 07:34:54 ] |
PAGAN Wwa | 2004-01-16 08:56:45
buehehehehehe!!! i zostali. |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-01-16 21:46:48 I jeszcze k a posiedzą (na razie na stołkach) |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-01-16 22:29:14 Nastepni będą tacy sami i tak do zaj****nia |
Bialy (A) Miłośnik FSO ![]() wawa | 2004-01-18 13:10:48 A w międzyczasie przyszły "żółtki" ![]() ----------------- --- Biały --- ten zły admin |
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2004-01-19 11:52:51 ooo temacik ładnie się rozwinął
|