Procedura sprowadzania autka z Niemiec

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ok postaram sie czego nie pominac
opisze sytuacje na Kolbaskowie bo tamtedy przejezdzalem

najwazniejsza sprawa jest wiek samochodu i typ silnkia,otoz nie zarajestrujecie juz w kraju omegi A z silnikiem C20NE pozostale autka z silnikam dual ram mozecie zarejestrowac ale to juz zalezy od waszego urzedu miasta w 3-miescie cholernie robia pod gorke,mi sie udalo po znajomosci Zadna omesia z tym silnikiem do dostanie swiadectwa homologacji w Polsce wystawionego przez GM Poland co jest paranoja bo ja mialem to swiadectwo wystawione w fabryce Opla a polskie urzedasy tego nie honoruja ..gdzie tu jest logika ???

Sprowadzilem sobie ostatnia omesie A rok 94,chcialem B bo nie byly az tak drogie ale niestety W polsce nie liczy sie cena niemiecka tylko taryfikaor EUROTAX-u i dowala taka akcyze ze na razie sprowadzenie omesi B jest nieoplacalne,oczywiscie ja tu pisze o autkach w stanie niemal idealnym,nie jakis stuknietych itp.

Od razu odradzam kupna samochodow w autohandlach u Turkow czy z komisow,sa tam niemieckie anonse i jesli macie kogos znajomego albo znacie dobrze jezyk to lepiej kupic z ogloszenia bo jest taniej a druga sprawa jest troche spraw do zalatwienia w niemickim urzedzie.

Powiedzmy ze kupilismy juz autko a Niemczech,wazna sprawa jest umowa kupna-sprzedazy,dla Niemca musi byc w jego ojczystym jezyku,taka umowe mozna wziac od agencji celnej na granicy wjezdzajac do Niemiec polecam firme SADEX,ktora poprowadzi was przy przekraczaniu z poworotem do kraju i zajmie sie biurokracja.(zainterseowanym moge mailem przeslac umowe gotowa do druku razem z referencjami).

Po zakupie autka razem z autkiem umowa tablicami w reku i duzym briefem(UWAGA ! brief musi miec 5 stron tzn.3 kartki jesli nie ma ostaniej tzn ze ktos cos kombinuje z wiekiem pojazdu i mozecie zapomniec o rejestracji) jedziemy do niemieckiego urzedu
.Tam placimy za wymeldowanie pojazdu ,tablice celne wazne dwa tygodnie(maja czerwony pasek i wybita date waznosci) oraz za przeglad i zielona karte,to wszystko kosztuje 160 Euro.

Ztym wszystkim mozemy jechac juz na granice,w przypadku Kolbaskowa wjezdzamy na terminal dla TIR-ow,stawiamy autko na parkindu i idziemy do agencji celnej(SADEX i pietro,pracuja 24/h)
Dajemy kobiecie papiery,jesli nie mamy calej sumy na zaplacenie cla wypelniamy tzw. ZOBOWIAZANIE i placimy za to w zaleznosci o d ceny autka 5%,warto jest miec cala sume na oclenie wtedy zaoszczedzamy czas i pieniadze w swoim miescie na nastepne agencje bo potrzebujemy jeszcze SAD(to tez wypelnia agencja celna) Z tymi papierami idizemy do urzedu celnego w tym samym budynku i czekamy na ogledziny samochodu przez celnika i jego wycene.Po wycenie celnik oddaje papiery do agencji ktora nalicza akzyce,podatek VAT 22%( ma zniknac po wejsciu do UNII tak samo jak EURO2...zobaczymy)i oplate celna 13%.Po tych wszystkich oplatach zegnamy sie i jedziemy do swojego miasta.
Po przyjezdzie do kraju pierwsza rzecza ktora robimy to szukamy tlumacza przysieglego,tlumaczymy brief,umowe kupna sprzedazy,i zaswiadzczenie o wymeldowaniu pojazdu w Niemczech(koszt 350 PLN).z tymi papierami jedziemy na przeglad do uprawnionej stacji bo nie wszystkie robia przeglady samochodow sprowadzanych (koszt 180pln) Z tym idziemy do urzedu celnego,chyba ze wszystko przedtem zalatwilismy na granicy.
Ostatni krok to urzad miasta,bierzemy wszystkie papiery jakie mamy plus ich kserokopie a daslej to wiadomo bo kazdy autko rejestrowal.jesli samochod byl caly to karta pojazdu kosztuje 500 pln,jesli byl bity to 1000 pln.Po miesiacu odbieramy tablice i jestemy cali happy a niemieckie blachy wieszamy na pamiatke Jesli cos pominalem to pytajcie.POWODZENIA !!!!

