Problem z mrugającymi światłami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomóżcie!

Od pewnego czasu zauważyłem że światła (mijania i nie tylko) przy włączonym silniku(czy to na postoju ok 1000obr, czy podczas jazdy) mi mrugają. jestem laikiem w tych sprawach więc proszę o pomoc. Natomiast wcześniej tego nie zaobserwowałem. Co może być przyczyną? Alternator? czy regulator? Jeszcze nic nie mierzyłem bo niemiałem czasu i pogoda nie pozwala Mój poldolot to FSO 1500 Caro 94'.

[ wiadomość edytowana przez: Krzyrek dnia 2004-03-01 00:30:23 ]
  
 
Wymien regulator napiecia!!!

Mialem to samo!!
A masz wtrysk czy gaznik??
  
 
Mam gaźnik. Także zauważyłem od pewnego czasu że akumlator zbytnio sie rozładowuje. Codziennie jeżdżę ale na krótkich dystansach po mieście(5-10km). W lato zostawiłem na alarmie cały miesiąc i po powrocie z urlopu akumlator totalnie był rozładowany. Niewiem czy to wpływ złego ładowania, robiłem pomiary i wszysto wskazywało że jest OK tj napięcie ładowania 14,3V , także pobór prądu przy rozruchu i właczonych mediach(światła, awaryjne, wentylator, ogrzewanie szyby, radio, prąd ok 150A). Teraz niewiem jak z poborem bo niemiałem czasu i troche zimno na dworze. Jak tylko sie zrobi ciepło to zabieram sie za pomiary. Akumlator mam rok bo poprzedni sie zasiarczył(ale niewiem ile miał latek - ten stary). Jak zrobie dłuższą trasę ok 100-150km to aku sie doładuje(sprawdzam przez pomiar gęstości elektrolitu). Raz w miesiącu muszę doładować z prostownika jak nie jade w dłuższą trase.
  
 
Jeżeli aku ma rok to nie powinno być potrzeby dołądowywania go z prostownika, ja nie robie wogóle trasy, tylko miasto i aku ma dwa latka i nie miałem potrzeby doładowywania go (odpukac w nie malowane) z prostownika. Masz cośik nie tak z instalacją elektryczną. Napewno będzie regulator napięcia, ale może być tez problem z masą, nalezałoby poprawić główny przewód masowy, swoje latka napewno już ma i mógł się skopac.
  
 
Cytat:
2004-03-01 21:10:54, Mebig pisze:
Jeżeli aku ma rok to nie powinno być potrzeby dołądowywania go z prostownika, ja nie robie wogóle trasy, tylko miasto i aku ma dwa latka i nie miałem potrzeby doładowywania go (odpukac w nie malowane) z prostownika. Masz cośik nie tak z instalacją elektryczną. Napewno będzie regulator napięcia, ale może być tez problem z masą, nalezałoby poprawić główny przewód masowy, swoje latka napewno już ma i mógł się skopac.



a gdzie jest ten przewod (bo to chyba nie ten co od silnika ) u Mnie w Polonezie 1986 cosik kierunki warjuja podobno masa. Wymieniony regulator napiecia na elektroniczny i czeka (juz zakupiony) przerywacz kierunkow z kabelkiem od masy - ten kwadratowy plastikowy od 126p podobno pasuje do df125p i starszych Polonezow.
po wylaczeniu swiatel kierunki sa duzowyrazniejsze. trzeba jeszcze poprawic polaczenia w kostkach tylnych swiatel.

moze jest jakis dokladny sposob usuniecia awarii?
  
 
Nie wiem jakie w twoim poldku sa bezpieczniki, ale jeżeli takie "starego typu" to mogą być przyczyną mrugania - u mnie tak jest. Jakoś słabo łączą i czasem troche tam iskrzy i siłą rzeczy murgaja światla, albo co się dzieje z kierunkowskazami (zależy który akurat nie łączy ).
  
 
przeczyść wszystkie styki przy alternatorze, wykręć regulator (jeśli jest w alternatorze) i tez wszystko porządnie przeczyść jeżeli częstotliwość mrugania wzrasta wraz z obrotami powyższe działania powinny pomóc.
  
 
mam alternator z bebechami z fiatowskiego (6 diód)
i ostatnio padł mi już kolejny reg. napięcia, a dostanie tego do 6d. zaczyna graniczyć z cudem (przynajmniej w Gdańsku) czy żeby podłączyć wersję dla 9diód trzeba wymienić altek czy jest jakaś inna możliwość (koleś w sklepie mi coś mówił o wyciąganiu i podpięciu dotatkowego kabla z wiązki pod zacisk "15") ?? bo mam możliwość zakupu nówki mechanicznego dla 9d po sporo niższej cenie... (50 zamiast 75zł)

nie bardzo widzi mi się wymiana całego altka.

