| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
unky Bydgoszcz | 2003-12-29 15:13:11 Pracował normalnie jak na starych świecach. Znaczy sie nie jechałem na tych swiecach tylko go odpalilem i troche pochodził.
Skład spalin jest ok. W grudni robiłem przegląd i było wszystko w porządku. Filtr powietrza wymieniłem przed chwilą. Stary był dosyc zapaskudzony a poza tym tony jakichs lisci z niego wypadło Zobaczymy jak teraz bedzie sie zachowywal. Dzisiaj podjade jeszcze do osielska bo tam gosc ma podobno jakis sprzet ktory bada opary wydobywajace sie spod pokrywy oleju i na tej podstawie diagnozuje czy plyn chlodzacy dostaje sie do silnika. |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-12-29 15:44:03
No jeżeli filtr powietrza miałeś zapchany to z pewnością nie pomagało silnikowi w sprawnej pracy. Z pewnością ograniczało dynamikę auta oraz po części mogło powodować zwiększenie zużycia paliwa. Jak wrócisz z tego osielska to daj znać co i jak, gdyż sam jestem ciekaw. A ponadto może sam się kiedyś tam wybiorę sprawdzić proforma jak to u mnie wygląda. Pozdrawiam |
unky Bydgoszcz | 2003-12-30 14:59:57 Bylem w osielsku na tym tescie - Auto Amator France, kawałek za Pentelem po prawej jak jedziesz z Bydzi.
Oczywiscie test wykazał że padła uszczelka. Gosc zrobil to tak: Mial jakas taką strzykawę (cos podobnego do strzykawki). Tam miał jakis plyn, otworzyl korek od plynu chlodniczego w zbiorniczku wyrownawczym, zasał plynu. Plyn zmieszal sie z tym plynem ktory byl w strzykawce i zmienil kolor na zielonkawy co ma oznaczac ze w plynie chlodniczym znajduja sie spaliny co oznacza ze uszczelka jest padnieta. Co ciekawsze jak tam pojechalem to gostek nie mógł zassać płynu bo w zbiornczku pustak. Trzeba bylo dolac ze 3 litry. Autko pochodziło troche na tym plynie, tak ze zmieszał sie ze starym i wtedy zrobilismy test. Ostawiłem juz brykę do mechanika. Odbior w piątek. Koszt wraz z wyminą oleju (a leje magnatec za 160 pln za 4 litry) cos koło 550 pln. pozdrówka |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2003-12-30 15:21:30
Czyli ~350 za wymiane uszczelki |
unky Bydgoszcz | 2003-12-30 15:33:18 robocizna 200 pln, do tego planowanie głowicy |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-12-30 17:30:35
To dużo sobie policzyli za to planowanie głowicy, lecz niestety u nas w Bydgoszczy to normalne, a znalezienie dobrego mechanika graniczy z cudem (mi to się nie udało)... Tak notabene tego testu na zawartość spalin w oleju to ile kosztuje taka przyjemność ? Pozdrawiam |
wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2003-12-30 18:50:38 Samo planowanie głowicy to ok. 40zł. |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-12-30 20:04:28
U nas z tego co wiem to drogą oficjalną planowanie kosztuje 60zł, lecz jak wiadomo dużo da się załatwić drogą trochę mniej oficjalną za zdecydowanie niższą cenę... Unky jeżeli już wcześniej wymieniałeś uszczelkę pod głowicą i teraz ten objaw wrócił to ja widzę dwa rozwiązania. Albo nie oszczędzasz auta i niekiedy ciśniesz go do 6000rpm, albo lepiej... Lub po prostu wcześniejsza wymiana uszczelki nie została poprawnie wykonana i dlatego tak się stało... Wiesz po prostu warto później skontrolować czy wszystko jest dokręcone poprawnie, najlepiej po przejechaniu 1500km... A notabene do jakiego mechanika odstawiłeś auto ? Pozdrawiam |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-12-30 21:47:52
Np. u mnie cena planowania Poldkowej głowicy wynosi nie więcej jak 30zł (powiedzmy 29.98 [ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-12-30 21:48:59 ] |
Trawa Polonez Atu Plus 2.0 ... Toruń | 2003-12-30 23:55:52 Witam.
Ostatnio zauwazylem dziwny objaw w moim Poloneziku. Otoz rano dusi sie i strzela lecz jako ze po rozgrzaniu silnika mu przechodzilo wiec sie nie martwilem. Jednak dzisiaj wyjezdzalem sobie ze stacji (shell) i zaczal strzelac i dusic sie (przy rozgrzanym silniku). Swiece i przewody WN sa nowe. Jest to polonez 1.6 GLi. Ps. Niewiem czy to ma znaczenie ale pali jak mu sie podoba raz 10l/100 km a raz 16l/km. |
unky Bydgoszcz | 2003-12-31 08:38:31 Jeff:
Planowanie 50 pln. więc robocizna w całości 250 pln. Nigdy nie mialem w moim poldku 6000 obrotów. Jezdze bardzo spokojnie, max to 4 tysiace ale z reguły nie przekraczam 3.500 - czyli 120 na 5'tce Ta kontrola spalin w plynie kosztuje 20 pln, ale nie wiem dlaczego francuz nie wziął ode mni nic (wlascicielem auto moto france jest francuz) Samochod odstawiłem do mechaników na morskiej 8. Robiłem tam juz pare rzeczy i bylem zadowolony. Co do poprzedniej wymiany uszczelki to robilem w alinexie na torunskiej. Autko zaraz po skonczeniu sie gwarancji, przejechane ok. 25-26 tysiecy. Calkiem mozliwe ze cos spieprzyli bo po krotkim czasie (ok. miesiac) skopał mi sie popychacz zaworów. Wtedy odstawilem do innego warsztatu autko i w tym warsztacie powiedzieli mi ze po zrobieniu uszczelki zawory zostaly recznie ustawione na maxa, a w moim MPI jest hydrauliczna regulacja zaworów. W zwiazku z czym skoro w alinexie o tym nie wiedzieli to mozliwe ze i uszczelke źle załozyli. Któż to wie. Trawa: u mnie objaw był podobny z tym że nie strzelał. Po rozgrzaniu juz sie nie dusił. Dodatkowo płyn chłodzący mi znikał. A jak u Ciebie z płynem chłodzącym? |
Trawa Polonez Atu Plus 2.0 ... Toruń | 2003-12-31 11:16:07 Plyn chlodniczy nie znika. |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2003-12-31 11:19:47 Trawa a jak wygląda sprawnosć pompy paliwa i stan filtra paliwa ?
na LPG masz te same objawy? |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-12-31 15:11:21
O tym Alinexie na Toruńskiej to słyszałem kilka komenatrzy, które bynajmniej nie były pozytywne. To o czymś świadczy jeżeli nie wiedzieli, że w "plusach" jest hydrauliczna regulacja luzu zaworowego... Miejmy nadzieję, że teraz poprawnie zrobią Ci tą uszczelkę, ale jak piszesz, że są sprawdzeni to spoko. Trawa: przedewszystkim na pierwszym miejscu wymień wszystkie filtry (poza olejowym), świece oraz jeżeli to nie pomoże to sprawdź skład spalin, gdyż takie objawy mogą wskazywać ponadto na wariującą sonde lambda co wyjaśniałoby taką rozbieżność w zużyciu paliwa... Szczęśliwego Nowego Roku Pozdrawiam |