P......... wycieraczki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam . Dzis rano wstalem i sie umowilem z dziewczyna . Troche padalo . Wskoczylem do samochodu , zapalilem silnik, wlaczylem radio i wlaczam wycieraczki zeby szybe przeczuyscic - byla cala w deszczu a to nic - nawet nie drgnely. Wkurzylem sie i pojechalem chociaz bardzo byla slaba widocznosc. Pozniej po 10 mintach jazdy lekko drgnely i sie zaciely w polowie szyby. Ale pozniej znalazlem sposob - jak sie zatna to musze reka szarpnac to sie troche rusza. I teraz do Was Panowie prosb a- co to moze byc czy da sie to jakos samemu naprawic I jeszcze przy okazji zycze wszystkim klubowiczom wszystkiego najlepszego z okazji nowego roku .
Pzdr
  
 
Chyba silniczek się pożegnał

Ale nic więcej nie wiem.
  
 
A może po prostu niebezpiecznik ?????
  
 
ale gdyby to bylo to to czy es to mozliwe ze jak wlaczylem kolo kierownicy i szarpnalem reka to sie zaczely ruszac a po jakims czasie znowu stanely ??
  
 
to mi wyglada na awarie wlacznika
albo jakis urwany kabelek
  
 
Oczyść styki.

Pozdr Czedu
  
 
mi to wygląda na włącznik.
u mnie było na odwrót same się włączały (razem ze spryskiwaczem) wkur.. mnie jak jednego razu w ciągu kilku minut wypiep.. cały płyn a silnik spryskiwacza aż się "spocił"
rozebrałem włącznik (wbrew pozorom prosta operacja) założyłem sprężynkę i po bulu.
może u ciebie coś nie kontakczy
  
 
ok moze to jest przyczyna - tylko mam pytanie moze mi ktos powiedziec gdzie i co trzeba rozebrac?? bo jestem zielony w takich rzeczach.
  
 
zdjąć obudowę kolumny kierownicy
wypiąć przełącznik
wypiąć złącza elektryczne
rozebrać przełącznik za pomocą wkrętaka płaskiego (widać gdzie)
polukać i poszperać
złażyć w odwrotnej kolejności
pomodlić się aby pomogło i włączyć

pozdrawiam zbyszek.

ps: broń boże złośliwie tylko żartobliwie
  
 
Co do wycieraczek, to wymieniłem już 4 tulejki na ośkach mechanizmu wycieraczek (na tulejki od rozrusznika) i nadal hałasowały niemiłosiernie (pisk i warkot gumy ocierającej o szybę)i przy wiekszych predkościach przeskakiwały.
Wczoraj wymieniłem pióra (stare to zakupione za 50 zł. piórka Championa - co za lipa - co do trwałości to chyba gorsze od MotoGum, a 6 razy droższe) - tym razem na jakieś polskie po 5 zł i nigdy juz drozszych nie kupie - MotoGum w Polonezie wytrzymały mi 1,5 roku, a te całe Championy 10 miesięcy
Jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie zakupie nowe ramiona wycieraczek.
  
 
bylem z tym problemem u mechanika - silniczek najprawdopodobniej do wymiany. Mam pytanie ma moze ktos taniej zalatwic silniczek?? Juz raz na forum ktos mial na zbyciu po tanszej cenie . Jakby ktos mial to prosze dac znac : tryku23@poczta.fm
  
 
mcneo na Twoim miejscu wymontowałbym cały mechanizm i podłączył do pradu silniczek (uwaga masa jest gdzies na obudowie albo na srubie mocujacej silniczek - moze to własnie masa nie kontakci). Jak bedzie się ładnie krecił tzn. że to nie jego sprawka.

Druga mozliwośc to taka ,że masz już tak powycierane tulejki, w których chodzą osie wycieraczek, że aż zacinaja one cały mechanizm. To kurat łatwo sprawdzić - złap za ramie wycieraczki i poruszja w strone szyby i maski - jesli luzy bedą duże to do roboty są tulejki.
Kolejna mozliwość to taka ,ze tuleje znajdujące się przy korpusie silnika sa tak zatarte ,że uniemozliwiają poruszanie się wycieraczek....( to chyba mało realne), ale to dość łatwo zaobserwujesz jak bedziesz robił próby z wybebeszonym silnikiem.
  
 
Witam,

U mnie było tak:
Najpierw wycieraczki wyraźnie zwalniały jak włączałem np kierunek. Po kilku tygodniach w niedzielę 300 km od domu na kilka godzin przed powrotem stanęły na dobre (a lało wtedy, że ho ho). Podejżewałem przekaźnik, bezpiecznik sam silnik (prawie go odkręciłem). Jeszcze znajomy elektryk twierdził, że chyba padł silnik. Już jechałem do mechanika, gdy na kilkaset metrów przed warsztatem tak z głupia frant spróbowałem jeszcze raz włączyć. Jakież było moje zdziwienie gdy pięknie wycieraczki ruszyły .
Jak się okazało nie było dobrej masy na silniku (chcąc wyjąć silnik odkręciłem śrubę i masa się pojawiła). Po powrocie ładnie oczyściełam i do tej pory jest ok. (poza tym, że trochę rozmazują i nie zbierają dobrze w połowie szyby - jeszcze raz wymienię gumy).
  
 
feno to juz nie gumy
raczekj stawialbym na tuleje w mechanizmie
poruszaj ramieniem wycieraczki w strone szyby i maski jeli luz bedzie wiekszy niz 5mm to do wymiany mechanizm(90zl) lub zabawa w wymiane tulejek (patrz strona klubowa/ porady/naprawa wycieraczek)
  
 
o tak - zabawa w wymiane tulejek - dobrze to nazwałeś
Przyczyna moze być jeszcze jedna - w ramionach wycieraczek po pewnym czasie zaczynają niedomagać spręzyny.
Należy więc albo je wymienić albo spróbować doginać, co zrobię i dam znać o rezulatatach.
  
 
noi udalo sie - wszystk juz dziala. Nie mialem czasu i dzis autko zostawilem u mechanika powiedzialem mu o waszych wskazowkach i okazalo sie ze byla zatarla tylejka przy silniku. Koszt naprawy 20zl - nie wiem czy to duzo czy malo. Przy okazji sie okazalo ze mam juz wyrobiony mechanizm wycieraczek i kiedys trzeba bedzie to zrobic.