Na chwilę obecną na obrotach jałowych ładowanie jest 15V(przy wyłączonych odbiornikach) na szczęście trzeba jeździć na światłach wiec w czasie jazdy jest niższe (aby całkowicie zlikwidować efekt nadmiernego ładowania wystarczy że włączę dodatkowo dmuchawę, ale ileż można jeździć w saunie)

Zostały mni jeszcze 3 sklepy do sprawdzenia, ale byłbym wdzięczny za sugestie (jeśli nawet uda mi się teraz zdobyć reg. dla 6d to przydadzą się na przyszłość)
  
 
To jest normalny problem przy spalonej jednej diodzie w altku i nic więcej
  
 
Wcale nie trzeba wymieniać całego altka - 9d od 6d różni się tylko mostkiem z trzema diodami i ewentualnie tyłem. Przeróbka instalacji pod 9d zajmuje 1/2 godziny.
  
 
Tez u siebie obserwuje migotanie swiatel na wolnych obrotach (stabilnych, podczas przyspieszania nie). Jednak mam altek z Argenty (przynajmniej teoretycznie) i AFAIK jest tam juz wbudowany regulator napiecia. Na blotniku z kolei siedzi ten zwykly fiatowski, taki maly, elektroniczny juz chyba. Teraz pytanie, czy to zdrowo 2 regulatory, i jesli faluje to ktory z nich moze byc zly? Jaka jest mozliwosc wymiany tego wbudowanego w altek z Argenty (oczywiscie rozwiazania typu EMF i zaplac 500zl za nowy odpada).
  
 
mam podobny problem w atu 97 gli i zastanawiam sie jak sprawdzić czy to dioda czy regulator migotanie wzrasta z obrotami
  
 
Cytat:
2005-11-10 02:15:55, DooMinick pisze:
Tez u siebie obserwuje migotanie swiatel na wolnych obrotach (stabilnych, podczas przyspieszania nie). Jednak mam altek z Argenty (przynajmniej teoretycznie) i AFAIK jest tam juz wbudowany regulator napiecia. Na blotniku z kolei siedzi ten zwykly fiatowski, taki maly, elektroniczny juz chyba. Teraz pytanie, czy to zdrowo 2 regulatory, i jesli faluje to ktory z nich moze byc zly? Jaka jest mozliwosc wymiany tego wbudowanego w altek z Argenty (oczywiscie rozwiazania typu EMF i zaplac 500zl za nowy odpada).


Regulator, to regulator - zachodni alternator może spokojnie chodzić na polskim regulatorze. Miał tak mój kolega w Hyundai'u. Może z Twojego regulatora na altku to pozostała tylko obudowa?
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 09:51:24 ]
  
 
Cytat:
2005-11-10 12:19:08, automatic pisze:
zaraz! zaraz! czegoś tu nie rozumiem ! DWA??? regulatory na jeden altek?????!!!!!! O'rany tego nawet w iraku nie widzieli - i jak są podłaczone ??? szeregowo ,czy równolegle?



Matko Swieta, mam jakis cudowny egzemplarz... Nie mam zielonego pojecia, nie ja tu skladalem elektryke i juz kilka razy pisalem, ze szukam wiazki nowej do DF, zeby zrobic ja od nowa, bo jest rzeznia. Ale nie moge takowej dostac, wiec musze jakos sobie z naprawa i porzadkowaniem istniejacego bajzlu poradzic. Nie wiem nawet, czy Altek z Argenty, bo nie ja silnik przekladalem, mowie ze na 90%.

Powiedzcie wiec prosze, jak to powinno byc podpiete w wariancie z regulatorem wewnatrz i w wariancie z zewnetrznym.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 09:52:18 ]
  
 
Witam
zauważyłem dziś w swoim poldku że światła i podświetlenie deski mruga ok 1000 obr. czasem zaczyna się żarzyć kontrolka od ładowania podczas mrugnięcia podświetlenie świeci jaśniej i potem słabiej i tak się utrzymuje
wiecie jaka może być tego przyczyna ???
  
 
U mnie to były pamiętam szczotki alternatora do wymiany. Masz możliwość zmierzenia napięcia na akumulatorze?

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-02-15 16:00:12 ]
  
 
Cytat:
2007-02-15 15:58:25, Koot pisze:
U mnie to były pamiętam szczotki alternatora do wymiany. Masz możliwość zmierzenia napięcia na akumulatorze? [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-02-15 16:00:12 ]



Niestety nie mam :/ wymienie szczotki i regulator bo w Ładzie w takim przypadku zawsze był regulator do wymiany