jak cos to poczekajcie do maja,moze zniosa Euro2 i podatek vat ale jak znam zycie wymysla cos inne EURO 2 nie obowiazuje dla samochodow wyprodukowanych po 1995 roku !!! co jest chore bo omesi B z roku 94 mozemy nie zarejestrowac .....
  
 
Dowiadywałem się dokładnie jak to jest z tym EURO2 bo chciałem sprowadzić Omeśkę A od dziadka z Niemiec, która ma przebieg oryginalny 79.000km i wygląda jakby zaraz wyjechała z salonu. Omega ta miała założony katalizator spełniający wymogi EURO2 przez dziadka w serwisie Opla kilka lat temu, i niestety nasza biurokracja wymyśliła to sobie tak, że można sprowadzić jedynie samochody z katalizatorami EURO2 zamontowanymi jeszcze na linii produkcyjnej a to nastąpiło tak jak kolega mówi po 95 roku (w zależności od producenta auta). I tak np chcę sprowadzić ideał tyle że troche starszy ale spełniający wszystkie wymogi ochrony śrowdowiska to nie mogę, a jak bym chciał nowszy powypadkowy sztrucel to mogę. I gdzie tu sens? Już kiedyś było tak, że zakazali sprowadzania aut powypadkowych, że auto musiało wjechać o własnych siłach a nie na lawecie. A teraz znów mozna złom ciągnąć. HAUSNER - DEBIL!!!
Pozdrówka Bros.
  
 
No K_R_Y_S. Pięknie opisałeś. Przeszedłem to krok po kroku. Tylko granice 3razy zaliczyłem bo mi te ch... wycenili tak,że mi sie kolana spociły. swą kupiłem w komisie od znajomego szkopa więc byłem pewien co biorę.
Pozdr
  
 
Cytat:
....I gdzie tu sens?



nigdzie
i nie ma to celu mieć sens, gdyz ma to miec sens upierd....nia ludzi którym w głowach powstaja mysli że może coś byc lepszego niz automobil z FSO bądź z bratniej Korei.

Gdyby miało to na celu ochronę powietrza i innych walorów krajobrazu, to dopuszczono by "ueurowianie" aut na miejscu w Polsce.
Nie masz Euro 2, ok, znajdz firme, zaplac niech ci to zrobia, z faktura jedz do stacji badan diagn., zaplac za badania, z wynikiem badan do urzedu, i mozesz rejestrować.
  
 
KRYS, a dlaczego zrobiles nowy watek zamiast kontynuowac w tym zaczetym przez DanDana?
  
 
Popieram Boogie! Napiszcie czy może znacie jakieś tricki żeby ominąć przepisy i wyszło w miarę legalnie a jak jest z przeszczepami w Omegach A? Łatwo ją przekuć żeby nie było widać? Bo tak się noszę żeby następną na papiery sprowadzić igiełkę!
Pozdrówka Bros.
  
 
Popieram Boogie! Napiszcie czy może znacie jakieś tricki żeby ominąć przepisy i wyszło w miarę legalnie a jak jest z przeszczepami w Omegach A? Łatwo ją przekuć żeby nie było widać? Bo tak się noszę żeby następną na papiery sprowadzić igiełkę!
Pozdrówka Bros.
  
 
Cezi my tu nic nie kujemy bo i po co ?
No czasami tłoki kujemy .........
  
 
No wiem wiem ja tak tylko zapytałem, ot tak po prostu.
Pozdrawiam i nie mogę się doczekać kiedy następny zlot koledzy Czarownic znaczy Bestii.
Pozdrówka Bros.
  
