| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
anmimo Miłośnik FSO Wartburg/Wołga/Dacia ... Białystok | 2004-03-01 09:50:11 Wymien regulator napiecia!!!
Mialem to samo!! A masz wtrysk czy gaznik?? |
Stary_Jaro Miłośnik FSO Nissan Primera Gdańsk | 2004-03-03 19:03:17 Nie wiem jakie w twoim poldku sa bezpieczniki, ale jeżeli takie "starego typu" to mogą być przyczyną mrugania - u mnie tak jest. Jakoś słabo łączą i czasem troche tam iskrzy i siłą rzeczy murgaja światla, albo co się dzieje z kierunkowskazami (zależy który akurat nie łączy |
piotrzezglobic 2107 Zgłobice k Tarnowa | 2004-03-04 14:18:33 przeczyść wszystkie styki przy alternatorze, wykręć regulator (jeśli jest w alternatorze) i tez wszystko porządnie przeczyść jeżeli częstotliwość mrugania wzrasta wraz z obrotami powyższe działania powinny pomóc. |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-11-09 23:29:35 mam alternator z bebechami z fiatowskiego (6 diód)
i ostatnio padł mi już kolejny reg. napięcia, a dostanie tego do 6d. zaczyna graniczyć z cudem (przynajmniej w Gdańsku) czy żeby podłączyć wersję dla 9diód trzeba wymienić altek czy jest jakaś inna możliwość (koleś w sklepie mi coś mówił o wyciąganiu i podpięciu dotatkowego kabla z wiązki pod zacisk "15") ?? bo mam możliwość zakupu nówki mechanicznego dla 9d po sporo niższej cenie... (50 zamiast 75zł) nie bardzo widzi mi się wymiana całego altka. Na chwilę obecną na obrotach jałowych ładowanie jest 15V(przy wyłączonych odbiornikach) na szczęście trzeba jeździć na światłach wiec w czasie jazdy jest niższe (aby całkowicie zlikwidować efekt nadmiernego ładowania wystarczy że włączę dodatkowo dmuchawę, ale ileż można jeździć w saunie) Zostały mni jeszcze 3 sklepy do sprawdzenia, ale byłbym wdzięczny za sugestie (jeśli nawet uda mi się teraz zdobyć reg. dla 6d to przydadzą się na przyszłość) |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2005-11-10 00:53:31 To jest normalny problem przy spalonej jednej diodzie w altku i nic więcej
|
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-11-10 01:49:23 Wcale nie trzeba wymieniać całego altka - 9d od 6d różni się tylko mostkiem z trzema diodami i ewentualnie tyłem. Przeróbka instalacji pod 9d zajmuje 1/2 godziny. |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-11-10 02:15:55 Tez u siebie obserwuje migotanie swiatel na wolnych obrotach (stabilnych, podczas przyspieszania nie). Jednak mam altek z Argenty (przynajmniej teoretycznie) i AFAIK jest tam juz wbudowany regulator napiecia. Na blotniku z kolei siedzi ten zwykly fiatowski, taki maly, elektroniczny juz chyba. Teraz pytanie, czy to zdrowo 2 regulatory, i jesli faluje to ktory z nich moze byc zly? Jaka jest mozliwosc wymiany tego wbudowanego w altek z Argenty (oczywiscie rozwiazania typu EMF i zaplac 500zl za nowy odpada). |
![]() leopold ATU 1,6 GLI Józefów k/warszawy | 2005-11-10 08:29:34 mam podobny problem w atu 97 gli i zastanawiam sie jak sprawdzić czy to dioda czy regulator migotanie wzrasta z obrotami |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-11-10 09:35:19
Regulator, to regulator - zachodni alternator może spokojnie chodzić na polskim regulatorze. Miał tak mój kolega w Hyundai'u. Może z Twojego regulatora na altku to pozostała tylko obudowa? |
automatic | 2005-11-10 12:19:08 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 09:51:24 ] |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-11-10 18:00:37
Matko Swieta, mam jakis cudowny egzemplarz... Nie mam zielonego pojecia, nie ja tu skladalem elektryke i juz kilka razy pisalem, ze szukam wiazki nowej do DF, zeby zrobic ja od nowa, bo jest rzeznia. Ale nie moge takowej dostac, wiec musze jakos sobie z naprawa i porzadkowaniem istniejacego bajzlu poradzic. Nie wiem nawet, czy Altek z Argenty, bo nie ja silnik przekladalem, mowie ze na 90%. Powiedzcie wiec prosze, jak to powinno byc podpiete w wariancie z regulatorem wewnatrz i w wariancie z zewnetrznym. |
automatic | 2005-11-10 21:26:27 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 09:52:18 ] |
Krzychu85 Fiat Tipo Pałecznica | 2007-02-15 15:42:55 Witam
zauważyłem dziś w swoim poldku że światła i podświetlenie deski mruga ok 1000 obr. czasem zaczyna się żarzyć kontrolka od ładowania podczas mrugnięcia podświetlenie świeci jaśniej i potem słabiej i tak się utrzymuje wiecie jaka może być tego przyczyna ??? |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-02-15 15:58:25 U mnie to były pamiętam szczotki alternatora do wymiany. Masz możliwość zmierzenia napięcia na akumulatorze? [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-02-15 16:00:12 ] |
Krzychu85 Fiat Tipo Pałecznica | 2007-02-15 19:05:08
Niestety nie mam :/ wymienie szczotki i regulator bo w Ładzie w takim przypadku zawsze był regulator do wymiany |