Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2003-07-09 17:16:49 Witajcie.
Po pierwsze serdecznie witam wszystkich Klubowiczów. W zeszłym tygodniu założyłem do mojego POLONEZA 1,5 GLE instalację LPG i po 300km stanąłem w polu z zamarzniętym parownikiem. Spece od gazu powiedzieli że to na pewno termostat. Wymieniłem termostat ale okazało się że stary nie był uszkodzony. Później powiększono mi średnicę otworu przez który pobierany jest płyn do parownika sprzed termostatu. Parownik jest nieco cieplejszy ale podbno ma byc gorący. Wiem że muszę wymienić płyn chłodniczy ale czy może to być powodem że parownik nie rozgrzewa się aż tak bardzo ? Słyszałem że powinno sie go raczej podłaczyć na nagrzewnicę a nie przed termostat ? czy to prawda ? Pozdrawiam |
![]() dr_przemek Miłośnik FSO FSO125p/Uno1.4i.e.S Warszawa - Bielany | 2003-07-09 22:36:12 U mnie podłączenie jest pod przewody od nagrzewnicy. I nigdy (a to już 4,5 roku) parownik mi nie zamarzł. |
![]() McRysa Polonez Caro Łódź | 2003-07-09 23:19:04 A ja mam przed termostatem i wszystko gra a zrobiłem ponad 15000 |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2003-07-10 08:27:21
Witaj na naszym forum jeżeli chodzi o problemy z zamarzającym paownikiem to o tym poczytasz TUTAJ |
![]() will Miłośnik FSO ford scorpio krakow | 2003-07-10 16:26:54 Panowie mam taką sprawe.od miesiaca walcze z gazem i niestety dalej jestem w punkcie wyjscia.zaczęlo sie od spadków obrotów do około 500 obr/min po czym po chwili wszystko wracało do normy.myślalem ze filterek sie zatkał.pojechalem wymienilem i niestety dalej to samo.to z nowu do gazowników okazało sie ze gaz nagle jakby zostawał odcinany i dwutlenek wegla spadał do 0,05 !!!!!!po czym wszystko wracalo do normy po chwili.pojechalem znowu rozebrali mi cały reduktor (BRC), wyczyscili sprawdzili czesci i wszystko wyszło ze dobre po za igiełką do ustawiania mieszanki.wiec wymienili z wielką łaską bo jest reduktor nowy zakladalem go we wrzesniu skurwiele żałują 20 złotych za igłe!!!!ale co tam.niestety jeden dzien było dobrze i znowu to samo.co jakis czas obroty spadaja.juz nie wiem co mam robic!!!dodam ze zawory ustawione dwa dni temu, nowe swiece kabelki WN nowe,kopółka nówka zapłon również.na benzynie jest wszystko w porządku żadnych problemów chodzi jak burza.a na gazie ciagla te obroty szaleją panowie pomocy bo mam juz dosc!!!! ![]() ![]() ![]() |
![]() jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2003-07-10 16:58:17 Dziekuje bardzo za odpowiedzi. Czyli generalnie moze byc przed termostatem i tez powinno dzialac. W przyszlym tygodniu daje silnik do remontu to i ukladem chlodzenia sie zajma. zobaczymy wtedy ! Pozdrawiam |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-07-10 18:09:31 ja ma pytanie dotyczące problemu Willego
z rozmowy z nim i opisu wynika ze przyczyna moze być ciągniecie fałszywego powietrza wiec moja diagnoza to uszkodzenie uszcelki pomiedzy gaźnikiem a mixerem i ty jest pytanie czy miedzy tymi 2 urządzeniami jest uszczelka bo willi niewie a ja sie na tym ustrojstwie nie znam ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() will Miłośnik FSO ford scorpio krakow | 2003-07-11 12:25:59 panowie macie jakies pomysły? |
WALA OPEL Kadett GT Pleszew | 2003-07-11 13:37:08 generalnie nie ma uszczelek! ale można sobie zaaplikowąć taką uszczelkę jak między gaźnikiem a kolektorem! ale tam jest takie ustrojstwo grubaśne i papierkowe dwie cienkie czasami! i o tą cienką mi chodzi!