 
Czy to oznacza ze jak kupie lotusa to tez go nie zarejestruje
  
 
Panowie ! Zapraszam na http://www.board.freeweb.pl/subjects.php?board_id=4035
obszerne forum na temat clenia i rejestracji pojazdów, tam pytajcie a sie wszystkiego dowiecie.
  
 
sorki za nowy watek ale myslalem ze tak bedzie prosciej,przeszczep nie jest trudna sprawa ...ja nic nie pisalem
co do tego linku to czytalem go dokladnie i troche goscie mieszaja,niemieckie EURO2 kosztuje 50 euro i zalozenie tam kata nie zmienia wcale faktu bo w Polsce i tak tego swiadectwa nikt nie dostanie.Wiem tylko ze Euro2 prawdopodobnie mozna dostac na silnik 3.0 ale ta informacja w GM kosztuje 100 pln i udziela jej dopiero gdy dostana kwit wplaty i numery silnika
  
 
Goście wcale nie mieszają . a niemieckie Euro 2 wcale nie kosztuje 50 Euro !
  
 
Cytat:
2004-01-08 22:13:39, K_R_Y_S pisze:
Wiem tylko ze Euro2 prawdopodobnie mozna dostac na silnik 3.0 ale ta informacja w GM kosztuje 100 pln i udziela jej dopiero gdy dostana kwit wplaty i numery silnika



A mnie powiedzieli, że wszystko co ma C z przodu nie bedzie miało
homologacjia na euro 2 wystwionej w przez GM.
A co do Lotusa to niestety narazie nie ...........chyba że innymi sposobami np mnie przesiedlencze.
  
 
we wrzesniu kosztowalo 50 przeciez sam osobiscie bylem w GM w Hamburgu i to robilem chyba ze wliczaja w to wymiane katalizatora to wtedy sie zgadzam
  
 
Krótka kalkulacja poprawcie mnie jeśli coś pomyliłem:
kupujemy ome A w niemczech:
samochód koszt 2000 EUR x 4,5 = 9000
wyrejstrowanie (blaty) 160 x 4,5 = 720
Akcyza 65% x ok 15000 (eurotax) = 9750
Vat zakładamy ze wycenią auto na 10000 = 2200
opłata celna 13% x 10000 = 1300
tłumacz = 350
przegląd = 180
karta = 500
paliwo = 600
razem Omega A z 1994 24.600 zł!!!!!!!!
To się nie opłaca
  
 
Poczatek zły bo nie 2000 tys euro tylko gdzies okolo 1200-1500
Jeszcze z wartościa eurotax troche inzczej sie ja nalicza (mniej)
No i nie zarejestrujesz jej legalnie.
Ale to inna bajka....
  
 
celnicy wybierają, czy cena będzie z eurotaksu, a nie na wszystkich przejsciach uzywają eurotaksu, czy z umowy kupn-sprzedaży. Ci co sprowadzają wiedzą na którym przejściu jakich tabel używają, i cene na umowie odpowiednio się ustawia.

A początek 2000 Euro. Hmmm, żeby kupić 24V zadbaną i na wypasie, to nie wystarczy to. wtedy od 3000 trzeba startować...
  
 
najwyzsza cena omesi ta gora 1800 euro ,dajac wiecej poprostu sie przeplaca a na umowie trzeba wpisac 1000 i to przechodzi,wtedy koszta sie zmienjszaja,na granicy celnicy nie patrzylia na taryfikator tylko umowe,dopiero w Gdyni medrzec otworzyl sobie ksiazke i wycenil ja na 17 tys. dlatego lepiej oclic na granicy,ja nie chcialem wozic tyle kasy bo jechalem sam
  
 
Postęp biurokracji w naszym pięknym kraju jest zastraszający!!!!!! Osobiście w 1997 roku sprowadzałem i o wiele mniej formalności było. Jebie dramatem. Powalone gnojki tylko życie utrudniają.

Pozdrawiam

P.S. Jak któs chce usłyszeć zdesperowanego klienta polskiej instytucji to zapraszam - boki można rwać
http://www.gieroy.republika.pl/nagranie.wav

[ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2004-01-10 05:46:45 ]