WZROST MOCY A HAMULCE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
właśnie zaczynam sie zastanawiac nad taką sprawą.Mocy przybywa a hamulce wciaż te same,a chyba trzeba zacząc odwrotnie -najpierw lepsze hamulce a potem osiągi.wszyscy pewnie wiedzą że hamulce w poldim nawet lukasy są jakby za słabe.
może którys z kolegów dokonał jakichś modyfikacji i podzieli sie opinia z kolegami bo po co popełniać dwa razy te same błędy.
oczywiscie mam nadzieję ze nie bedziemy rozmawiali o okładzinach ciernych bo te tematy były juz poruszane wiele razy,tylko o tarczach ,zaciskach no i moze lepsze serwo
  
 
Pytanie do OLA.
On coś kombinował z tarczami hamulcowymi od Trucka i zastanawiał się nad montażem zacisków od Tipo 1.8.
  
 
Ja bym byl jednak dosc ostrozny z modyfikowaniem hamulcow...Zeby sie potem nie okazalo np. ze wydatek starej pompy jest za maly do nowych zaciskow albo zaciski zamocowane troche nie tak i sie klocek ewakuowal.
  
 
Ja proponuję TARCZE BREMBO i klocki Ferodo DS2000


taki komplet to wydatek około 600 zeta do poldka

zobaczcie sami http://www.ferodo.getin.pl/

Pozdrawiam Robaczek

  
 
Nasuwa mi się więc pytanko:
Czy tarcze BREMBO dadzą się zamontować bez problemów ?
Zdaje się że są one wentylowane i nie obejmie ich zacisk Poloneza.Klocki FERODO są robione do Poloneza ?

Co do modyfikacji to najpierw sam to przetestuję a potem dam wszystkim zainteresowanym znać.Mianowicie mam zamiar zmienić próg zadziałania serwa.Już to kiedyś prubowałem i efekt był piorunujący bo samochód stawał prawie dęba przy lekkim wciśnięciu chamulca.Biały jednak twierdzi że można w ten sposób rozwalić serwo, więc najpierw z nim to skonsultuję.

Pozdrawiam
  
 
klocki do poloneza są produkowane przez Ferodo , a czy tarcze to nie wiem.
  
 
Tarcze BREMBO do poldka nie są wentylowane tylko nawiercane cały opis jest na stronie i jeżeli podają ze są to tarcze do poloneza to muszą pasować ja niestety będę dopiero zakładał jak zmienię poldka na nowego to tego nie opłaca mi się inwestować.

Dzierzan jak zamieżasz zmienić próg zadziałania serwa możesz to jakoś w skrucie opisać ??

Pozdrawiam Robaczek
  
 
No tak, ale czy to są tarcze do starszego układu hamulcowego, czy Lucasowskie?



Ps. Widzieliśmy z SXC Poloneza Atu 1.8/16V (z silnikiem Rovera) z układem hamulcowym Lucasa i tarczami nacinanymi.
  
 
TARCZE BREMBO MODYFIKOWANE

Nr katalogowy 08.3636.95

średnica 227

grub.max/min. 10,8/9

wysokość 45,8

otwór piasty 61,5

otwory 4

CENA detal
za komplet 357,90 zł


Trzeba sprawdzić wymiary , ja teraz jestem w pracy i nie mam pod ręką książki ale jak wrocę do domu to sprawdzę jak to pasuje

a tu jeszcze opis dotyczący nr katalogowego
TARCZE BREMBO (rowkowane i nawiercane):
08.xxxx.xx oznacza tarcze niewentylowane,
09.xxxx.xx tarcze wentylowane
xx.xxxx.7x oznacza tarcze rowkowane,
xx.xxxx.9x tarcze nawiercane


czyli tarcze do poldka są niewentylowane a nawiercane

Pozdrawiam Robaczek
  
 
Dzięki Robaczek za dokładny opis tarcz.
Co do zmian w serwie to kiedyś wyjąłem z niego gumową uszczelkę spod tłoczka a różnicę odległości do pompy zredukowałem naciągiem łapy ( nie wiem jak to się fachowo nazywa ).Efekt był taki że jak nacisnąłem chamulec podczas jazdy przy 3 tyś obr to omal nie wypadłem przez przednią szybę (bez blokowania kół)Dosłownie żyleta.
Biały odradza tak robić z serwem bo podobno można je uszkodzić , więc wymyśliłem że zetnę tą uszczelkę o połowę i zobaczę jaka będzie reakcja.
Pozdrawiam
  
 
no zeczywiscie zmodyfikowałem troszke serwo tylko w inny sposób a mianowicie w lukasie jest regulacja i zeczywiście staje demba,tylko niewiem dlaczego przy gwałtownym hamowaniu blokuje mi koła przednie a tylnie bez reakcji
wszystko niby jest ok
mysle ze to moze być wina reduktora , w lukasie jest tkzw.bezwładnościowy ,lata tam sobie jakas kulka i moze to jest przyczyna słabych hamulców ,zmienie reduktor i zobaczymy
bo tak naprawde to nie mam juz pomysłów, a przy pompie raczej nie chce grzebać
  
 
Ludzieee, proszę Was. Nie grzebcie w hamulcach jak niemacie zielonego pojęcia jak to ma działać i dlaczego tak to ma działać.

np. korektor jest po to żeby koła tylne blokowało "później" (przy mocniejszym wciśnieciu pedału) niż przednie.
tak jest w Europie.
w USA (gdzie samochody są dłuższe) jest odwrotnie i efekty tego doskonale widać na filmach.

Pozostaje jeszcze kwestia prawna: zmiany konstrukcyjne w układzie hamulcowym są zabronione.
i konsekwencje karne i finansowe odkrycia takich przeróbek np. po jakimś wypadku.