|
![]() Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2003-07-11 20:58:32
Tak ja mam jeden ![]() Jezdzić do gazownika który dał gwarancję na instalkę i podpisał się swoim nazwiskiem. Niech sobie nie mysli że Cię bedzie zbywał do września bo wtedy upływa (w Twoim przypadku) termin bezpłatnych napraw w ramach gwar. ![]() |
![]() jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2003-07-12 14:30:36 Wracajac do mojego pierwotnego pytania o zamarzajacy parownik - czy mozna go w ten sposob zepsuc ? Rozumiem ze wtedy gwarancja na nic mi sie nie przyda ? dzisiaj cholera znowu stanalem na swiatlach i 5 minut odpalalem na benzynie. W poniedzialek odstawiam samochod do mechanika i miedzy innymi uklad chlodzenia idzie do rozbiorki wiec mam nadzieje ze cos sie poprawi.
Pozdrwiam |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-07-12 15:08:59 Jak zamarza parownik to niszcza sie membrani w nim znajdujace sie
|
![]() will Miłośnik FSO ford scorpio krakow | 2003-07-14 13:57:33 panowie kontynuacja jak wyzej.mam pytanko wymienili mi tą igiełke i teraz mam tak dopóki silnik sie nie nagrzeje do okolo 75-90 stopni obroty mam dosc niskie w granicy 600-700 obr/min,gdy silnik osiagnie temperature 75-90 stopni obroty są idealne 900 obr/min.czy to normalne?czy moze mam problem z czymś innym?jak sądzicie? ![]() ![]() ![]() |
![]() MAJCHAL Miłośnik FSO Polonez Caro Poznań | 2003-07-14 21:22:58 To normalne bo jak silnik się nagrzeje to "obróci" się płyn chłodniczy i do parownika dojdze ciepły płyn, a to z kolei odpowiednio ogrzeje parownik i gazik. Tak więc to jest ok.
Możesz ewentualnie sam podregulować sobie wolne obroty, ale jeśli nie gaśnie to nie ma sensu |
![]() will Miłośnik FSO ford scorpio krakow | 2003-08-06 21:40:13 panowie dalej jest problem.to samo co pisalem wyzej tylko troszke rzadziej.na gazie obroty czasami spadaja na 500-600 obr/min.ale nie gasnie.900 obr/min osiaga przy temperaturze 90stopni.przez chwile bylo dobrze i dalej to samo.pomóżcie.te same objawy co pisalem wyzej. ![]() ![]() ![]() |
![]() will Miłośnik FSO ford scorpio krakow | 2003-09-10 16:04:49 witam znowu.mam pytanko bylem u gazownikow ustawili mi mieszanke bez kompa ale tak ze obroty trzymał elegancko.po czym sie okazalo ze pali w miescie okolo 15l/100km wiec pojechałem znowu i ustawili na kompie, pali w granicach 13l/100km.niestety znowy obroty sa dosc niskie nie raz nawet 400 obrotów.jak sie zagrzeje to 700-800obr/min.panowie co to moze byc jak ustawie bardzo bogata mieszanke jest ok a normalnie tak jak powinno byc to lipa.nawet podkrecilem obroty na gazniku troszke lepiej ale problem dalej istnieje, a na benzynie super. prosze doradzcie cos borykam sie juz z tym tyle czasu.juz nie mam pomysłów. ![]() ![]() ![]() |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-09-10 16:12:05 nie wiem czy to pisalem ale u mnie za brak wolnych obrotów i brak mocy od 1000 do 2000 obr. winny był elektrozawor przy parowniku a dokładniej iglica w tym zaworku. poprostu była zasyfiona jakims osadem i na wolnych obrotach był słby przepływ gazu przez zaworek |
![]() will Miłośnik FSO ford scorpio krakow | 2003-09-10 16:30:49 a jak to sprawdzic JOJO?kurcze w tym roku kupowalem nowy elektrozawór benzyna/gaz.o ten ci chodzi?jesli tak to jak to wyczyscic? |