Nareszcie zalozylem alusie;)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nastapilo to przed chwila i na razie zrobilem tylko rundke wokul osiedla. Ale prezentuja sie o wiele lepiej niz sobie wyobrazalem
Po prostu miazdza.


Kiedy jakis spocik??
  
 
kiedy fotki ????
  
 
O ty ....@#%# Kiedy sie widzimy porobie ci fotek ile tylko bedziesz chciał i jakich tylko bedziesz chciał musze moja faworyte (nie czytac w zadnym razie favoritke ) zobaczyc obuta w takie koła!!!!!daj znac kiedy i co
  
 
Fotek na razie brak. Trza polerke lakieru szczelic. Moze na grilu cos sie wymysli, albo w niedziele na pasie.

Proponuje podjechac na pas ok godz 17 tam pogadac o pierd..... i przeniesc sie na grila na przylasek. Albo Inna kwestia.Grila zrobic na koncu pasa.
  
 
Cześć wilu, widze że założyłeś felasie to spox ciesze się razem z tobą. Domyślam się że aby założyć te felgi musiałeś zrobić dystanse. Mam do ciebie pytanko. Czy dał byś rade załatwić takie dystanse do mojego wartka, i ile by mnie to kosztowało. Do usłyszenia ...NaRkA...
  
 
Pozwole sie wypowiedziec na temat tych dystansow najpierw musisz miec fele tzn wiedziec jaki beda miały rozstaw srob zeby wykonac przejscie z twojego rozstawu srob na rozstaw tych felg bo rozstawy sa rozne inne ma np opel inne fiat czy ford roznice sa niewielkie (rozchodzi sie o mm )ale sa wiec chcac zrobic cos takiego trzeba wiedziec jaki rozstaw beda miały nowe felgi a wilu to dobry chłopak i powinien ci pomoc


pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Misio007 dnia 2004-06-02 00:27:22 ]
  
 
Wlasnie tak jak to napisal Misiek.
Trza miec fele zeby dopiero do nich dopasowac dystanse.
Najlepiej dobrac takie felgi zeby do nich dorabiac dystans o max szeorkosci ok 3cm.(w wartku sa szpilki??) Czyli musisz sobie sprawdzic jakie et by co pasowalo. Ja sobie wyliczylem mniej wiecej ze jest to ok40. I jakos mi sie udalo dorwac fele o et 38 i jest oki. Z przodu minimalnie wystaja poza blotnik.Ale nie duzo.
Dorabiajac dystans trza tez wiedziec jaka jest srednica rantu centrujacego na piascie. I jaka jest srednica otworu w feldze. Na samych srubach felga moze sie nie wycentrowac i bedzie bicie.

Co do kogos kto by mi to wytoczyl to tak:
Mi to robil ojciec wraz ze znajomym tokarzem
Ojciec wycinal kregi z kawala stali ,tokazr toczyl ,ojciec wiercil i gwintowal.
Ogolnie bylo kilka przerobek i modyfikacji i tokarz ma mnie juz dosc na jakis czas.
Koszt?? hmmm nie iwem ile takie cos kosztuje. Mnie to wynioslo flache bo po znajomosci
Na Radzikowskiego jest firma co robia dystanse, moze spytaj tam . Ale pewnie krzykna kosmos cene. Na czechach dystnse do skody kosztuja ok 200zeta za pare.
Jak masz jakiegos tokarza to ci to powinien wytoczyc bez problema ,majac dokladne wymiary.

  
 


powiem wam tak że jak już robić dystanse to naprawdę najlepiej z aluminium - ja takie sobie zrobiłem kupiłem 4 krążki odpowiedniej średnicy , grubości 30 mm i wytoczyłem - 5 mm zeszło na zrobienie rantu pod otwór centrujący więć mam 4 dystanse po 25 mm to był koszt 150 PLN za krążki + flaszka za toczenie ale to nie koniec - śruby ja za swoje dałem 100 PLN z mefem sie ich naszukaliśmy długo - a co do toczenia dystansów ze stali , jasne że to taniej wyjdzie ale trochę to nie zgodnie ze sztuką tuningu bo kto zakłada obręcze z lekkich stopów żeby dociążać później oś dystansem ze stali !!! trochę taki dystans bedzie ważył

pozdro
  
 
Wez Nimnul pod uwage to ze skoda jak i wartek musza miec zmieniany rozstaw srub.
Szpilka lub sruba trzymajaca felge do dystansa nie jest ta sama co trzyma dystans do piasty.Balbym sie powierzyc zycie samemu aluminium.Jesli juz to mozna wprasowac krazki stalowe z gwintem w aluminium.Ale to juz jest precyzyjna robota. Tak robia powazne firmy tuningowe. Ale to juz jest wyzsza szkola jazdy i kosztuje o wiele wiele wiecej niz stal. Fakt ze troche to sobvie wazy,a el coz. Pare kilo wiecej za cene o niebo lepszego wygladu i prowadzenia.
  
 
zagdzam sie z wilem przy zmianie rozstawu srob wybrał bym stal natomiast jako zwykły dystans napewno lepszy jest alu i dłuzsze sruby. Jakos kojarzy mi sie to na zasadzie jagby np benben hamulcowy buł z alu i do niego przykrecac fele A wy wypadku zmiany rozstawu kolo przykreca sie tylko do tego dystansu kory jest przykrecony do piasty wiec ten kawałek metalu musi przeniesc wszystkie obciazenia a w przypadku zwykłego dystansu tylko poszezajacego nie przenosi takich obciazen


pozdrawiam
  
 
Ok to prawie wszystko już wiem ale dokładnie jaka to ma być stal ,bo są różne rodzaje. A jeżeli chodzi o szerokość dystansu to jak dla mnie może być barrrrdzo szeroki bo mam zamiar poszerzyć wartka. Nadkolam będe dopasowywał do wystających oponek. Wiem wiem zaraz ktoś powie że będą mi lecieć szybko łożyska. Ale uwierzcie mi zawieszenie wartburga jest nie do zajeb......
  
 
moim zdaniem stal stopowa węglowa lub węglowana ( jeśli tojakaś różnica) materiał powinien mieć małą rozszerzalność cieplną i dużą odporność na ściskanie, ścięcie .
  
 
Jaka stal to nie wiem.Jakas mocniejsza ponoc. ZApytam ojca i napisze.
Jesli chcesz poszerzac wartka to najpierw i tak kup fele ( najlepiej o et bliskim zero) wtedy dystans nie bedzie musial byc az tak szeroki. a pozniej pasuj to do siebie i jazda.
Pozodzenia w pracach nad wartkiem.
  
 
Wielkie dzięki Wilu za słowa otuchy, napewno się przydadzą...
  
 


fakt nie wiedziałem że bedziecie kręcić koło do dystansów , w takim przypadku z pewnością alu odpada